MUTLUYUM MUTLUSUN MUTLU

psikoloji profesörü mihály csíkszentmihályi‘nin “gelecek 50 yıl” isimli kitaptaki “mutluluğun geleceği” başlıklı yazısından bir alıntı (sevgili emre bey’den çalıntıdır):

“(…) mutluluğun en yaygın kabul gören tanımlarından biri, kişinin artık başka bir şeyi arzulamaması durumudur. mutlu insanlar genelde mal mülke çok fazla değer vermez, reklam ve propagandadan daha az etkilenir, iktidar ve başarı arzusunun peşine takılmaz. niye böyle yapsınlar ki? zaten mutlular, öyle değil mi? mutlu insanlardan oluşan bir toplum olasılığı, sürekli tırmanan tüketim ve asla tatmin olmayan arzu üzerine kurulu üretim sistemimizin belinden aşağı soğuk terler dökülmesine yeterli olmalıdır herhalde.”

mutlu muyum? profesörün tasvirine bakılırsa evet, mutluyum. soğuk terler döksün kapitalizm! ama bu mudur mutluluk sadece? aşkın tanımı nasıl yoksa, mutluluğun da yok bence. o bir tasavvur. bir yol. bir kurgu. bitmez bir çaba. bir izdüşüm. bir gölge.

bir aivazovsky, bir turner, hatta bir tahsin siret resmi gibi geçti 2009 benim için. gemim batayazdı. bir chagall resmi gibi değilse bile bir monet resmi gibi geçsin lütfen bari yenisi.

sizlerinki de nasıl arzu ediyor, nasıl düşlüyor, nasıl olmasını istiyorsanız öyle geçsin. eğer arzuladığınız, düşlediğiniz, olmasını istediğiniz gibi olacaksa hiç geçmek bilmesin.

(*) yalçın tura, “gül gene sen”, tura şarkıları [ayangil türk müziği orkestra ve korosu].

7 Yanıt to “MUTLUYUM MUTLUSUN MUTLU”

  1. serap Says:

    ben de mutluymuşum tarife arifane bir bakış atarsak velakin ne zamandır melankolik buluyordum kendimi, o benim hüsnü kuruntummuş meğersem… gerçekten mutlu olmalıyım ki hüsünden bile bahsedebiliyorum:)

    bu yılın fikret mualla resimlerini andırdığını düşünmüştüm açıkçası, 2010 da miro resimlerine benzeyecek gibi geliyor, ah ah yanılmayı ya da yanılmamayı bile arzulamayacak kadar mutluyum, nolamaz:)))

    aşk dediniz ya bir tuhaf oldum yine, hani mutlu olmasına mutluysak bile insanın gülen gözündeki ışıltıyı parçalayıp dağıtan şeyin de bir adı olmalı, tarife eklemek için…

  2. zihni Says:

    mutluluk, “sempatik gevezeliktir” bana göre. tabi dediğiniz (ya da yazarın dediği) gibi, bu gevezeliğin bir alt yapısı da vardır. marks’ı anmamak olur mu bu noktada, alt-üst yapı meselesini….

    ölçü şudur mutluluğun alt yapısı için:miras bırakacağın kadar değil, harcayacağın kadar maddi varlık mübahtır. fazlası olası mutluluğun karşı kuvetti gibi….

  3. neolitik hanim Says:

    evet evet bir monet resmi gibi geçsin bu yıl. yılı resimle tarif etmek, ne güzel bir buluş! benim 2009’um zaman zaman bosch’un kaotik, karanlık tablolarını zaman zaman da edward hopper’ın çılgın kabalıktan uzak, izole karakterlerini barındıran ofis, sinema resimlerindeki gibi geçti. yeni yıl için monet dileğinize katılıyorum, chagal da olabilir, rüya gibi, uçuş uçuş 😉

  4. JoA Says:

    munch olmasın bana yeter, korkutuyor beni.

    gözümün nuru metin bey, mutluluğun altyapısını-üstyapısını bilmem. belki de kişinin kendini kandırmayı ne kadar becerebildiğiyle ilgili. ama sizin için içten mutluluklar diliyorum. sayısı az olsa bile toplamda iç ferahlatır umarım.

  5. ekmekcikiz Says:

    Ben direkt Chagall’ciyim, direkt!
    Adamı keşfetmişim yıl sonu itibarıylen, yakasını bırakır mıyım?

    Size, gönlünüe göre geçecek bir yeni yıl diliyorum, şöyle ferah ferah…
    İçime doğuyor, bu sene çok keyifleneceksiniz! “Demişti”, dersiniz.

  6. özge Says:

    ”Kim istemez mutlu olmayı
    ama mutsuz olmaya da var mısın?”

  7. Emre Sevinç Says:

    Merhaba,

    Çalıntı demişsiniz, aman diyeyim, kaynak belirtildiği sürece olsa olsa alıntı olur ve ben de olsa olsa mutlu olurum paylaşılmasından.

    Nice senelere!

Bir Cevap Yazın

