KADARI

konuşuyorsam sustuğum içindir –deux ex machina:
kovulduğum için kendimden.

bu valse davet ediyorum seni
bir karganın güngörmüş, çirkin sesiyle
geçip giden şu yeryüzünde

ne cesetlerin geç sakinliğinde
ne kuyuların ıslak soğuğunda gördüm ben
tren tıkırtımın geceye ve gülüşüne çizdiği
uzaklaşma sızısı kadarını

kederlerimizin dumanıyla mı haberleşmiştik oysa
bunu unutmak kaç keder yılı sürer
ellerimi senden unutmam hangi
hicrette kırılmamı bekler ölü develerle
susuyorsam konuştuğum içindir

pencerelerle süslenmiş bakışlardan
ne kalır kapanan kanatlarla
çekilen tüller sönen lambalarla
bir ev bir evden fazladır hep ve birkaç kuşak
sonrasının utangaç hayaletlerine kalır
uzaklaşan adımların ufalan sesleri

susmak içindir konuşmak –ad litteram.

14 Yanıt to “KADARI”

  1. metin Says:

    Test edildi, onaylandı: İnsanlar böyle şeyler okumak istemiyor.

  2. ekmekcikiz Says:

    Hayır, okıuyor da diyecek söz bulamıyor.
    Hayranlık belirtsek, hep aynı söz diye eleştirilebilir.
    Öyle sessiz duruyoruz.

  3. metin Says:

    Yok yok, yanlış anlaşılmak istemem asla, elbette istediğim o değil. Edindiğim izlenim şu: İnsanlar pembe gazete okumak istiyorlar.

  4. zihni Says:

    Kadere bakın,
    Ekmekçikız ile kapı kapı dolaşıp, “bahar morali” dağıtmakla meşgulüz.
    Bir tek birbirimize uğramayız:)
    Neden?
    Çünkü, aynı kutuplu cisimler birbirini iterler:) (mi acep?)

    “ne idi o misyonumuz?
    “jandarma” bir daha vardı?
    unuttum diğerini:))

    Metin Bey, durum budur işte, en traj yapan konu renkleri başta (dediğin gibi) pembe (romantizm), sonra yeşil (türban) daha sonra kara (arabesk tablo)

  5. Elestirel Gunluk Says:

    Zihni hocam formullemenizi sevdim: en traj yapan konu renkleri başta (dediğin gibi) pembe (romantizm), sonra yeşil (türban) daha sonra kara (arabesk tablo)

  6. Elestirel Gunluk Says:

    Metin hocam siir harika olmus bence. Dokusu cok saglam. Imgeler yerinde… Su “deux ex machina” ve “ad litteram” biraz sanki bilmeyeni siirden koparar gibi ama bilmem ki ne yapilabilir… Atila Ilhan gibi meraklisina notlar kismi mi acmali?

  7. metin Says:

    Sevgili Zihni Bey ve Eleştirel Günlük Kardeş,

    Teşekkür ederim mekânımı ziyaret ettiğiniz için. Uzun zamandır ikiniz de uğramaz olmuştunuz. Sevindim.

    Bu ülkede yeşil meşil önemli değildir dostlarım. İkinizin de sosyalist eğilimli olduğunuzu biliyorum, artık rica ederim atın kafanızdaki şu kemalist tortuyu. Bir asrı geçkin zamandır kopkoyu bir karanın içinde yaşıyoruz. Karanlığın karasını yanlış yerlerde aramayın, yanlış yerde görmeyin. İkinizi de seviyor ve üzülüyorum bu optik yanılgınıza, daha doğru bir ifadeyle, yanılsamanıza. (Bu konuların yeri Jazzetta ama orası da ölüm uykusunda şu anda ne yazık ki.)

  8. metin Says:

    Sevgili Eleştirel Günlük,

    Sevindim şiiri beğenmenize. O latince ifadeler kurucu öge, şiirde. Meraklı okur için günümüzde kolaylık çok, imkan bol. Gerek yok ki dediğiniz gibi bir yardıma. En azından Google diye bişey var.

  9. ekmekcikiz Says:

    Zihni Bey,

    Demek ki diyorum, bazen de böyle oluyormuş. Benzer düşünce ve duygular kesismiyormuş da paralel ilerliyormuş.

    🙂

  10. ekmekcikiz Says:

    Metin Bey,
    Belki de bu ara öyle bir pembe renk modası olmuştur.
    Aldırmayın siz, emi!?

  11. Elestirel Gunluk Says:

    Kafamda Kemalist tortu oldugunu hic dusunmemistim. Aslinda kkemalist Tortu’dan ne kast ettiginizi de net olarak bilmiyorum ama bence irdelemeye deger bir konu eger acarsaniz… Sosyalist miyim? Marx’i severim, dusuncelerinden de yararlanirim ama sanki ben daha cok anticiyim: Anti kapitalist, anti-totaliterian, anti-oppression, anti-repression.

  12. zihni Says:

    Sevgili Metin Bey,

    kafamda “kemalist tortu” var mı ben de E.G. gibi farkında değilim. Belki de karşıdan öyle görülüyoruz. Aslında hiç kimse salt birşey olamaz, olmamalı da. Ama insanın bir düşünce omurgası elbette olmalı.
    Herkes biraz liberal, milliyetçi, biraz faşist, biraz bilmem ne…. takdir edersiniz ki, bu birazların çoğu istemdışı.

    Ama rica ederim,
    şu Sosyalizm ütopyamıza dokunmasınlar; o bizim uçurtmamız çünkü:)

    İnsaoğlu-kızı cahiller rejimi olan demokrasiciliğin tuzağında herşeyini yitirmişken, kapitalizmin “vijdanına” rehin vermişken, hiç olmazsa elimizde kalan biricik ütopyamıza dokunmasınlar:)

  13. metin Says:

    Valla dostlarım, o konuları açmak hiç içimden gelmiyor doğrusu. Bıktım ben o konuları uzun uzun tartışmaktan. Hayat yeterince ağır geliyor bana bugünlerde! Beni bağışlayın lütfen. Başka renk mi yok anasını satayım: Turkuvaz vaaar, fuşya vaaar, lila var, varoğlu var!

  14. sıradan biri Says:

    Metin Bey,

    Uzunca bir süredir site(leri)nizin varlığından haberdar olan ve yazdıklarınızı da az çok okuyan biri olarak, yazmaya devam etmelisiniz ama belki bazen kulvarlar arası ufak geçişler yaparak. Şimdiye kadar hiç yorum yazmamıştım, kaldı ki diğer bildiğim/tanıdığım bloglara da yorum yazmıyordum birkaç senedir ama siz arada da olsa (boğmayacak şekilde sık yazılanı elbette murad olunandır) devam edin jazzetta’ya da, buraya da. bir işaret fişeği görmek, yazıları hakkında bir yorum/eleştiri almak/okumak yazarın en doğal hakkıdır ama gelin görün ki, eleştirel günlük nam kardeş yazmıştı sanırım, temel fıkrasındaki ifadelerle ifade edecek olursam, bu ülkede ve birçok ülkede cinsellik ve dinsellik temalı konular ile, magazinsel ve kişinin şahsi magazinsel hayatından parçalar daha çok ilgi görüyor. pek kimsenin “ağır” düşünmeye niyeti yok!

    selamlar..

Bir Cevap Yazın

