YAĞMURU KARA DÖNÜŞTÜRME DUASI (SABAHLARI OKUNUR)

elindeki oyuncaklarla farklı farklı oyunlar oynayan bir çocuk musun sen? hangi oyundasın şimdi? bin çeşit senaryo yazıp bin kez değiştiriyor musun? çok mu uzun sürüyor oyun seansların? bir oyun için yarattığın oyuncakları daha sonraki oyunlarda da kullanıyor musun? eğer öyleyse yaşadık! belki başka oyunlarda yaşamaya devam ediyoruzdur! ne güzel… ama boşver şimdi. bak yağmur başladı oyunda. kendimi bildim bileli yağmur yağıp durur. ıslatır üstümüzü başımızı içimizi dışımızı. kanatır bir sürü olur olmaz duyguyu, anıyı, şunu bunu. serinletir havayı, hava zaten serinse insan nedense daha çok üşür. ilk yağmuru kaç milyon insan yılı önce başlatmıştın hatırlamıyorum. gerek de yok. ya ilk kar? onu da hatırlayasım yok şimdi. ama ben senin oyunlarının içinde bu en son oyunu çok tuttum. bu oyunda hep yağmur yağsın, kar yağsın. bak şimdi bir dua uydurdum senin için tanrım. yağmur ve kar üstüne. okuyayım içimden. sen nasılsa duyarsın.

kâinatıyla gözümüze görünen, kâinatıyla bize kendini sevdiren, kâinatıyla bizi açmazlara, çıkmazlara sokan, umut ve umutsuzluk, sevinç ve kaygı, taşkınlık ve boşluk gelgitlerinde kıvrandıran, beşikten mezara hep minicik birer nokta olduğumuzu başımıza kakıp dursa da zaman zaman minicik birer nokta oluşumuzla kâinatın büyüklüğünden yorgun düşmek yerine huzur bulmamız için bize çaktırmadan kılavuzluk eden tanrı’nın adıyla… sadece ince ince, dolu dolu, sakin sakin, öfkeli öfkeli yağan yağmur olarak görünme! birazdan kara dönüş. herşeyi beyaza boya. ilkokuma kitaplarındaki resimler gibi olsun dünya! hadi lütfen! amin.

(*) çocukluğumdan kalma bir kar şarkısıyla oyun devam etsin. adamo söylüyordu: “her yerde kar var”.

11 Yanıt to “YAĞMURU KARA DÖNÜŞTÜRME DUASI (SABAHLARI OKUNUR)”

  1. ekmekcikiz Says:

    Bu şarkıyı çok severim. Severdim diyecektim, caydım. 🙂

    Bugünkü yağmur kara dönüşmeyecek. Çook incecik kar taneleriymiş gibi yağıyor. Yine de kar olmayacak. Kar, başka doğa koşulları ister. yağmur yağmurdur, kar da kar!
    Buyrun, sabah dusına sabah felsefesi oldu.

  2. metin Says:

    Efenim oyun alanı sadece İstanbul değil ki!

  3. ekmekcikiz Says:

    Haa, o başka!
    😉

  4. serap Says:

    amin.

  5. banu pluie Says:

    Adamo’yu en çok şurada severim,

    triste certitude
    le froid et l’absence
    cet odieux silence
    blanche solitude

    hele bi’ kar yağsın…

  6. JoA Says:

    bu ne kadar güzel bir hitaptır! o kadar güzeldir işte!

  7. metin Says:

    Kıymetli Serap Hanım,

    Yav niye kırk yılın başında bi görünüp hemen kayboluyorsunuz!

    Çok sevgili Banu,

    Siz Adamo yazmışsınız, ben ne okudum biliyor musunuz: Adorno!!!

    Ecem JoA,

    Üç kere sağol, sağol, sağol!

  8. elektra Says:

    bu duaya en içten amin diyeceklerden biri olarak, çıktısını alıp her sabah okuyacağıma söz veriyorum metin bey. ve tutarsa ve tutarsa, ah , o zaman ben her sabah gelip blogunuzda ibadet ederim.

  9. serap Says:

    yüzüm eskimesin diye 😛

    şakası bir yana, ‘çekiniyorum’ efenim, korkulacak biri olduğunuzdan değil ama biraz saygıdan biraz da bendeki yapıdan, bir parça yaban oluşumdan, öyle işte.

  10. metin Says:

    Elbet bir gün tutacağı tutar sevgili sorella! Dua bu, tutsun diye ediyoruz zaten, di mi ya!

  11. metin Says:

    Yabanlık deyince ben de akla gelirim biliyor musunuz Serap Hanım! Ama bakın ben buralarda car car ötüyorum gördüğünüz gibi!

    Canınız her istediğinde gelin, beklerim. Çayım kahvem boldur. Sigaram yoktur yalnız, ona gelemem işte! Hem cezası da var biliyorsunuz.

Bir Cevap Yazın

