DAHA İYİ YENİLMEYECEĞİM.

herşey söylenmemiş, hiçbir şey söylenmemiş olsa bile, söylenecek hiçbir şey kalmamış olabilir, değil mi beckett usta?

susmak mıdır o halde yapılması gereken?

peki, susmak nedir beckett usta?

godot gelmeyecek mi? susma, söyle.

herşeyi söyleme. hiçbir şey söyleme.

godot’yu beklemek, birşeyleri söylemek üzere zamanı hayata dönüştürmek miydi? herşeyi söylemenin yüklemi miydi godot’yu beklemek? hiçbir şey söylenmemiş olsa bile söylenecek sözün kalmaması mıydı? yoksa bu, godot’yu beklemek değil de godot’nun gelmemesi miydi? gelmeyecek oluşu muydu? gelmeyecek olan godot’yu beklemek miydi? gelmeyecek olan godot’yu beklerken godot’nun gelmemesi miydi?

sus beckett usta. sevda ne yana düşer? sus. söyleme. sen godot’yu beklemek konusunda bize ihtisas yaptırırken işin içine hangi insanlık halleri girer bunu bize bıraktın. ferasetimize, densizliğimize, cesaretimize, korkaklığımıza, yetersizliğimize, çapımıza, çapsızlığımıza, ufuk çizgimize, ufuksuzluğumuza, deliliğimize, dali’liğimize, çeşitli organlarımıza yüklediğimiz itibari değerlere, kelimelerle çizdiğimiz sessizlik resmine, şuna buna işte.

daha fazla konuşamayacağım.

sustur beni beckett usta. godot kıs kıs gülüyor, biliyorum.

(*) mircan, “numinosum”, numinosum / mircan with limbo, 2008.

2 Yanıt to “DAHA İYİ YENİLMEYECEĞİM.”

  1. JoA Says:

    daha bu sabah minibüste leyla erbil’in beckett ile ilgili bir küçücük öyküsünü okudum. akşam taratıp size göndereceğimdir. ve cesaret diyorum gözümün nuru metin bey, cesaret…

  2. Evli Adam Says:

    ben bu yazılarınızı okumadan geçiyorum valla metin bey. geri geleceksiniz, çareniz yok. ama bu caanım şarkıyı dinlemeden geçemiyorum. ruhuma yelpaze oluyor her gece.

Bir Cevap Yazın

