İDİL

tuluk peyniri (tulum değil), torba yoğurdu ve minik bamyalar. tuluk peynirli, çörekotlu, zeytinyağlı, kekikli, domates içli tabak. çay. balkon. sabah güneşi. kedi. ıslak toprak. havada aşkın gezindiği, gözlerin parıldadığı sofra. çayın buğusunda gizli ayıp sözcükler. osu busu mahsusçuktan eksik bırakılmış sofra, niyesini sorma. peynire, ekmeğe, zeytine, zeytinyağına, domatese, çay kaşığına, çay bardağına, çay bardağına yansıyan günışığına gizlenmiş aşk. çayın bitti mi? doldurayım mı? şeker yanında mıydı? ekmeğine peynir süreyim mi? zeytinyağı nefismiş, di mi? çay harika olmuş. tabak çanağın arasından uzanan ellerin sıcağıyla doyarak kalkmak sofradan. ismini sofrada söylemeye doyamama. her yerde ve her zaman olduğu gibi ama en çok sofrada. “güneşin sofrası”nda. görünmez dostlar arasında. erikler asıl içinde çiçek açtığında.

“yalnızlığın her zamanki ikindisi” garajına memleket otobüsü inmiyor mu edip abi, deyiver gari? tuluk peyniri, torba yoğurdu ve kızartılmış bamyalar yok mu sofrada? cemreler de düştü.

(*) müzik: space, “begin again”, tin planet.

10 Yanıt to “İDİL”

  1. ekmekcikiz Says:

    Anın güzelliğini anlatmışsınız, desem? Yaşanmış olanın, anısı kalanın…

    Kızıma İdil demeyi düşünmüştüm, İdil adını çok severim. Sonra, başka bir sevdiğim adı dedim, onun yerine.

  2. metin Says:

    Sevgili Ekmekçikız Hanım,

    Anı, yalnızca yaşanmış olanın tortusu mudur acaba? Ortaya karışık bir soru!

    İdil? İdilin anlam skalası bir hayli geniş. İsim olarak ben de severim, o ayrı.

  3. JoA Says:

    bu daha çok bir hayalin anısı gibi geldi bana. belki kendi minibüs/şarkı hayallerime benzettiğimdendir. çok detaylı, canlı gibi.

    bir de eglog vardı sanki? o neydi ki?

  4. ekmekcikiz Says:

    Metin Bey’cim,
    “İdil”in anlam skalasını şahsileştirdiğim kusura bakılmaya.
    Sizin kastınız benimkinden farklı iki anlamını daha içeriyor olmalı.

    JoA’cım, senin katkınla sözümü çevireyim. “Yaşanmışın anılması ve burunda tüterek hayal edilmesi”. ?

  5. JoA Says:

    ekmekçikızcım, mazmun şairin karnında gizliymiş:) şair değilim gerçi ya, ben kendi karnımı deşip söyledim ama sevgili metin beyimiz mazmunda kalmayı tercih ediyor sanırım:)

  6. metin Says:

    Sevgili Ekmekçikız Hanım, ne demek o yahu, ne kusuru allahaşkına!

  7. metin Says:

    Sevgili ecem, ben bugün Chopin kılığında esiyorum bir kiraz bahçesinde…

  8. candan Says:

    ne güsel lâflar bunnar böle.. :))

    aylar var ki ben okumadım blogların hiçbiiiiriniii (bi şarkıdan mülhem hatırlayamadım şincik) dırınım dımtıs! bi yerden burnuma güsel yası kokusu geldi, rûzigâr beni buraya atıvirdi..

    Metin Beyciim; selâm eder, büyüklerin ellerinden, guççüklerin göslerinden şappadanak öperim! öslemişim beh! şimdilik o gadden diyim.. si ya! )

  9. metin Says:

    Mu kıtası kibin kayıp, Ararat dağı kibin aziz, Akdeniz güneşi kibin sıcak, kitaplarım ve kedilerim kadar çok sevdiğim Cano Hanımcığım gelmiş! Nihayet yane. Nihayet.

    Gelmiş de öyle telaşeli bi zamanımda gelmiş ki bi cevap bilem veremedim. Bana sitemler yağdırdı. Ama bilmeyor ki ben ona bi sitemler yağdırsam benim sitemlerim onun sitemlerini döver. Hadi bakalım, er meydanına!

    Derhal cevap isteyom. Derhal.

  10. candan Says:

    anaaaam vışşş!!!
    mu kıtası mı didiğiz? içim bi tuhaf oldu. bikoooz tam da bu mevzuya el atmışken, biri beni mi gozetleyyo acebaaa?

    cevap mı istemiştiniz? verdim. oldu. hıh! 😛

Bir Cevap Yazın

