VİRGİLİUS BEY’İN TABURESİ**

“seni kalbimde taşımıyorum
kalbim sensin!”*

(*) tırnak içine aldığıma göre, sözün**** muhatabı benim, di mi sayın seyircı? öhöm.

(**) olay-rusya’da-geçiyordu kıvamında okuduğum için aklımda yanlış kalmış olabilir. mealen: “aklınla + ruhunla + kalbinle seviyorsan tabureden düşmezsin.” hımmm, tabureden düşmeyeceğim besbelli.

(***) şarkıda “seni görebildiğim yer rüyalar artık” falan deniyor ya, işte oradaki “artık” uymuyor benim durumuma. “artık” değil benimkisi, “şu an için”. esasen şarkıyı -di’li geçmiş zaman kipinde dinlemezseniz mesele yok, gerisi uyuyor.

(****) resmi tarihime kayıt düşüle! bu söz bugün söylendi. her zaman söyleniyordu, bugün de söylendi. bugün en güzel söylendi. her zaman en güzel söylendi.

26 Yanıt to “VİRGİLİUS BEY’İN TABURESİ**”

  1. metin Says:

    Bu yazımsı yazı biraz “sevgili günlük” kıvamında olur gibi oldu ama sözün güzelliği beni öyle etkiledi ki tarihe geçirmeden edemezdim sayın seyircı! “Oldu” demedim, “olur gibi oldu” dedim; sanırım çoğunuz farkındasınızdır ki ben burada böyle kişisel hayat serüvenimi sergiliyor falan değilim aslında; yapmaya çalıştığım, bambaşka birşey. (Şimdi bu saatte kafa ütelemeyeyim ürkünç ve tiksinç lise edebiyat kitaplarının “şair burada ne demek istiyor” geyiğiyle.)

  2. metin Says:

    Bi de bu herifler keşke cıngıl mıngıl yapmasalardı ve dizilerde mizilerde boy göstermeselerdi… Aziz hatıralarımızın ağzına sıçmasalardı…

  3. metin Says:

    Zihni Bey’in kulaklarını çınlattım akşam akşam… Gelecek yıl için…

  4. zihni Says:

    “aklınla + ruhunla + kalbinle seviyorsan tabureden düşmezsin.” hımmm, tabureden düşmeyeceğim besbelli.

    evet, “seviyorsan” tabureden düşmezsin deee,

    ya aşıksan!

    garantisi yok değil mi Metin Bey?

    eveeettt, çıınnnn çıınnnnn çıınnnnn

    yani balkonda “çin-çin”

  5. No More Virgiliıus Says:

    O tabure âmme malı.

    Üstad gibi söyleyecek olursak, esrârını kalplerden alırız. Çaldıysak da bize üflenen ilahi ruhtan çalarız.

  6. metin Says:

    Zihni Beyciğim,

    Garantisi var. Şöyle var ki, bu durumda taburenin üç ayağı olduğuna ve dahi üçü de aynı uzunlukta olduğuna göre, dengesiz biri değilseniz düşmeniz ancak ve ancak gelip size birinin çarpması veyahut deprem meprem olması ile ihtimal dahilinde…

  7. metin Says:

    Aman tanrım! Virgilius Bey teşrif buyurmuş! Yav tanrılar tanrısı yüce Zeus efendimizin kızı Echo’ya çevirdiniz bizi valla bunca zamandır! Virgilius Bey ki şu sanal evrende zekâdan arslan payını kapıp götürmüş bir ulu şahıstır diyoruz, amma velâkin kendisi Gregor Bey’den başkasını tanımıyor işte! Biz de kös kös kıçımızın üstünde oturuyoruz böyle ve de küs küs.

    İyi ki adınızı anmışım, ne güzel, bugünleri de gördük!

    Hoşgeldiniz. Ne içerdiniz?

  8. ekmekcikiz Says:

    Virgilius beyin bebişinin son durumlarını pek merak ettim. Bir şekilde akıl çanağına düşebildi mi, acaba? Çok uğraştıracak sizi bu Müjgan meselesi, çook! 🙂

  9. metin Says:

    Bi zamanlar burada bir bilmece sorduydum Gezginç Hanım, bilmem hatırlar mısınız? Kimsecikler bilemediydi! İşte en nihayet o bilmecenin cevabını verme vakti geldi: O ulu şahıs, Virgilius Bey’den başkası değildi. Olabilir miydi ki zaten! Ama hayrettir, kimsecikler bilemedi. Kendisi kapımızı ara sıra çalıyor olsaydı, ondan bahsedildiğini şıp diye anlardı ama heyhat, o ulu şahsın yolu buralara düşmezdi kine!

  10. metin Says:

    Kıymetli Gregor Bey‘e de sitemkâr lakırdılarımızdan bir demet sunsak fena olmaz hani…

  11. metin Says:

    İnsan böyle günlerdir o klinik senin bu klinik benim, beyin mıncıklamasına uğrayınca, üstüne üstlük bütün gece zorunlu açlığa tabi tutulup da sabahın köründe özafagus pasaj grafisi çektirmek uğruna aç karnına iki su bardağı kadar iğrenç bi sıvı ve de üstüne bir bardak da su içirtilince böyle “dedikoducunuz geldi hanımlar!” oluyo! …muş yani.

  12. ekmekcikiz Says:

    Hatırlar gibi oldum, Metin bey. Ama o kadar yani! Malum beyin kıvrımlarım düzleşti ve ben de onları teflon kaplattım. Kayıyor her bi şey, yapışan eden yok. Karşılaşınca, “haa, evet hımm” seslerini çıkararak hatırlamış gibi yapıyorum. Zahmet buyurup bir link verseniz de, “hah, tamam!” desem…

  13. ekmekcikiz Says:

    Haa, bu arada, şu sağlık işleriniz yolundadır umarım.
    Aman deyim şu sağlıkçıların eline düşmeye görün mıncık mıncık her organınızı incelemeye alırlar. Kaçın siz, kaçın!

  14. metin Says:

    Kaçamıyom, kaçamıyom! Ultrason, özafagus pasaj grafisi, üst batın mr’ı, gastroskopi, biyopsi, kan tahlili, idrar tahlili, gaita tahlili, renkli doppler, ürolojik testler, eeg, emg, kardiyo… muayeneler muayeneler muayeneler… Nere kaçıyomuşum hı, nere?!

  15. ekmekcikiz Says:

    Link demiştim, bulmacanın hani…
    Nerde?

  16. metin Says:

    Linki bulamam şimdi. Soru şuydu kabaca: Bloglar aleminin en zeki şahsı kimdir? Bu şahsın beyni hangi kimyasal yahut belki de simyasal maddeden müteşekkildir? Bu beyinden bize de yaptıramaz mıyız? Kaça malolur, ucuza çıkmaz mı? Vs vs vs.

  17. metin Says:

    Madem link sordunuz. Ben de size sorayım aklımdayken. Bundan birkaç ay önce bir yorum bırakmıştım bahçenize. Renklerle ilgiliydi. Onu bulmam lâzım bişey için. Nasıl bulsam acaba? Şimdi Bülent Bey buralarda olsa bi yolunu gösterirdi.

  18. ekmekcikiz Says:

    Tam adamına sordunuz, Metin bey!
    Nasıl bir yorumdu bu? En azından kaç ay öneydi?

  19. metin Says:

    Ümitsizce sordum zaten efenim! Heh heh!

  20. zihni Says:

    Garantisi var. Şöyle var ki, bu durumda taburenin üç ayağı olduğuna ve dahi üçü de aynı uzunlukta olduğuna göre,…..

    “kabul” bence de var ama, taburenin dengeli üç ayağına göre değil,
    aşk yer çekimi yasasına tabi olmadığından var desek?

  21. y.mert Says:

    üç ayagı olurmuş zaten dengenin,teklik üzerine kuırmuştur özünü,dengenin iki yada katları olaydı ayagının ,denge olmazdı o zaman,dengesiz bir denge olurdu,
    bir ayagım tarihte,bir ayagım bugünde,diğerini bulamıyorum,diğerini sıgdıracak yer de yok,hani demiş ya ozan!!gözlerim sıgmıyor yüzüme!!bir ayagım o üçüncü ayagım hep yitik hem yeri yok,bana bugünü reva bulan kim?ben salt bugünmüyüm?insan ki salt bugünle yaşar,inasıl çıkar yarın heldiğinde yarının karşısına,nasıl yüzleşir yaRINIYLA,BU İNSANIN BUGÜNDEN TÜKETİLMESİDİR.ey üçüncü ayagım ne olur çık ortaya,sen olmayanıca öyle bir dengedeyim ki dengesiziliğin dengesini yaşıyorum,üçüncü ayagım ve yarın?ey virgilius,ey zeus tabure siz anlarsınız belki insansız yaşadıgınız o dagdan bakınca ayaksız oluşun ne oldugunu,neden ,kim sıgdırmıyor bugünümü yarınıma,neden dün ve bugün var salt ayaklarımın bastıgı zaman olarak,ah hüznüm,ah üçüncü ayagım ve de ah minel aşk,ah tabure

  22. yüksek ökçe Says:

    Canım Ailem’de Halim’in şarkısı:

    Deniz Tuzcuoğlu/Yapma

    [audio src="http://www.fileden.com/getfile.php?file_path=http://www.fileden.com/files/2009/5/13/2440214/yapma.mp3" /]

    Ben ilk dinlediğimde MFÖ sanıp onların Yapma şarkısını aradım deli gibi:)

  23. metin Says:

    “Aşkın Kanunu” diye film bile yapmışlardı galiba. Yeşilçam filmi miydi, neydi?

    Zihni Beyciğim, benim tabure sağlam. Valla billa! Düşersem, öyle böyle değil, harbiden salağımdır. Hem bi kere düştüm, bi daha düşmem. Malum; ilkinde trajedi, ikincisindeyse komedidir.

  24. metin Says:

    Yüksek Ökçe Hanım,

    Ben bilmiyordum valla kimin şarkısı olduğunu, kimin söylediğini bunu. Ama hoşuma gitmişti. Bir kez daha size çok teşekkür ederim.

    Dizinin kahramanları arasında bi tek Halim, karton değil pek. Onu seviyorum ve beğeniyorum. Diğerleri tırıvırı (eh azıcık da Meliha düzgün).

  25. metin Says:

    Yüksek Ökçe Hanım,

    Bi de siz pek yanılmamışsınız aslında; şarkı Mazhar Alanson’unmuş zaten.

  26. yüksek ökçe Says:

    Asıl biz teşşekür ederiz Metin bey.
    En bilindik şarkılar/eserler bile, yanlarına eklenen birkaç cümlenizle daha keyifli/daha hüzünlü/yada daha neşeli bir hale geliveriyor inanın.

    Canım Ailem’de ise,
    Halim konusunda çok haklısınız. Senaristler saçmalamazlarsa ileride Feride ve Halim evlenir belki:)
    Ama orada 1 numara kesinlikle ve kesinlikle Meliha. Şebnem(Meliha)’in şuradaki fotoğraflarına bakar mısınız lütfen.
    http://sebnembozoklu.org/?cat=7

Bir Cevap Yazın

