KABA KALABALIĞI ÇÜNKÜ

“çünkü saatler dardır, her şeyi almaz”*
insan niye bir imparatorluk kurar ki hatalardan
düşmanı kendisi olmadıktan sonra
çünkü gökyüzü gözlerine bağlıdır
gözleri bağlı olmayana bağlıdır da ondan
yoksa kalbin enfarktüs de ne
insan ne zaman başlar usuldan ölmeye
sordum çünkü saatler birer anıt-mezardır

“çünkü saatler dardır, sığdırılmaz,”*
şeytan doldurur saatleri ve kelimeleri
boşluğunuzun hisseden kıssasıyla
insan nasıl da eksiktir geçmiş zamanından
ağır, sarsak, eğri adımlarla
ki adımlar her zaman devinim değildir
devinim her zaman hayat belirtisi değildir
bilirim çünkü saatler yanına kârdır

çünkü saatler benlerinizin yönetim kurulunda
sürüncemede bırakılacak bir karardır
ne zaman anlaştınız ki şimdi bu dar vakitte
yön çizeceksiniz kendinize
insan ne kadar uğraşsa yok-parçasıyla azdır
izinler kaçışlar kaytarmalar molalar
yanıltır insanı bunaltır azdırır
aslolanın bütün olduğunu kim söyledi size

ah unutmuşum: saatler çünkü birazdır

(*) bu iki mısra, melih cevdet anday’ın “güneşte” başlıklı şiirinden alıntıdır.
(**) pink martini, “una notte a napoli”, hang on little tomato.

4 Yanıt to “KABA KALABALIĞI ÇÜNKÜ”

  1. metin Says:

    500.

  2. ekmekcikiz Says:

    500. yazı mı yani?
    Harika!
    Hele de en sevdiğim Pink Martini’lerden biri eşliğinde…
    Hadi bakalım, size soru: Ekmekcikiz aceba neden bu şarkıyı pek sever?
    Valla, hiç kazık deil!
    🙂

  3. metin Says:

    500 evet o. Ama kutlamak için yazmamıştım, “500 olsa ne yazar, 1000 olsa ne yazar!” demek istemiştim… Yazar Yazmaz Yakan Çakmak…

    Bir bilmecenizi de ben çözememiş olayım Ekmekçikız Hanımcığım. Hep siz mi çözemeyeceksiniz! Kafam şu anda mankafa modunda, inanın bilemedim. Siz söyleyin hadi.

  4. ekmekcikiz Says:

    Estağfurullah efendim, ne modu o öyle, olabilemez sizin için ööle bişli!

    Aman canım, cevap da ne ki? Hani ben iki sene öne o diyara gezmeye gitmiş idim ya, ol sebeple Naapoli sempatim ve de bu şarkıya müptelam!

Bir Cevap Yazın

