KENDİNE GEL TARAF!

ey ahmet altan!

yüz küsur yıllık vesayet rejiminin bekçi köpekliğini yapmaktan başka bir de sadece kıç silmeye yarayan aşşağılık yerli basında heyecandan gözlerimizi yaşartan bir devrimdi taraf. özellikle üç manşeti tarihe geçti ve ben özellikle o üç ayrı günde nihayet alla turca faşizmin çiftliğinde bir küçük domuzcuk değil de, herhangi bir batılı burjuva demokrasisinde özgür ve onurlu bir yurttaş olmanın hazzını simüle ettim ve iliklerime kadar titredim bu haz ve gururla.

ve mağdur ve mazlumların ancak ve ancak egemenlerin böl-yönet politikasının körlük-sağırlık duvarlarını yıkıp öteki mazlum ve mağdurlarla gönül ve güçbirliği yaparak mağdurluk ve mazlumluk statülerinden kurtulabilecekleri, özgürlük mücadelesinin başka türlü asla kazanılamayacağı bilincine varmaları yolunda bu coğrafyanın yerleşik sosyopolitik kültüründe görülmemiş bir mucizeyi gerçekleştirdin ve bunu türbanlıyı, sosyalisti, liberali, kürdü, türkü, dindarı, dinsizi aynı sayfalarda buluşturarak yaptın.

ve sen şimdi kalkmış ne halt ediyorsun? gazeteyi açar açmaz ilk okuduğum sevan nişanyan’ı, onun gibi bir adamı kovuyorsun! bunu yapamazsın! ontolojik gerekçeni inkar etmiş olursun yaparsan. okurunu diğer paçavraların tüketicileriyle aynı derekeye indirmeye asla hakkın yok! unutma taraf gazetesi, sen sadece bir “gazete” değilsin!

***

demokratsanız ve bu sansüre karşı tepki vermek isterseniz siz de aşağıdaki bloglar gibi bu olayı ve sevan nişanyan‘ın yazısını gündeme taşıyabilirsiniz:

http://lektuel.net
http://www.5posta.org
http://www.kenardan.wordpress.com
http://cengizchefikir.blogspot.com
http://www.seviyesizsiyaset.com
http://ali.riza.esin.net
http://nastenkaninderdi.blogspot.com
http://ztopya.blogspot.com
http://mutlaktoz.wordpress.com
http://www.cih.web.tr
http://manaaramayin.blogspot.com
http://postdijital.com
http://ozlemceylan.blogspot.com
http://bendedimoldu.wordpress.com

(konuyu ele alan her blogun adresini buraya eklemeye devam edeceğim. ayrıca bu konu şu feed’de de tartışılıyor: http://friendfeed.com/hasanrua)

15 Yanıt to “KENDİNE GEL TARAF!”

  1. No More Virgiliıus Says:


    “Bence Sevan Nişanyan’ın blog yazısında değindiği bu noktalar/iddialar üzerine biz okuyucularınıza açıklama borcunuz var. Siz de pek iyi biliyorsunuz ki, Taraf okuyucusu sadece okuyucu değildir, o aslında bir taraftır. Ve, Taraf’ın diğer gazetelerden farklı olmadığını farkettiği an Taraf, okuyucuları için bertaraf olacaktır.

    Lütfen… Bize bir açıklama borcunuz var. ”

    Bugün ahmet Altan’a ve Yasemin Çongar’a yazdığım mailin son bölümü.

  2. metin Says:

    Kaleminize sağlık. İyi yazmışsınız. Yazmak lâzım böyle. Ben de yazdım ona.

  3. 5 Posta - Sevan Nişanyan'ı Taraf Gazetesi'nden Koparan Yazı Says:

    […] Hasan Rua – Lektüel Lermontov – Yıkıcı Tutku Taylan -Seviyesiz Siyaset Kenar -Kenardan Ali Rıza Esin -Durumsama Cansu Elter – Mana Aramayın Postdijital – Internet is copyleft & kopimi Lover is Loser – Soğuk Yemek […]

  4. Seviyesiz Siyaset » Sansür ve Nişanyan Says:

    […] Metin Bey- Kendine Gel Taraf! […]

  5. metin Says:

    Sadece Sevan Nişanyan’ı değil, Gökhan Özgün’ü ve Cako’yu da geri istiyorum! Oya Abla’nın dargınlığı geçtiyse onu da.

  6. metin Says:

    Hilal’in de daha sık yazmasını istiyorum.

  7. Bulent Murtezaoglu Says:

    Taraf’i da Nisanyan’i da Altan’i da abartiyorsunuz bence. (Bunlarin icinde abartilmasi zor olan Nisanyan aslinda. Ben de abartiyorsunuz derken abartmis olabilirim diye dusundum ama dedigimi deme sebebim var. Ilk hir ciktigi zaman gazeteyle arasinda gecenler soruldugunda “Dostlar arasındaki konuşmalar başkasını niye ilgilendirsin?” dediginde kikirdemistim burada, dogru kikirdemisim hepimizi ilgilendirdi sonunda iste.). Bu iste sasirilacak bir sey yok, o kadar kizilacak da.

    Nicin insanlari/kurumlari — ustelik aksini gosteren delillere ragmen — olamayacaklari yerlere koyuyoruz da sonra feryad ediyoruz? Butun bunlardan ogrenilecek olan sey o kurum veya kisilerle ilgili degil, kendimizle ilgili olabilir. Birakin hizmet ettigi kadar etsin insanlar, fazlasini ne dusunelim ne varmis gibi yapalim. Ne bileyim egrisi dogrusuna denk gelip gonlumuzu hos eden gobek dansozunu alkislarken ‘sen bir meleksiin’ diye bagirip sonra da melek cikmadi diye kizmak ‘ne olur melekmis gibi yap’ demek niye?

    Buranin acik oldugunun farkinda degildim ben. Anlatilmasina ragmen anlayamadigim turden insanlik halleri sebebiyle bir seyler oluyor sizin bloglara kaybolup duruyorlar, onun icin laf yetirtirmekte geciktim — yoksa kaciracagim bir sey degildi bu girdi sizinle bir turlu anlasamadigimiz bir konuda olmasi yuzunden.

  8. metin Says:

    Bülent Bey,

    Hoşgeldiniz. Burası açıktı, kendi halinde yuvarlanıp gidiyordu. Ne oldu da koptunuz bilemiyorum. Şimdi bi de Hafif Abi var! (Jazzetta’yı da birkaç günlüğüne açtım bugünlerde.)

    Taraf konusunda size hiç katılmadığımı biliyorsunuz. Nişanyan olayı tadımı kaçırdı ama halâ Taraf benim için önemli ve değerli. Gül bahçesinde diken. Postal yalayıcıların ayağına batan diken. Militarist vesayet rejimi karşısında bütün mazlum ve mağdurların medyadaki tek ortak sesi.

  9. Bulent Murtezaoglu Says:

    Taraf konusunda katilinmayacak bir sey soylemiyorum, aslinda diger yazarlar/yayinlar hakkinda da. Ayrildigimiz nokta su: yaptiklari veya yaradiklari bazi islerin hosuma gitmesi veya gerekli bulmamla, insanlari veya kurumlari yere goge sigdiramayacak sekilde ovmek, olmazsa olmazmis gibi yapmak dahasi oyle olduklarina inanmak bana yanlis olmayi birakin yanlis yaptirici gibi geliyor.

    Mesela bu sizan bilgilerin bu turlu bir kanal bulmasi fena gozukmuyor bana demekle, “Militarist vesayet rejimi karşısında bütün mazlum ve mağdurların medyadaki tek ortak sesi” demek farkli. Yarin (ki kac sefer oldu) bu adamlar cakallik edince veya akla ziyan yamuk yumuk seyler yapinca, bunlara ses edenler bir gazeteye ses ediyor olmali, karsisina mazlum ve magdurlarin tek ortak sesini aliyor olmamali. Bu havayi Taraf tek basina yaratamazdi, destekcisi yaratti ve belki toplum icin butun taraf yazarlarindan daha kiymetli ve kuskusuz o yayindan daha gucsuz olan bireysel dusunme ve izan edinip kullanma egiliminin karsisina — cok tanidik — bir ‘kurtarici’ miti ve baskisi cikartti. Belki zorla itaat etmiyoruz ama oyle bir taraftar baskisi ile geliyor ki, insan “Tayyib’i sevmek Allahi sevmektir” diyenlerin de halini seziyor.

    Farkimiz sahsi tarz ve tercih farki degil, ‘taraf’ farki da degil, diyorum ki buyuk ihtimalle yanlis yapiyorsunuz ve neticesi onemli olabilen bir yanlis bu. Bu tip seylerde ortaya cikan hemen hemen butun cekismelerimizin arkasinda bu var galiba. Ancak simdi (sureci bir iki defa — ve sizin disinizda tabii — seyrettikten sonra) daha net gorebiliyorum nasil yanlis yapmamamizin sansa kalacagi bir sekilde hareket edebiliyoruz diye.

  10. metin Says:

    Bülent Bey,

    Mesele sizin gördüğünüz şekilde durağan, katı, fanatikçe bir tavır değil ki: Taraf militarist vesayet rejimi karşısında bütün mazlum ve mağdurların medyadaki sesi olmaktan çıkacak filan olursa, çıktığı anda benim gözümde önemi ve değeri kalmayıverir. Budur yani, bu kadar basittir.

  11. Bulent Murtezaoglu Says:

    Metin bey,

    Bakalim, bir on sene bakayim suralara, eger gordugum dogruysa cok daha net anlatacak hale gelebilirim. O zaman mutabik kaliriz belki, en azindan demek istedigimi daha iyi anlatmis olurum.

  12. Murat Aygen Says:

    Sedat Simavi’nin “«Bizim bir Kıbrıs dâvamız yoktur» diyenlere, Kıbrısın Millî bir Türk dâvası olduğunu gösterdi(ğini)” [M.T.T.B İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Talebe Derneği Yayını №1, “Hürriyet Meş’alesi, 27 Mayıs Millî Türk İhtilali”, Çeltüt Matbaacılık Koll. Şti. 1961 İstanbul, s.99] biliyor muydun Metinciğim? Biliyorum bana yine “karabatak gibi çıktı” diyeceksin, doğru seni çok ihmal ettim, bugün bi arayayım dedim. Gördüğün gibi, görüşmeyeli işleri bir hayli ilerlettim. Sivil toplumun nokta hedeflerini yukarıdaki gibi envanter-kaydı-sahih ağır silahlarla vurmağa başladım artık. Eyi mi?

  13. metin Says:

    Eski dostlar bir bir dökülüyor, bakıyorum da! Çok sevgili Veysel Bey de teşrif buyurmuşlar, negzel! Sevindim valla. Ama hep derdim, yine diyorum, benim zavallı zekâm, sizin meramınızı kavramaya çoğu zaman yetmiyor aziz dostum. Ne yalan söyleyeyim, yine yetmedi vesselam.

    Yav artık kaybolmayın.

  14. Murat Aygen Says:

    O zaman “etkisiz hale getirdiğim” nokta hedeflerden birini zikrederek anlatmağa çalışayım: http://www.kritize.net/roportaj/393-sevan-nisanyan-turkiye-de-egemen-sinif-mudur-bey-albaydir bloguna yazılan 8.inci (ve son) yorum. “Altın vuruş” diye aha buna denir 🙂 iyi geceler..

  15. metin Says:

    Veysel Beyciğim,

    Tesadüf işte, ben de tam orayı okuyordum ve orada gördüm yorumunuzu. Sevan hocam gene onikiden vurmuş. Güneş diye bişey var, yalan dolan saklı kalamıyor uzun süre. Ben orada da anlayamadım ne demek istediğinizi. Müsterih olun, sorun bende muhtemelen. Ama ben sizi böyle seviyorum zaten, valla doğru söylüyorum, anlamam şart değil.

    Bir de şu var, ben artık soğudum siyasi meseleler konuşmaktan. Uzun süredir yapmıyorum bunu. Jazzetta bitkisel hayatta zaten, bakalım ne zaman çekerim fişini, bilmiyorum.

    Bir tek şeyi heyecanla bekliyorum şimdi: referandumu… 82 Amayasasına hayır, YDH’ne evet, 2007 seçimlerinde oligarşiye hayır’dan sonra yine büyük bir zevkle, orgazmik bir heyecanla evet oyu atmayı…

Bir Cevap Yazın

