HAFİF ABİ BEİJİNG’TEN BİLDİRİR DE METİN BEY YENİ DELHİ’DEN BİLDİREMEZ Mİ!

jazzetta’nın mutfağını özlemişim. nostalji filan yapmiyciim, merak etmeyin. şu sıra bir akya muhabbetidir gidiyor da ona heves ederek bi tarif vereyim dedim bugün. bu arada ben de evli bey gibi mutfakta iş yapacaksam en despottan daha despot olurum. ama ondan ayrıldığımız nokta şu ki, ben yemek yaparken ortalığı savaş meydanına çevirmeyi sevmem, hatta bunun için işin sonunu bile beklemem, her an temiz tutmalıyımdır ortalığı. neyse, kısa keselim, bugün pazartesi malum.

iki patlıcan, üç kabak, iki patates, bir kırmızı dolmabiber, bir  yeşil dolmabiber, dört domates, bir küçük karnabahar, bir avokado. bunlar ana malzemeler. herbiri birer yemek kaşığı olmak üzere zerdeçal, zencefil, kimyon, yeşil anason, tozşeker ve iki yemek kaşığı tereyağı, ayrıca da biraz tuz ile karabiber. bunlar da yan malzemeler.

patates, kabak ve patlıcanlar soyulacak. biberlerin çekirdekleri çıkartılacak. domateslerin kabukları ayrılacak. karnabaharlar ayıklanacak. sebzelerin tümü küçük parçalar haline getirilecek. bu hazırlıktan sonra kalın dipli tavada tereyağını eritin. patatesleri ekleyip renk değiştirene dek kavurun, sonra onları tavadan alıp karnabaharları kavurun aynı tavada iyice. diğer sebzelerle patatesleri de tavaya ekleyip beş dakika daha karıştıra karıştıra kavurun.

baharatlara bir kâsede birbirleriyle seviyeli birliktelik kurdurup sebzelerin üstüne serpin. karıştırdıktan sonra bir su bardağı su ekleyin. kapağı kapayıp onbeş dakika kadar, arada karıştırmayı ihmal etmeksizin pişirin. şeker ekleyip bir o kadar süre daha pişirin.

ısıtılmış tabakları incecik püre haline getirip çok azıcık tereyağıyla yumuşattığınız avokadoyla sıvayın. yemeğinizin üzerine yeşil anason serptikten sonra sıcak olarak servis edin. yemeğinizi afiyetle bitirdikten sonra parmaklarınızı yalayın.

yemekten bir saat kadar sonra ne çayı içeceğinizi bilâhare söyliyciim ey kari. arada nick cave abimize kulak verelim.

13 Yanıt to “HAFİF ABİ BEİJİNG’TEN BİLDİRİR DE METİN BEY YENİ DELHİ’DEN BİLDİREMEZ Mİ!”

  1. metin Says:

    Yeşil anason bulamıyorum çarşıda. Var da ben mi görmüyorum acaba? (Çarşı dediğim Kadıköy çarşısı.)

  2. ekmekcikiz Says:

    Vay vay vay! diyorum.
    Hatta dedim bile!
    Yeşil anason bulmayı beklemeden yapıcam, hatta bugün hazır evdeyken…

  3. metin Says:

    Yapın valla, sevinirim.

  4. Talisman Says:

    Avakado koymasak?
    Mızmız çocuk gibiyim değil mi?
    Ne çare, avakado yu sevemiyorum.

  5. metin Says:

    Olur olur, sizin hatırınızın yanında avokado da neymiş!

  6. ekmekcikiz Says:

    Ay Talisciğim!
    Ne desen koro halinde karşına geçip, aa, o da sevilmez mi diyeceğiz, yakında! :))
    Bak mesela, bu tarifin en çok avokado ile tabağı sırlamak kısmı, beni enterese etti desem?
    Ben sana bir avokadolu salata yapayım da, o vakit sevip sevmediğine karar ver, he mi? Muhtemelen olgunlaşmamış bir şeyler yedindi sen, avokado niyetine, ondandır sevmemen…

  7. Talisman Says:

    🙂 Bilemiyorum ekmekçikızım. İçinde avakado olduğu halde bayılarak yediğime şaştığım California roll suşi örneği var gerçi. O yüzden avakadolu salataya da şans verebilirim. Sanki..

  8. Evli Adam Says:

    Metin bey
    siz hep karilere yazıyorsunuz o yüzden yorum yazmaktan imtina ediyorum. Ne diyeceğiz bu yemeğin adına söyleyiverin sonra da bu yorum kendi kendini imha etsin.

    talisman yapmış gene yapacağını.

  9. metin Says:

    Evli Bey,

    Şaka yaptığınızdan eminim, “kari”nin noktasız halini öne sürerek… Yorum konusunda cinsayrımcı olduğum iması da bu şakanın bir parçası elbet!

    Yemeğin adını maalesef unutmuşum. On yıl kadar önce öğrenmiştim. Bir hint yemeğiymiş aslında. Pelür kağıdına yazmışım kargacık burgacık, fakat adını yazmayı unutmuşum. Siz buna “Metin Bey İpek Yolu’nda” deseniz ne güzel olur! Ben de mutfak literatürüne girmiş kadar olurum sayenizde!

    Bu gece belki de ben gerçekten İpek Yolu’nda geziniyor olabilirim 21 gram olarak!..

  10. Talisman Says:

    Ne yaparsam yapayım, bu “kari” esprisi kadar fenasını yapamam.

  11. Evli Adam Says:

    o kadar kötü müydü yahu.

  12. Evli Adam Says:

    galiba kötüydü. hafif abi hicabi bey ve metin beyden densizliğim için özür dilemem lazım. diğer “kari” lerden de. ne büyük eşşeklik. affınıza sığınıyorum.

  13. Evli Adam Says:

    tüh, affedilmedik galiba 😦 hay dilim gopeydi.

Bir Cevap Yazın

