BİR

BİR SERGİ

resim burada efendiler
siz neredesiniz?

***

BİR USTA

resim
nedim günsür’den anlıyor!

***

BİR RİCA

beni “çalgıcılar”ın
ortada ayakta duranıyla
değiştirebilir misin cihat burak?

***

BİR KAPI

“mavi kapı” resim değil miydi yoksa
yoksa kapı değil miydi!

***

BİR MAVİ

ne gök mavisi
ne deniz mavisi
turan erol mavisi

***

BİR GÖZLEM

çok resim sergisi gezdim
hiçbiri ben değildim dışarı çıkanların

(*) buraya mussorgski yakışırdı diyeceksiniz belki. bugün de böyle oluversin.

24 Yanıt to “BİR”

  1. ekmekcikiz Says:

    Anlamadım.
    Sevgili arkadaşlarımız resim sevmiyorlar mı?
    Ya da,
    Şiir?
    Brenda’yı da mı yadıgadılar?
    Nerdesiniz ey ahali?

    Metin Bey,
    Pardon!
    İki gündür burası ıssız kalınca nöbetçi blog yorumculuğum tuttu.
    🙂

  2. metin Says:

    Valla demek ki resim deyince sadece kendisine vaktiyle sabun ve naylon çorap olasım gelen Monica Belluci ablamız akla geliyor diyeceğim ama saçmalamış ve de ayıp etmiş olurum canım okurcuklarıma. Vardır bi bildikleri. Hep o münasebetsiz FF yüzünden bunlar. Başımıza ne geliyorsa böyle ahir zaman zımbırtıları yüzünden geliyor. Twitter’mış FF’miş zartmış zurtmuş…

  3. metin Says:

    Bu arada dün bütün gün kayıptınız, farketmiyoruz sanmayınıs.

  4. metin Says:

    Düşündüm biraz ve buldum:

    İnsanlar benden sıkıldılar artık.

    Sanırım öyle.

  5. Annoya Says:

    İmroz Adalı Despina’nın Kurtuluş son duraktaki meyhanesini bilir misin Metin? Cihat Burak’ın “Çalgıcılar”ı sanatlarını Despina’nın sahnesinde icra etmekteydiler işte. Beş altı yıl önce yine satıştaydı bu tablo. Üstüne sinmiş anılarım var, elledim biraz, kokladım. Kedi ciğere bakar gibi yalanıp durdum etrafında. Bilsem çaktırmadan değiştirirdim seni de, ortadaki gözlüklü kemancıyla. Kendimi de koyar kaldırırım ben çünkü ön sıradaki hanendelerin yerine…

  6. metin Says:

    Aman Allahım, iki güzel şey: Hem sevgili Annoya çalmış kapımı, hem de Çalgıcılar’dan sözediyor! Bugün günüm kesin güzel geçecek, eminim!

  7. metin Says:

    …Ve sevgili Annoya, ben bu adamları, Cihat Burak gibi adamları çok ama çok özlüyorum. Onlarsız bi boka benzemiyor içinde debelendiğimiz şu dandik dünya…

  8. metin Says:

    …Ve…ve… ne güzeldir o tablo! Ressamın ruhunun iz bıraktığı resimleri seviyorum ben ve çok da kolay değildir bunu becerebilmek.

  9. metin Says:

    Öyle heyecanlandım ki sizi görünce sevgili Annoya, bir defada dökülemedi sözcüklerim… O meyhaneyi çıkaramadım şimdi ne yazık ki… Bende hafıza diye birşey kalmadı neredeyse. Kurtuluş’a filan da yolum düşmeyeli bin yıl oldu.

  10. JoA Says:

    demeyin öyle ne olur, üstüme alınıyorum, elimde değil:(

  11. JoA Says:

    sıkılmakla ilgili yazmıştım, sayfayı uzun süre açık tutunca diğer yorumları kaçırıp muhabbetinize limon sıkmış gibi olmuşum, milpardon:)

  12. metin Says:

    Bir yazı farzoldu: Kapımı çalanları ne olarak gördüğümü anlatacağım bir yazı… Meselâ kapımı çalan ecem JoA’ysa, aslında karşımda kim vardır?

    Keyfimin kahyâsını çağırmaya gidiyom ben şimdi! Yazı sipariş edicem.

  13. ekmekcikiz Says:

    Metin Bey,
    Geldi mi keyfinizin kahyası?
    Bu gün de siz yoksunuz, bakın.
    Dün işe gömülmüştüm, bugün azıcık dalga geçmekteyim.
    Bu arada, gece gece söylenip, sabah oniki yorum görünce, “ah-ha, beni mi beklemişler!” diye şaşladım ki, gereksizmiş. 😉

  14. metin Says:

    Yettim! Fekat malumunuzdur kendime ait bir odam (pardon, zamanım) yoktir. Dolayısıyla keyfimin kahyası nerede ne halt etmektedir, onu da bilemiyorumdur. Ah, değilse ne yazılar var yazılacak, ne yazılar…

  15. metin Says:

    Ve ayrıca, pardon demiştim ama değil, hakikaten kendime ait bir odam bile yok. (Kedim var, o ayrı.)

  16. metin Says:

    Virginia halamın kulakları çınlasın.

  17. JoA Says:

    biraz da para lazım değil mi metin beyciğim? oda olsa para olmaz, para olsa zaman olmaz, o ayrı.

  18. Evli Adam Says:

    çok sıkıldım hakkaten. biriniz, floransalı bey mi oluyor o bilemedim, dil fetişimi körükleyip cümle arası doldurtuyor, biriniz, o buranın ev sahabı oluyor müzik zevkimi şeyettiriyor görgümüz artıyor, hafif abi zaten feci kıyak bir adam, sizden kıyak olmasın. bir tanesiyle içesim var, hangisi olacak karar veremiyorum, çok sıkıldım. hangisi lütfederse artık. bir de hicabi bey var. onu unutmuşum.

  19. ekmekcikiz Says:

    Metin Bey,
    Bakınız, ne demişler bir üstteki yorumda: “bir de hicabi bey var.*”
    Siz daha “hicabi yok, hicabi yok” deyiniz. Kralın çıplak olduğunu sadece ben görmüyormuşum, ohh!

    *Teşekkür ederim, Evli Bey!:)

  20. Talisman Says:

    Metin Beyy, bir selam vereyim dedim.
    Afiyettesiniz inşallah 🙂

  21. Passive Apathetic Says:

    Kendimizden sıkılmamızı sizden sıkılmak olarak almayınız Metin Beyciğim, insan bazen boğmak ister ya kendini, küçük arsız bir çocuğu azarlar gibi azarlar ya kendini, “yeter, sus, geç bakayım şu köşeye, çıtın çıkmasın, kolun kalkmasın, duymayacağım sesini, hissetmeyeceğim nefesini yoksa geliyor bak çimdik, geliyor terlik” der ya kendine, o (yani bu) zamanlarımda bana en iyi gelen sizsiniz ama konuşamam kuzum daha fazla, işin ucunda kendimden terlik yemek var. Sizden sıkılmakmış, peh.

  22. Teyzenteyfik Says:

    Dinlemedigim epey muzik birikmis, aksama son yazilardaki muzikler var, diye dusunuyordum ki asagidan akordiyon sesi gelmeye basladi. Arada, genelde haftasonu akordiyon calarak sokagi gecen adam geldi yine. Bu sizin sansiniz olsa gerek…:) sevgiler, selamlar…

  23. metin Says:

    Sevgili ecem JoA,

    “Parayla saadet olmaz” laforizmasını bir yerinden fışkırtan herif (herif midir?) “parasız saadet hiç olmaz”ı bize unutturmak için o haltı yemiş zannımca. Ve ayrıca elbette para-zaman-sağlık üçlüsünün birarada olması elzem.

    Kıymetli Evli Bey,

    Çok naziksiniz, teşekkür ederim. Gerek Metin Bey’in gerekse Hafif Abi’nin burnu boktan hiç kurtulmuyor maalesef. Yoksa yazacak ne çok şey var ah.

    Sevgili Ekmekçikız Hanım,

    En sonunda Hicabi Bey’i olduracaksınız siz yav!

    Talisman Hanımcığım,

    Valla bayramın iki günü kitapla geçti. Diğer günler nasıl geçti ben de bilmiyorum. “Günler gelip geçmekteler / kuşlar gibi uçmaktalar” işte… Sağolun, iyiyim diyeyim iyi olayım.

    Teyzentevfik Hanımcığım,

    Ne zamandır yolunuz düşmüyordu, pek sevindim kapımı çaldığınıza yav… Ömrünüz daim olsun.

  24. metin Says:

    Pa Hanımcığım (En sonunda “Pa”da karar kıldım!),

    Akismet Bey yorumunuzu şimdi düşürdü, sizinle bir alıp veremediği var galiba!

    Benim de kendimden sıkıldığım çok oluyor ve o zaman Edip abimin sözü geliyor aklıma, susup oturuyorum köşemde çıt çıkarmadan…

Bir Cevap Yazın

