O BİR

bir ülkenin kaldırımları en fazla iki yıl yaşayabiliyorsa o ülkede medeniyetin zerresi yoktur.
***
aşk ve gurur: neden salınırız ikisinin arasında ve bu salınımın şiddeti niye bu kadar fazladır?
***
bazen “değmez” demeye bile değmez!
***
kafasının uçurulduğunun farkında olmayan tavuk gibiyim.
***
bi zamanlar eskorttu, şimdi köşebaşı orospusu… kendini öyle hissedebiliyor insan, yarı-işsiz (bardağın dolu tarafından: yarı-işli) reklam yazarı olunca.
***
hayatımı çaldırdım parça parça. hırsızların hiç [mi] suçu yok!
***
beynimi resetleyebilsem…
***
farklı çağ, dönem ve zamanlarda yaşıyoruzdur da aynı çağ, dönem ve zamanda yaşıyor olduğumuzu varsayarız hepimiz. trajikomedi bundan doğar.
***
yoruldum diyorum, kimse duymuyor. yoruldum’un türkçesi “yoruldum” değil midir? ille kıpırtısız kalmam mı gerekiyor?
***
toplumunu zehirleyen insanlar… insanını zehirleyen toplumlar… yok mu ikisinin ortası?
***
o bir dikendir, diken sanırsın / kanadın sanırsın
kanarsın / yine kanadın sanırsın
o bir cevaptır ve cevap diye birşey yoktur
o bir soru olmalıdır / ve cevaplayamamalıydım dersin
o bir soruydu ve cevaplayamazdın zaten
vardım sanırsın / varım sanırsın / birim sanırsın
yaşarsın / sabah olur / akşam olur / yaşarsın
cevaplanamaz sorularla yaşarsın da yaşarsın
o bir bulmacadır / eğlenceli ve kazık
o bir bulmamacadır / kendini bulamazsın
durmadan eksilir eksilir bin parça kalırsın
bir parçadan bin parça olmak eksilmektir
artmak aslında eksilmektir
o bir cebirdir / denklemlerle başın hoş değildir
ikmale kalırsın / ikmal yolları tıkalıdır
yol türkülerinin de yoktur faydası
kanarsın / kanarsın yine kanadın sanırsın
kolun kanadın yoluktur / uçarım sanırsın
“o bir gölgedir / varlık sanırsın”
o bir gurbettir / döndüm sanırsın

(*) şuraya gidin.

Bir Yanıt to “O BİR”

  1. Passive Apathetic Says:

    “o bir dikendir, diken sanırsın / kanadın sanırsın
    kanarsın / yine kanadın sanırsın
    o bir cevaptır ve cevap diye birşey yoktur
    o bir soru olmalıdır / ve cevaplayamamalıydım dersin
    o bir soruydu ve cevaplayamazdın zaten
    vardım sanırsın / varım sanırsın / birim sanırsın
    yaşarsın / sabah olur / akşam olur / yaşarsın
    cevaplanamaz sorularla yaşarsın da yaşarsın
    o bir bulmacadır / eğlenceli ve kazık
    o bir bulmamacadır / kendini bulamazsın
    durmadan eksilir eksilir bin parça kalırsın
    bir parçadan bin parça olmak eksilmektir
    artmak aslında eksilmektir
    o bir cebirdir / denklemlerle başın hoş değildir
    ikmale kalırsın / ikmal yolları tıkalıdır
    yol türkülerinin de yoktur faydası
    kanarsın / kanarsın yine kanadın sanırsın
    kolun kanadın yoluktur / uçarım sanırsın
    “o bir gölgedir / varlık sanırsın”
    o bir gurbettir / döndüm sanırsın”

    Allah kahretmesin.

Bir Cevap Yazın

