MONOLOG (2)

mikro tarihlerden oluşan minör tarihi her gün yaşar insanlar. majör tarihi yaşamak ise her kuşak ya da dönem insanına nasip olmaz kolay kolay pek. bugünkü türkiye’nin yetişkin insanları bu açıdan şanslı. “şanslı”yi iki anlamda da kullandım. hem tarihimizin çok çok önemli ve özgül bir dönemecinden geçiyoruz, hem de bu geçiş iyiye doğru bir geçiş. kimin için iyi, o belli: halk için, toplum için, vasilerin ezdiği, sindirdiği, korkuttuğu herkes için iyi. bir korku, zulüm ve yalan imparatorluğu çatırdıyor, boru değil. “über alles deutschland!” sloganıyla dehşet yaratan üçüncü reich’ın ceset kokulu çürümüşlüğü genzimizi yakıyordu çoktandır. dış ve iç dinamikler, dünyanın gidişatı, toplumun kabına sığmazlığı, şu bu, “bin yıl” sürmesi amaçlanan bu totalitaryen düzenin düzme eylemine bir son vermesini dayatıyor artık. yine de temkinli olmakta fayda var, öyle hemen sevinmeye müsait değil bu kanlı coğrafya. zihniyet iklimimizi, ondan arınmayı çok zor kılan bir yoğunluk ve derinlikte zehirledi vasilerimizin bütün hayatımızı kuşatan ideolojik dayatması. hiç kolay değil bu topraklara medeniyet, barış, huzur gelmesi. ama tarih hükmünü yürütüyor. toplumsal dinamizmin önüne hiçbir zorbanın sonuna kadar geçemeyeceğini hayat bize bas bas bağırıyor.

yüz yıllık ittihat terakki zulmünde tünelin ucu göründü gibi sanki. umarım öyledir. ahir ömrümde umutlanmak istiyorum. yeter artık. yeter. yetti. utanç duymaktan bıktım usandım. tiksinmekten bıktım usandım. onurumun zedelenmesinden bıktım usandım.

Bir Cevap Yazın

