16 KASIM: ÖLÜ-BEBEĞİME DOĞUMGÜNÜ HEDİYESİ…

ve şimdi yollarında yaşamın çığlık tünelleri kazımak ve susmak’ı yazmak kalmıştır işaretleyenlere -bu, hepsi, belki-*  ey, iki adımlık yerküre senin bütün arka bahçelerini gördüm ben!*  kendimle bunca konuştum ya.. kurşun ağırlığıyla dibe indim. zıpkın attım zıpkın yedim. zaten böyle anlarız çok şeyi. hatta hiçbir şeyi anlarız.**

ve…
ve…
ve…
ve…

…ve sağ alt köşedeki not.

(*) nilgün marmara.
(**) sina akyol.
(***) mısraları sen bul bebeğim, ben kaybettim.

7 Yanıt to “16 KASIM: ÖLÜ-BEBEĞİME DOĞUMGÜNÜ HEDİYESİ…”

  1. ekmekcikiz Says:

    Metin Bey,
    Bir faidesi olacak mı bunu dememin bilemiyorum, yine de…
    Biz burdayız!

  2. Talisman Says:

    Yapmayın, vallahi üzülüyorum. 😦
    Sanal dünyada birilerine seviyorum demek kolay onu biliyorum. Ama sizi gerçekten çok seviyorum. Yüreği elinde bir insansınız.
    Lütfen iyi olun.

  3. çuvaldız Says:

    Belki sizi birazcık anlayabilirim..bazen insan kendini karanlık, sonu görünmeyen derin bir kuyudan aşağı kayıyormuş gibi hissedebiliyor.. kuyunun dibinde neler olup bittiğini tecrübe etmeyi çok merak ediyor olmamıza rağmen aklımızı, gözlerimizi ardımızda, kuyunun ağzında kalan aydınlıktan bir türlü alamadığımızdan, almak da istemediğimizden olsa gerek düşüş hızı gittikçe azalıyor..herhangi bir Pazar gününün sabahında, güneş tadı sinmiş bir bardak çaydan alınan her yuduma ya da yosun kokan denize karşı yenen çıtır çıtır simidin üzerini kaplayan yüzlerce susam tanesine küçük dozlar halinde zerk edilmiş yaşam sevincinin bağımlısı olmasaydık herhalde göz açıp kapayıncaya kadar o kuyunun dibinde ne olup bittiğini öğrenmiş olurduk

    Göz açıp kapayınca diyince aklıma geldi…
    İnsan bir günde 5 yada 10.000 defa göz kırparmış…bir yılda 4.2 milyon kez…göz kapamak ise saniyenin 1/10 unu alırmış…bu durumda insan gözlerini kırptığı o saliselik zaman diliminde
    5000×6=30.000 salise/60=500 saniye/60= 8.3 dakika bu süre gözlerimiz açık olduğu halde görmediğimiz günlük süre 8.3x365gün=3041 dakika/60=50 saat bir senede/12 =4,22 saat bir ayda ayakta uyuyoruz…her yer aydınlıktayken biz karanlıktayız

    Bu kadar süre aslında karanlıktayız, o karanlığa tahammül edebilmemiz için mükemmel bir sistemle donatılmışız..her göz kırptığımız,göz kapaklarımızın gözlerimizi örttüğü o, 1/10 saniyelik o karanlık zaman diliminde “gözlerimize yapışan” son görüntü ile idare ediyoruz  biz tekrar gözlerimizi açıp görmeye başladığımız ana kadar olup bitenleri bilmiyoruz…o karanlık geçen 1/10 luk zamanı ise hiç hatırlamıyoruz…hatırlıyor olsaydık.!

    Niye bu kadar uzattım bilmiyorum…ama beni yazmaya iten şu cümleniz oldu: “daha iyi yenilemem”
    Yenilmek zaman zaman “daha iyi”dir..aynen bir yorum sonrasında cevaben yazdığınız gibi bize insan olduğumuzu, insan olarak kalabildiğimizi gösterir…

    “Kadınlar akıllıya galip, cahile mağlup olurlar. Cahilin lütfu ve merhameti azdır.”(Mesnevi-Hadis-i şerif)

    Gerçekten de bazen “daha iyi” yenilemez İnsan.

  4. neolitik hanim Says:

    metin bey,

    taze demlenmiş bir çay içiyorum şimdi ve daha iyisinizdir diye umuyorum, terasta sardunyalar var pembe pembe, havanın griliğine aldırmadan ışıldıyorlar.

    evet “biz burdayız” ve de “lütfen iyi olun…”

  5. Oya Kayacan Says:

    Tesellisi vız gelir, yaşanmıştır. Bir değil bin ölürsün, daha daha bin ölürsün, tanıyamadığın her gülüşü her dokunuşu için ölürsün. Sonra sızıyor yüreğinde, göğsünün derinlerinde kayboluyor. Kıyamete kadar gülmemezlik yok… “Fakat şimdi senden dileğim şu: Masallarını yaz. Yaz da hikmetli kelimelerinin arasından birer elmas parçası gibi parlayan akıl ve bilgi cevherleri genç, ihtiyar her dinleyeni sarsın, bütün dünyaya saadet ve bilgi yaysın.” (Bir Hint Masalı’ndan)

  6. metin Says:

    Sızıyor mu yürekte, göğsün derinlerinde kayboluyor mu gerçekten sevgili Annoya?

  7. metin Says:

    Tümüne ayrı ayrı çok değer verdiğim Ekmekçikız, Talisman, Çuvaldız ve Neolitik Hanımlar’a kalbi teşekkürlerimi sunmuştum sanırım. Buradan bir kez daha sunayım gelmişken.

Bir Cevap Yazın

