GÜNÜN RAPORU

çıkartın kış geldi derken bir anda yaza kavuşmanın zevkini anasını satayım. ben de çoğu kez olduğu gibi eve tıkılayım. tüyap’ın son gününe yetişecektim güya, evdeki hesap uymadı. anasının damına taşıdılar fuarı, gitmeye kalksam edirne’ye üç kez gidip dönerim fuara gitme süresince. bin türlü zahmeti eziyeti de cabası. kadıköy’e otobüs konmuş muydu o da belli değil, üstelik bugün miting var, ana baba günü. taksim’e gitmek için in bin in bin, yemez. metrobüse nasıl binilir, akbil mi geçer bilmiyorum. hem zaten pazara gitmem lâzımdı, beykozlu köylülerden alışveriş ediyorum, tazecik ve de hormon gdo falan yok diye avutuyorum kendimi. amaaan, alacağım kitapları ne zaman okuyacağım hem vakit bulup da, daha okunmamış bi ton kitap dururken. deprem olmaz, darbe yapılmaz, dünya batmazsa gelecek yıla artık.

siz dışarılarda gezip tozarken ben de son bi balkon keyfi yapayım bari dedim, yaptım. güneş kemiklerimi ısıttı, ısıtmakla kalmadı, yaktı neredeyse. çok sevdiğim sarı şemsiyemi taktım. çay bardağına, çay tabağına ve çayın kendisine vuran güneş kadar güzel birşey var mı, sorarım size. o ne zarafettir, o ne ışıltıdır, o ne yaşama sevinci bahanesidir. ve de o ne renktir öyle. yeşilin bütün tonlarını giyinmiş yaprakların içinden de geçiyor güneşin ışığı ve geçerken de nasıl bir saydamlıkla donatıyor o yaprakları, görmelisiniz. aylak aylak arılar uçuşuyor, uzaktaki abuk subuk evlerin damlarını gözüm güneşin altında uslu sakin uyumakta olan bir deniz olarak görmekte diretiyor. sokağımızın köpeği öksürüyor, üşütmüş olmalı, sıcak süt vereyim dur. kosinski alacaktım, ne çok severim ben onu. bi de “kalp zamanı”nı ki bachmann ve celan deyince akan sularım durur. daha bissürü kitap alıp okumam, okumadan önce hepsini tek tek koklayıp okşamam lâzımdı. off.

sıkıldım yazmaktan. bach dinleyeyim azıcık. sizin keyfiniz kekâ, kulağınız şimdi bach mah duymaz. olsun, sizin sokaklarınız caddeleriniz sinemalarınız gezileriniz falan varsa benim de bach’ım var.

4 Yanıt to “GÜNÜN RAPORU”

  1. JoA Says:

    gezip tozanlar trafikte bunalmıştır metin beyciğim. sizin yöntem daha iyi gibi geldi bana. ayrıca bir balkon sefasının tarifi bach ile bu kadar mı uyumlu olur? afiyet olsun efenim.

  2. metin Says:

    Teşekkür ederim JoAcan. Hayatta bi balkonum var, başka da bi yerim yurdum yok. O da yazları işte.

  3. neolitik hanim Says:

    cumartesi gittik fuara, giderken iyiydi de dönüştü çok baydı trafik, bir sürü güzel kitap aldık ama fuar burada yapıldığı sürece bir daha gelmeyiz dedik arkadaşlarla. belki seneye şehre gelir. gazetelerin kitap eklerinin çoğunda bachmann-celan kitabıyla ilgili güzel yazılar vardı. fuardan alamadım ama benim de listemde.

    metrobüs’e akbil’le biniliyor. haftasonları da çok kalabalık olmuyor sanki, fuara değil de epey uzakta oturan bir arkadaşıma gittim metrobüs’le pazar günü, çok kolay oldu. aklınızda olsun.

    balkon keyfinizi de kıskandım doğrusu 🙂

  4. metin Says:

    Neolitik Hanımcığım,

    Tüyap nasılsa mok gibi götürdü parayı şunca yılda, kitap fuarı için şehir merkezinde on katlı bir bina alsa, içini düzenlese, kitap fuarının eşini orada da açsa, yılın diğer zamanlarında da kültür-sanat merkezi olarak bir işletmeciye verse orayı ne olur sanki. Ayaküstü attım şimdi bunları, saçmalığına maçmalığına bakmaksızın…

    Metrobüse sırf meraktan bineceğim bi kere bakalım, ne olacak…

    Aldığınız kitapları benim için de okşayın lütfen bu arada.

Bir Cevap Yazın

