DENİZE BAKAN EVLER GİBİ OLMAK SENİNLE*

kedim horluyor kitaplıklardan birinin tepesinde…

kurbağam ötüyor (vıraklamıyor, evet ötüyor) minik taş havuzun kenarında…

tavşanımın sesi soluğu çıkmıyor -sıcaktan bezmiş olmalı…

çocuğum yarınki sınava hazırlanıyor sessiz sedasız…

ben sebepli bir özlemin közünde ağır ağır demleniyorum…

hayat yüksek debiyle akıyor anlamsızlık denizine…

soğuk yemek’in son bir aylık müzik zımbırtıları halâ çalışmıyor…

içimden hiçbir şey yazmak gelmiyor…

cheikh raymond’un “l’orient de l’occident: flamenco & ottoman sufi music” albümünü bulup dinlemek istiyor canım…

“uykusu kaçmış kadın keki” tıkınmak da istiyor -bkz: şurada

ve de pılıyı pırtıyı toplayıp (yok yok, pılı pırtı eksik kalsın!) hay-on wye kasabasına taşınmak istiyor -bkz: o da şurada

bu yazının babafikri: vapurlar felan…

(*) yazının başlığı, ilhan berk’in “denize bakan evler gibiydim seninle” mısraından mülhemdir.

12 Yanıt to “DENİZE BAKAN EVLER GİBİ OLMAK SENİNLE*”

  1. metin Says:

    Sürpriz buna denir işte… Tam ben öyle yazdım, bi baktım ki müzik zımbırtılarım çalışmaya başlamış!..

  2. yüksek ökçe Says:

    Haris Alexiou dan “To Kima” çalmıştınız jazzetta’da. Çok güzeldi. Bu başlığa da yakışırdı sanki:)

    http://vodpod.com/watch/697183-haris-alexiou-to-kima

  3. yüksek ökçe Says:

    Bi de o horlayan (mırlayan) kedinizi benim yerime bir öpün lütfen:)
    Hayali bile içimizi ısıttı.

  4. madafaka Says:

    Diğer sorunlar için bir şey yapamasam da; en azından.

  5. madafaka Says:

    Hatta mevzu bahis albümün linklerini ayriyeten verelim, diğerleri kaymak olsun.

    http://rs73.rapidshare.com/files/42458152/OrieF.MQ.part1.rar/?visit=PaylessSofts.net_for_the_service
    http://rs26.rapidshare.com/files/42466563/OrieF.MQ.part2.rar/?visit=PaylessSofts.net_for_the_service

  6. liladreams Says:

    nedense yazinizi okuyunca bu turku geldi aklima. daha dogrusu turku’de gecen ‘bu da gelir bu da gecer’ sozleri. paylasmadan gecmek istemedim. Ve elbet ki bu da gelir, bu da gecer.

  7. Talisman Says:

    Şiir çok güzelmiiiş..

    Sen gittiğim o ülkesin varılmıyorsun
    Offf offfffff..

    Ben Senin Krallığın Ülkene Yetiştim / İlhan Berk

    Ben senin krallığın ülkene yetiştim
    Kaldım gölge tanımayan güzelliğinle.
    Her sabah büyüten denizimizi böyle
    Gülüşlerindi o ülkede bilmez miyim.
    Sen o çıktığım sularsın, zencim benim
    Denize bakan evler gibiydim seninle.
    Dur, geliyorum ellerin ne güzel öyle
    Beni şey et gülüşlerini bekleyeyim.
    Sen gittiğim o ülkesin varılmıyorsun
    Vurmuş sonrasız nasıl en güzel sulara
    Güzelliğin balıkları gibi İstanbul’un.
    Şimdi her yerde ne güzeldiniz o kalmış
    Yankımış denizlere öbür kadınlara
    Dünyada sizinle İstanbul olmak varmış.

  8. metin Says:

    Yüksek Ökçe Hanım,

    Evet, o şarkı çok güzeldi[r]. Ama bilirsiniz şarkılar birer anı tutamacıdır deyim yerindeyse ve o şarkının bendeki izdüşümüyse -kendisinden bağımsız olarak- epeyce acı aslında. Yani tamamen kişisel nedenlerle o şarkıyı bu yazıya yaklaştırmak istemem. Sizin bunu bilmenize imkan yoktu elbette. Eh işte, aşklar da ölür demiş Smirnalı atalarımız ve “To Kima”, bende, ölen bir aşkın anısıdır artık.

    ***
    Minti‘yi sizin için de öptüm. Bazen kulaklarından öperim onu, gıdıklanır!

  9. metin Says:

    Madafaka Bey,

    Yav valla harikasınız amma velâkin ben bunları bi türlü Mac’te indiremiyorum. Yarın PC’ye indireyim de asıl o zaman teşekkür edeyim size, olur mu?

  10. metin Says:

    Liladreams Hanım,

    Hoşgeldiniz. Ah ne severim o türküyü ben, teşekkür ederim. Lâkin video yerine koca bir boşluk görüyorum sadece. Sanırım Youtube sansüründen dolayı…

  11. metin Says:

    Kurban mı kestirsem n’aaapsam! Taliswoman Hanımcığım gelmiş! Tiz bayram ilan oluna!

    Bu arada, azıcık da utanıla. Çünkü Taliswoman Hanım’ın mimine bir türlü sıra gelemedi. Ama olsun, nasılsa gelecek sıra o yazıya da. Hele bi keyfimiz yerine gelsin önce iyice. Di mi ya!

  12. metin Says:

    Ve yine Talisman Hanım,

    İlhan Berk deyince aklım iki yıl öncesine gitti… Hatırlar mısınız acep? Ne de olsa buranın ilk ziyaretçilerinden biriydiniz…

Bir Cevap Yazın

