BİR ŞAİR BİR ŞAİRE BRE ŞAİR…

“azizim, güzel atlar da güzel şiirler gibidirler
öldükten sonra da tersine yarışırlar, vesselam!”

celal’in dükkanında birkaç kez karşılaşmışlığım oldu ece ayhan’la. hakkımda yazdığını da gözlerim yaşararak hatırlarım.

“ha aşkın dikeni, ha ölümün dikeni”

ya melih cevdet anday… son selamlaşmamız gözucuyla da olsa… ne çok severdim şu faşist gazetedeki haftalık yazılarını onun…

“herşeyin fazlası zararlıdır ya,
fazla şiirden öldü edip cansever.”

bir şair bir şaire “bre şair gel beraber bozalım fiyakasını şu verili dünyanın” demiş. ah fazla şiir yok mu fazla şiir, benim de fazla şiirden ölesim gelir. yine de eksik işte, şiirin eksikliğiyle eksik dünya. üstü kalsın! değil mi cemal abim? seninle de ne güzel selamlaşırdık misbah muhayyeş sokağı’nın çıkışında bazı sabahlar… bende sizin bir yazınız kaldı. daktiloyla yazmış, aralara elyazınızla çıkmalar yapmışsınız. ileride yayımlayayım onu. sanırım ilk ve son okuruyum o yazınızın ben. edebiyat tarihine ve size borçlu ölmek istemem.

“dünyada sizinle istanbul olmak varmış”

dünyada biriyle istanbul olmak varmış, varmış da bir varmış bir yokmuş ey büyük ilhan berk. hastaydınız, keşke sizi ziyarete gelseydim. gelemedim. meşguldüm. kahrolası meşguliyet işte. gelmeliydim. sadece şiir yazan o mübarek ellerinize dokunsam yeterdi.

“bakmalar görüyorum bütün gün türlü bakmalar
pencere bakması, sabahlar bakması, yeşil otlar bakması”

ve canım edip abim, saygımın yetmeyeceği turgut uyar bey… ikinize de yetişemedim. öyle yavaş yavaş acele ediyordunuz ki… göğe bakma durağı’nda bir başıma bekledim durdum. tren geçmedi. vapur geçmedi. troleybüs de geçmedi. birinin gölgesi geçti sadece. yetişemedim.

sizi o eski günlerden tülay german’la selamlayayım sevgili büyüklerim.

(*) tülay german, “mutlu günler (podmoskovnye vyechera)”, burçak tarlası.

7 Yanıt to “BİR ŞAİR BİR ŞAİRE BRE ŞAİR…”

  1. JoA Says:

    bu yazının üstüne bir şey yazmam aslında ama içim rahat etmedi: az önce “hmm, bak işte metin bey yine ff’de dolaşıp bizi ihmal ediyor buralarda” diye düşünmüştüm. beğenmediğiniz günahlarınızdan uygun gördüğünüzü alıp üstüme atabilirsiniz efendim.

  2. metin Says:

    Valla doğru bilmişsiniz aslında. Deminden beri FF’de dolanıp duruyordum. Sırf üstümdeki iş yükünün sıkıntısından kaçmak için biraz. Ama ben aslında Blogistan’ın içindenim!

  3. sule Says:

    aman allahım. ne güzel bir dizedir “dünyada sizinle istanbul olmak varmış”…Bugun tüm gün aklımda bu dizeyle dolaşırım ben artık. Teşekkürler ve günaydın 🙂

  4. zihni Says:

    troleybüs de geçmedi, birinin gölgesi geçti sadece

    şu verili dünyanın fiyakasını bozmak için şiirden ölmeye gidişte,
    “birinin gölgesi” az şey mi ki?

  5. seyyarat Says:

    En son birine yazdığım mektubumda dünya eksik bir yer demiştim de inanmamıştı bana, hayır tekrar eksiklikler üretmek için tamamlanmayı bekliyor demişti. Bence hala dünya eksik bir yer. Sebebi de siz söylemişsiniz.

  6. özge Says:

    bacadan girdim yine ama affediniz..
    turgut abi, edip abi.. o kadar çok seviyorum ki.. ellerine sağlık çok güzel yazmışsın.

    (şarkı çok etkiledi beni)

  7. aglea Says:

    sevgili metin bey,

    şiirim tutar benim bilirsiniz. sık sık. şiirimi tutturuyorsunuz. yazınızın heryeri şiir. her yanı şair. okudukça, evet evet, fazla şiirden ölme isteğimi körüklüyorsunuz… iyi ediyorsunuz… ne kadar teşekkür etsem az. şairlerinize ve size…

Bir Cevap Yazın

