VE GİTTİKÇE SIKILMAKTIR ÜLKESİ SIKINTININ.

17 Yanıt to “VE GİTTİKÇE SIKILMAKTIR ÜLKESİ SIKINTININ.”

  1. JoA Says:

    e ama aşkolsun metin beyciğim. geliyoruz buralara da diyecek bir şey bulunamıyor bazen.

  2. metin Says:

    Sevgili ecem,

    Haklısınız. Bazen kelimelerin yokluğu daha iyi geliyor insana.

    Bir de umuma hitap edeyim, yorum yazmışken madem:

    “Yazı”, intiharı getirmesin akla. Düz, doğrudan bir anlatım yok orada. İlk bakışta darağacı gözüküyor. Ama alıcı gözle bir bakın, başka şey göreceksiniz. Ve gördüğünüz o şeyle dikkatli baktığınızda göreceğiniz şeyi örtüştürdüğünüzde başka bir katmana geçeceksiniz. Yani bu, gerçekten de bir “yazı” aslında, bir illüstrasyonun ötesinde. Ayrıca “sıkıntı”, büyük şair Edip Cansever’in anlatısında gündelik dildeki anlam yükünü katbekat aşan bir içerik ve kapsam kazanır, bağlamı geniş ve derinliklidir. Düz okurun tepkisini dikkate almamayı öngörerek yayımladım.

    Ama tabii hayat bir Oğuz Atay anlatısıyla yarışabilecek kadar da muzip ve ironiperverdir, o da ayrı mesele.

  3. metin Says:

    Aslına bakılırsa pek yolu düşmez zaten buralara düz okurun. Has okurunki bile düşmüyor ki artık. Onun için, sorun yok.

  4. ekmekcikiz Says:

    Metin Bey,
    Siz bu çizgi işinde ustalaşmak niyetindesiniz, anladım ben!

  5. metin Says:

    Bilmem ki… Öyle mi dersiniz Ekmekçikız Hanım…

  6. metin Says:

    Darağacı deyince elbette intihardan ziyade idam gelir akla. İntihar da bir nevi idamdır, özidam. Demek ki yanlışlık var sayılmaz. Ama dedim ya yukarıdaki yorumumda; illüstrasyon çok başka yere götürmeli bakanı, bunlara değil.

  7. metin Says:

    “İllüstrasyon” dedim de… ola ki bir illüstrasyon sanatçısının gözüne çarpar da bendenizi yerden yere vurur. Vursun anasını satayım. Paşa gönlüm bunun bir illüstrasyon olduğu kanaatinde. Cin Ali sananlara dilimi çıkartırım, haberiniz olsun!

  8. metin Says:

    …Tamam sustum.

  9. çuvaldız Says:

    a)Hayat denen yeknesak kısırdöngüde varlığı ile hiçliğe işaret eden bir ok’tur insan!

    b)Kurtarmak için boynuna atılan kement öldürür, derin-mavi okyanusça yaşayan insanı.

    c)Hayat ağacının sıkıntı ipinde boğularak intihar etmek! Ciğerlerde iz bırakmayan en temiz intihar şekli bu olsa gerek!

    d) a

    e) b

    f) c
    . .
    . .
    Y
    v

    malum sebepten boğulmaya ramak kalmasaydı “y” ve “v” aşağı yönlü ok’tur demek yerine arar aslını bulurdum..

    ya da ihtara rağmen cevap; Cin Ali..

    Bu sıralar Paşa gönüllüler dil çıkarabiliyor mu bilmek istedim.. 🙂

    imza
    düz okur

  10. aglea Says:

    bu ne şahane bir illüstrasyon derim ben de, illüstrasyon sanatçısı olmayan halimle. inadına, ısrarla. hatta tüm düz okuyuculuğumla şey de derim, bu renkler, bu chagall mavisi, bu, o dediğiniz şeye benzemeyen kırmızı çizgi coşku verici, canlılık ve umut verici. daha da ileri gider, aklıma gelen şiiri şuracığa bırakır giderim. metin bey’in masasına;

    “hiç unutmam akşama doğruydu yağmur yağdı
    bütün balıklar denizin üstüne çıktı
    hepimiz işimizi gücümüzü bıraktık
    tam beş dakika dünyayı dinledik.”

  11. metin Says:

    Sevgili Çuvaldız Hanım,

    Siz “düz okur”sanız ben de orangutanım! Buranın okurları arasında düz okur olduğunu hiç düşünmedim zaten. Bu da hep sevindirmiştir beni.

    Dediklerinizi sizin zengin alımlama ve yeniden-yaratım gücünüz olarak nitelemek şu anda bana yeterli gözüküyor. Son sorunuzu üstüme alınıp cevap vereyim yalnızca: Ben hayata dil çıkaramıyorum şu sıralar ama çıkarabilmek gerek, biliyorum. Bilmek ama yapamamak ölümcül bir çelişki, bunu da biliyorum.

  12. metin Says:

    Aglea Hanım,

    Herkesin beş dakikası farklı olabiliyor. Bir de, o beş dakika, dünya bizi dinleyebiliyor mu? Kim kimi ne kadar dinleyebiliyor o beş dakika boyunca?

    Kısacası, sorular sorular…

  13. metin Says:

    “Kim kimi ne kadar dinleyebiliyor o beş dakika boyunca?” cümlem şöyle olmalıydı:

    Kim kimi ne kadar süreyle ve ne kadar dinleyebiliyor o beş dakika boyunca? Kimin beş dakikası ötekininkinden ne kadar uzun ya da kısa?

  14. annoya Says:

    Fikren & kalben çekilir acılar ve sanki yalancıktan beyin ölümü & kalp ölümü illustrasyonu bu mudur? Ayriyyeten mi sallandırılır belden aşşası? Üst sahicikten tükenirken alt zevkten ölebilir mi?

  15. metin Says:

    Sevgili Annoya,

    Artık cevaplarını karıştırır olduğum sorular bunlar… Zor sorular. Ama sizi görmek, bir an için bütün zor soruları da, cevaplarını da unutmak, boşvermek, içimizin ısınması demek…

  16. çuvaldız Says:

    “Asma yapraklarının çevrelediği balkonda, ince belli cam bardaktaki çaya yansıyan güneşi yudumlamak…gökyüzünün mavisini deniz görerek…”
    Bunlar da bir süre önce sağı solu bitiştirilmiş, eğip bükülmüş çizgi yığını kelimelerle yazmaktan öte resimlediklerinizin düz okumasıyla aklımda kalan görüntü bu; Tüyapçılara nispet Pazar sabahına iliştirilmiş bir anlık(!) mutluluk tasviri…
    Bazı duyuları kelimelerle tasvir etmek, zaman zaman içinde kaybolduğumuz karanlıkta el yordamıyla okunabilsinler diye oyma kalemiyle ruha nakşetmeye benziyor..
    İllüstrasyon…
    tedirginlikle her an kaçabilmek için kapının aralık bırakılmasına..
    çaya vuran güneş ışığı gibi sadece bir an için yüze düşen anlık duygu gölgelerine benziyor..
    Her daim yakalanamaz.
    Es keza yakalansalar bile çaparideki balıklar gibi hiçbiri bir diğerine benzemez ..
    Çizeri tarafından bile ikinci kez aynı şekilde okunamaz !
    Kelimelere yeğ tutulan en güzel tarafı da bu olsa gerek..

    Not 1:orangutan hamlenizi görüyor ve düz okur’umla rok yapıyorum..
    Not 2:Dil çıkaraMamak hususundaki cevabın omuzu kalabalık Paşalar tarafından verilmiş olduğunu kabul etmek işime geliyor..
    Not 3:Bilmek ve olmak arasındaki vaha/sahrayla ilgili yazmak isterdim ama daha fazla size eziyet etmek istemiyorum 🙂

  17. JoA Says:

    “aptal sarışın” imajını yerle bir eden güzelim tweety’den araklama yaparak şunu söylemek istiyorum illüstrasyon hakkında metin beyciğim: bi kapı gördüm sanki. off, siz hep çok zor sorular soruyorsunuz.

    5 dakika konusuna gelince: biz oturup kendimizi dinleyebiliyor muyuz beş dakika? evet, zor sorular.

    not: şimdi fark ettim ki çuvaldız hanım da kapı demiş. yandaş medya bulmuş iktidar ya da iktidar bulmuş yandaşlama meyillisi medya gibi sevindim:)

Bir Cevap Yazın

