NE SENİN

her şiirin müziği iliklerindedir, ondan sizin iliklerinize geçer. müzik… o ki kendinden başka hiçbir şeye ihtiyacı yoktur, hiçbir bastona, dayanağa, onu işaret edecek hiçbir şeye. müzik bazen içtedir, bazen dışta. kimi zamansa içtekiyle dıştaki bir olup senfonik bir uyum içinde ruhunuzun kanına karışır gider. şiir de müzik de, siz bir hayat yorgunuysanız birer bardak buz gibi fesleğenli ve naneli limonataymış, ıssız ikindilerin saçağı altında ahşap bir sandalyede tünerken usulca içilen birer fincan çaymış gibi gelir insana. yani her zaman değilse de çoğu zaman. ve elbette bazen kılıcınızı kuşanır çıkarsınız orta yere, kan kokusu sarmıştır havayı, kendi kanınızın kokusu. timpani ve fagot tınıları arasında ürkekçe oluşunu belli etmemeye çalışan bir ilk adımla çıkarsınız.

bu konu hemen bitmez böyle. sonra devam ederiz. bugün bir müziği bir şiire, bir şiiri bir müziğe eşlik ettirdim. dramaya dikkat edebilir ve çok daha “uygun” bir müziğe uzatabilirdim duyargalarımı. bugün öyle oldu, yarın başka türlü olabilir. gülten akın’a kulak vermenin sırasıdır. insanlardan bir insan sonunda göğü görmüş, şeytan düşe girmiş, tanrısal olandan bir parçayı çalıvermiştir. iki anlamda da çalmaktır bu, nihayet erilen imkandır:

göğü gördüm imkâna tutuldum düşü sevdim
dalıp çıkmalarım “orda bir şey”e dönüktü
kaç kez bir şey, başka bir şey
sıçradım hem yittim
hem belirlendim
derin durdum, teknenin altına girdim
sarstım
sarsıldım vuruşun gitgide usta vuruşuydu
sustum düşe düştüm
senin mi kan, yaralarımdan mı
hey kaptan
ne balinayım ben şimdi inadı içinde
ne senin mavi balinan

(*) tartini, “şeytan trili sonatı, ııı: allegro”, keman: jean-jacques kantorow, orkestra: orchestre d’auvergne.

2 Yanıt to “NE SENİN”

  1. kareemoff Says:

    vay be hafif abi! gafillik etmişim desene şimdiye kadar. bu mûsikî sedaları altındaki ince yazılarını okumadığım için.!

  2. metin Says:

    Kerimov kardeş,

    Boşuna demiyoruz ff’nin canı cehenneme, hayat blogistanda diye, di mi? Bi bildiğimiz var!

    Hoşgeldin.

Bir Cevap Yazın

