YEDİ HAİKU

su musun (susun!)
üstüne yazdım
kendimi

***

kim örtecek ki
üşüyen göğün
üstünü

***

yazılmamışı
sildi usulca
el-silgi

***

dilde kaybolan
kaybolan dilde
sözcükler

***

almış başını
gidiyor ırmak
evinden

***

yol değildi ki
yola düşende
bastığım

***

son gemiydin sen
duyabilecek
sesimi

7 Yanıt to “YEDİ HAİKU”

  1. neolitik hanım Says:

    uzun bir aradan sonra şahane haikularla döndüğünüze çok sevindim metin beyciğim, geçenlerde ben de haiku aradım internette, aslında insanın yanıbaşında haiku kitapları olmalı, canı sıkkın olduğunda ilaç niyetine birkaç haiku iyi gelir kanaatimce.

    sevgiler

  2. metin Says:

    sevgili neolitik hanımcığım,

    biliyorsunuz, haikunun içerik ve biçim olarak kesin kuralları var. dünyada japonlar dışındakilerce yapılagelen iki şey var bu konuda: ilki, orijinal kültüründekine uygun haikular üretmek; ikincisi ise, biçim ve/veya içerik olarak haikuyu andıran “haikumsu”lar üretmek. ben de 5+5+3’lük haikumsular yazdım işte… teşekkür ederim iltifatınız için. e artık daha sık geleceğim buralara sanırım. sizi burada gördüğüme de çok sevindim.

  3. metin Says:

    yine bildiğiniz bir şey olsa da, eklemeden geçmeyeyim: bir su damlasının sadeliği, saydamlığı, sihri içinde ruhunuzu dünyadan geçirmek… söylemeden söylemek… haiku (ya da haikumsu) buysa budur, değilse değildir.

  4. özge Says:

    uzun bi’ aradan sonra blog alemine yazdığım ilk yazı, yorum. ne de iyi ettiniz geldiniz hafif abi beyciğim. bizi mahrum bırakmayınız bu güzel yazılarınızdan. sevgiler. 🙂

  5. metin Says:

    kıymetli özge,

    sağolasın. valla eskisi kadar sık olmasa da çızıktıracağım orada burada birşeyler artık. (şu “artık” kelimesine de tilt oluyorum son zamanlarda!) ben de seni gördüğüme sevindim.

  6. elektra Says:

    yol değildi ki
    yola düşende
    bastığım

    yedinin içinden gözdemdir, biline:)

  7. metin Says:

    🙂

Bir Cevap Yazın

