BERCESTEME…

bugün kızımın doğumgünü. 15’ini bitiriyor. küçük kara balığım…

babalığı beceremedim ben, iyi bir baba değilim. sevgi-disiplin dengesi kuramadım. ayaklarının üzerinde durabilecek misin ileride, ben bu dünyayı terkedip gittiğimde ne olacak, bilmiyorum -ki pek de vakit kalmadı zaten. güzel gözlü, yetenekli, hırçın, asi, asabi kızım, seni seviyorum. ileride çok daha iyi anlayacaksın bunu. senin hayatın için kendi hayatımı gözden çıkarmış olduğumu çok daha iyi anlayacaksın. babanın “hayali kalmış yadigar” olduğu bir dünyada.

türkiye’nin efsanesi olduğun spor dalını bırakıp müziğe daldın. asabi mizacının yükünü notalarla sublime ediyorsun belki de. bu alanda da çok yeteneklisin. ama ben korkuyorum, her ne kadar bu ülkenin aşşağılık eğitim sisteminden nefret ve tiksinti duysam da okumanı, maddi geçimini olabildiğince garanti altına alabilmen için iyi bir üniversitede okuyup hayata öyle atılmanı istiyorum. beni de engellemişlerdi, belki de bugün bir hüseyin sermet olamasam da iyi bir besteci-kompozitör filan olabilirdim. umarım yanılmıyorumdur seni görmek istediğim yolda.

sana, tımbır tımbır çalıp bıcır bıcır söylediğin şu şarkıyı armağan edeyim bugün.

17 Yanıt to “BERCESTEME…”

  1. JoA Says:

    sevgili metin bey, kadınlar sık sık “iyi anne” olamadıklarını söylerler ya da kendileri söylemese bile bunu işitirler olur olmadık kişilerden. o yüzden alışkınız öyle kaygılara. ama bir erkek “iyi bir baba değilim” diyor ve bunun nedenini de “sevgi-disiplin dengesini kuramamak” olarak açıklıyorsa, ben o adama “iyi baba” derim. babalığın öğrenilmesi gerektiğini bilen ve bunun için çabalayan babalar gerçek babalardır bence.

    ve güzel kızınızın, bana kendi “hırçın, asi, asabi” yıllarımı anımsatan 15 yaşını doya doya, sağlıklı, mutlu/mutsuz ama hep inançlı yaşamasını diliyorum.

    not: doğum gününde üzmeyin kızı ama metin beyciğim. ne o öyle “vakitler”, “yadigarlar” filan!

  2. aglea Says:

    küçük kara balığa nice güzel yıllar. iyi ki doğmuş!

    ayrıca joa’ya yürekten katılıyorum. bence de, “sevgi-disiplin dengesini” kuramayan bir baba iyiden öte, harikadır.

  3. çuvaldız Says:

    sizin babalığınızın,
    kızınızın hayata merhaba deyişinin 15.yılını mutlulukla kutlamanızı fısıltıyla olsa da söylenebilmiş tüm seni seviyorum’ların duyulabilmesini dilerim..

    “güzel gözlü, yetenekli, hırçın, asi, asabi kızım, seni seviyorum.”

    muhtemelen benzer kelimelerle o da sizi sevdiğini söylüyordur 🙂

  4. no more virgilius Says:

    Babalık müessesesi (müesseseye gel!) üzerine çok fazla kafa yormuş, bunları da yazmış ama bir kediye bile bakmayı beceremeyip hayvancağızı şizofren etmiş bir adem oğlu olarak derim ki, anne olmak gibi ‘default’ bir durum değildir bu, ancak isteyerek, çaba göstererek ve bir erkeğin kendi doğasına karşı direnerek yapabileceği bir şeydir.

    Sen ve kızın belli ki aramızdaki sevgi-disiplin dengesizliğiyle de olsa bir murada ermişsiniz, bizlere düşen gülümseyip kerevetine çıkmaktır.

  5. elektra Says:

    güzel gözlü küçük kara balığınızın ömrü uzun, bahtı güzel, seveni bol olsun. babası da başından eksik olmasın. çünkü kızlar babalarını çok çok çok sever.

  6. ekmekcikiz Says:

    Metin Bey,
    Küçük kara balığınızın şahane bir geleceği olacak!
    Dilerim; mutlu olsun, şansı bol olsun, siz hep birlikte olun.
    Gününüz kutlu olsun!

  7. tavsan Says:

    Ben de JoA gibi kendi “hircin,asi,asabi” 15 yas civari zamanlarimi hatirladim. Demek ki dogru yolda kiziniz:) -Cok da mutevaziyim evet. Ve evet iyi baba olmadiginizi dusunmenizin nedeni “sevgi -disiplin” dengesizligiyse bence siz de aslinda dogru yoldasiniz. Ve hatta JoA’nin yorumundaki nota da katiliyorum. Bu kadarina yazmama gerek yokmus aslinda, soyle desem de yetermis: JoA’nin yorumuna aynen katiliyorum.
    Ikinize de guzel gunler, nice nice mutlu keyifli yillar!

  8. Evli Adam Says:

    ahh. babalar ve çocukları. sizinkisi kara balık, kimininki kara kuzu. renkli adamdan renkli baba olur. sizde de renk, renk renk. kızlar babalarına aşık olurmuş, adam beğenmeyecek sonra. bahtı açık olsun efendim.

  9. JoA Says:

    tavşan, sabah sabah pek güldüm sayenizde. teşekkür ederim. co-production diyelim madem:) ama gönül isterdi ki ben de mesela elektra’ya ya da evli’ye katılayım, katılabileyim. burada hemen metin bey’e yönelerek, şanslısınız efenim, kızınız da çok şanslı diyeyim.

    not: hafta sonu benim oğlana küçük kara balık’ı aldık nihayet. ama önce ben okuyacağım metin beyciğim:) bu arada her gittiğimde sizin sel yayıncılık kitabını arıyorum soruyorum ama yok yok yok meret.

  10. metin Says:

    Dağınık, yorgun kafayla şu güzel, titiz, kıymetli yorumlarınıza lâyık cevaplar veremiyorum. Ama vereceğim tek tek, söz. Hepiniz sağolun. Ses verdiğiniz için, yazdığım şeyleri ses vermeye değer gördüğünüz için.

  11. zihni Says:

    tuh be!! nasıl da kaçırmışım!:)

    “Kız babası olmak”
    ehliyet ister. Ehliyete rağmen irili-ufaklı kaza yapmalar kaçınılmaz.
    Erkek babası olmak o kadar değil, çünkü burada rüzgar da arkadan eser.

    Biliyorum ve anlıyorum Metin Bey.
    İlişkiniz bakımından en zor yaş dönemini geçirdiğini düşünüyorum bu yaşlarda. Bir yanda siz, diğer yanda zamanın enfeksiyonu….

    Kolaylıklar dilerim. Ha bu arada müzik konusuna özellikle sevindim. Zira, karşıdan esen rüzgara set çekebilir. Zihni Amcasından başarı ve öpücükler.

  12. metin Says:

    Sağol Zihni amcası. Sağolun sevgili Zihni Bey.

  13. metin Says:

    Sevgili ecem,

    Notunuza cevaptır: Yok, ona öyle şeyler elbette söylemem, söyleyemem. Bende kalır, kalacaktır elbet.

  14. metin Says:

    Sevgili Aglea Hanım,

    Çok teşekkür ederim. “Harika”lıktan fersah fersah uzak olduğum gerçeğini tabii siz buradan göremezsiniz!

  15. metin Says:

    Kıymetli Çuvaldız Hanım,

    Umarım söylüyordur. Ben pek duyamadım… Belki bu fırtınalı ergenlik çağı geçince dökülecektir öyle güzel sözler ortalığa…

  16. metin Says:

    Aziz Virgilius dostum,

    “anne olmak gibi ‘default’ bir durum değildir bu, ancak isteyerek, çaba göstererek ve bir erkeğin kendi doğasına karşı direnerek yapabileceği bir şeydir.” Doğru söze ne denir, şapka çıkarmaktan başka! Hele de cümlenin son kısmı üzerine oturup kitap yazabilirim.

    Çok sağolun. Sizi gördüğümde de bu ilmekteki diğer dostları gördüğümde olduğu gibi çok seviniyor, zıp zıp zıplıyorum.

  17. metin Says:

    Yarın devam edeyim cevaplarıma…

Bir Cevap Yazın

