KARMAŞAMA DALDIM DA GELDİM

neden trenler şiirinden kalkar da
varamaz şiirime ve neden bu bir şiir olur çiçeği kendinden
ben dağı uçurumunda yankıladım yolunu yordum da geldim
vardım mı varamadım öldüm mü ölemedim
gördümse ne gördüm duydumsa duyduğum ne
bilemedim aşk dedim bütün bilemediğime
ve neden göğünde uçarken bütün günbatımları eskir
ve neden şeyler birbirinde birbirini bulurken gün çabuk yürüyüverir
ben eski başkaldırıları kanladım da geldim

harfleri heceler yuttu büyüdü heceler
nefesi nefesle yordu heceler
bir tireye kaldı hayatın filozofça yorumlanmış yüzeyi
soruları işaretlerine yetişemediği yerlerde
sözlükler epridi fişler çekmecelerin düşlerinde çoğaldı
söylemler bağlamlarından kopardı halatlarını
izdüşümleriyle açılar kavgalaştılar halleştiler
geometri cebirden cebir arzunun hışmından öc aldı da geldi
ben çayımı içtim aşımı hayvanlarımla paylaştım da geldim

solumda soluk enseler sağımda çapraşık ayaklar
önüm dipsiz ardım hikâyesi kırık
kalem kurşun, kafa dolu, yürek biçimsiz bir kas yığını
olmaktan çıkmışlığın kronik sarhoşluğundan mustarip
bazen ben olduğunu unutmak terapiyse terapi
bazen ben olduğunu hatırlamak iyi gelir mi
havada nefesin eksik suda izin yitik mi
bir yokluğunla bir varlığın cephede çarpışırken
ben çapraz fişeğimi beyaz kefenimi kuşandım da geldim

(*) telemann, “fa minör obua konçertosu, ıı. largo”.

6 Yanıt to “KARMAŞAMA DALDIM DA GELDİM”

  1. Elestirel Gunluk Says:

    Bunca zengin anlamlari bir araya getiren sesleri buluo cikaran yuregine beynine saglik… Cok hos bir siir gercekten…

  2. candankimse Says:

    ay çok karmaşık! 😛

  3. JoA Says:

    “solumda soluk enseler sağımda çapraşık ayaklar
    önüm dipsiz ardım hikâyesi kırık”

    gökyüzüne bakın diyecektim ama bana bile anlamsız geldi.

  4. annoya Says:

    Yok haddim değil sevgili Metin seni anlamak. Ben zaten figüratif, peyzaj bilemedin natürmort severim.

  5. Ebru Says:

    Bu sayfaya ne zaman gelsem içime çöreklenen bişeylerle dönüp gidiyorum.

  6. metin Says:

    Sevgili Eleştirel, çok sağol, utandırıyorsun övgünle beni yahu!

    Cano Hanımcığım, karmaşık olmayan tek bir şey var mı? Ben bilmiyorum, yok bence.

    Sevgili ecem, gökyüzünü bazen olması gerektiği yerde bulamıyorsak n’olacak peki diyesim var size…

    Bitanecik Annoya, siz neyi severseniz sevin, o sevilecek birşeydir. Ben sizi seviyorum, çok hem de…

    Ebru kardeş, siz beni derinden anlıyorsunuz, seziyorum bunu…

Bir Cevap Yazın

