DÜĞÜN (1)

herkes kalbinde tehlikesini taşır
aç çocuklardan, tecavüz edilmiş köpeklerden,
prensini bekleyen pembe kızlardan oluşan bir kalabalığın kalbinde
bütün tehlikeler parlar
ensende farketmeden dolaştırdığın kalleş bir bıçak gibi.
kabul et herkes olduğunu bir kez bir akşamüstü
günün yorgunluğuyla zehirlenmişken usulca
benimse kalbinin sessiz gürültüsünü
bir gün aniden, amaçsızca başlamıştır
bir gün aniden, amaçsızca bulacağı nihayete
hayret edilmeyecektir.
herkes kalbinde tehlikesini bir kilo pamuk mu
bir kilo demir mi düşünmediğini varsayarak taşır
her çözümün bir problemi vardır yine de
ne ki her problemde problem vardır

bir gün çözüldüğünde düğümün de ki
kılıçlardan oluşan bir dünya gördüm hep
de ki dünya beni bir düğüm olarak gördü
görme biçimleri içinde dolandık durduk
varamadık sonuca
ileride bir gün baktığında dönüp geriye
görülecek bir hesap dünyası vardı
kipler karışacaktı, şahıslar, sözdizimi
sözyitimine dönüşecekti dünya
bir gün çözülür düğüm çekilir kılıç
ne içi içeren dış kalır ne dışın içleşme öznesi
de ki herkes kalbini tehlikesinde taşır

16 Yanıt to “DÜĞÜN (1)”

  1. ekmekcikiz Says:

    Chopin için teşekkür ederim, ne kadar dokunaklı…

  2. ekmekcikiz Says:

    …ve ne kadar güzel!

  3. metin Says:

    Hımmm… Ben şimdi alınayım mı aceba?

  4. ekmekcikiz Says:

    Alının alının!
    🙂

  5. metin Says:

    Ama… ama… ben n’aptım ki!

  6. ekmekcikiz Says:

    “herkes kalbinde tehlikesini taşır… herkes kalbini tehlikesinde taşır” yazmışsınız, işte!

  7. metin Says:

    Hımmm… Benim için küçük, insanlık için tehlikeli bir adım atmışım demek ki efenim!

  8. özge gürçay Says:

    Cok güzel-2

  9. guguk kuşu Says:

    sanki filmi tersten izlemek gibiydi:D

  10. JoA Says:

    “Adımla, Javier diye seslendi. Kar lapa lapa yağıyormuş gibi geldi bana. Artık ne mobilya kalmıştı ne de ayna. İkimizin arasında kılıç yoktu. Zaman kum gibi akıyordu. Yüzlerce yıllık karanlıkta aşk akıp gitti ve ben ilk ve son kez Ulrike’nin görüntüsüne sahip oldum.”
    Borges, “Kum Kitabı”, öykü: “Ulrike”

    şiirinizi okuyunca aklıma bu kılıç imgesi geldi gözümün nuru metin bey. şiirler hakkında bir şey söylemek çok zor. birisi yazıyor, bin kişi kendince okuyor. ama diyeceğim şu ki, kılıçlar var olduğu sürece düğümler çözülmüyor. yakın gözlüğü takıp uğraşmaktan daha kolay kılıcı savurmak. ve sanırım kolaycılık canımıza okuyor.

  11. metin Says:

    Ecem JoA,

    Kılıç varlığını düğüme borçlu değil midir, aynı şekilde düğüm de kılıca? Ayrıca da ne şahane demişsiniz, tekrarlayacağım şimdi ben bunu: “Kılıçlar varolduğu sürece düğümler çözülmez.”

    Bi de ben zaman zaman kendimim! Kulakları çınlasın Borges emmimin.

  12. JoA Says:

    kılıç varlığını düğüme mi borçludur, yoksa neutrogena krem kullanmamış çatlak ellerin üşengeçliğine mi metin beyciğim? düğüm neden midir, sadece bir aracı mı? ay, benim de kafam hepten karıştı! ayrıca o sizin şahaneliğiniz efenim.

  13. metin Says:

    Zor sorular bunlar efenim, hem de çok ama çok tehlikeli sorular. Şu anda epeyce ürkmüş vaziyetteyim. Ayaküstü cevap versem cevap olmaz o. Ölüm vakti gelip çatanda cevabım hazır olur sanırım.

  14. JoA Says:

    aman aman yok metin beycim, cevap filan boşverelim. yumurta mı tavuktan tavuk mu yumurtadan diye zevzek zevzek konuşuyorum ben. ürkmeyelim, ölmeyelim vs.

  15. metin Says:

    Estğfurullah. Tavuk-yumurta sorunsalı hafif kalır bunun yanında. Ölüme gelince, cevabın menzilinde olduğu için andım o şeyi ben. İstediğimden değil. Zamanı gelince zamanı gelmiş olacaktır nasılsa!

  16. JoA Says:

    ürkmek konusunda kaytarmışsınız ama:)

Bir Cevap Yazın

