LETHE VS MNEMOSYNE

unutuş, pek çok insani hal ve edimde olduğu gibi, en güzel tarifini, en şahane tasvirini, en unutulmaz ifadesini milan kundera’da bulur. bugün pazar, beni güneşe de çıkarmadılar, o yüzden uzun uzun kundera konuşmayayım şimdi. sadece bunu diyeyim, yeter de artar bile.

güçlülerin güçsüzleri terkedemeyecek kadar güçsüz olduğu durumlarda, güçsüzlerin çekip gidebilecek kadar güçlü olmak zorunda olduklarını söyleyen kundera’dır da, aşkın çiftleşme arzusunun çoğulluğunda değil uykuyu paylaşma arzusunun tekilliğinde kendini varettiğini/duyurduğunu söyleyen kundera değil midir? elbette odur. unutuş ve bırakma, unutuş ve terk, unutuş ve aşk… ne tehlikeli kelime çiftleri bunlar! ne kadar tekinsiz ve bir o kadar da insani! ama hiçbiri üzerinde tam bir anlam mutabakatına varıldığı söylenemez doğrusu. herkes farklı farklı noktalara çeker keyfince, bilgisince, bilincince, bilgeliğince, yaşamışlığınca, yaşamamışlığınca.

ama şunlar, granit gibi gerçeklerdir, kafanı yarmadan anlayamazsın: 1. unutuşsuz özgürlük olmaz. 2. bellek, prangadır. 3. aşk, enkaz kaldırmaz. dördü beşi de sen bul, beni meşgul etme. ben unutmaya çalışmakla meşgulüm seyircı.

(*) dark tranquillity, “lethe”,  the gallery. melodic death müzik türüne giren nadide bir eserdir kendisi.

11 Yanıt to “LETHE VS MNEMOSYNE”

  1. JoA Says:

    4. bazıları (ya da bazı şeyler) bazılarından (ya da bazı şeylerden) daha “iyi”, “fazla”, “güzel” unutulabilir (çok şükür ki)
    5. bellek işini bilir, pek karışmamak lazım bazen.

    şarkının melodisini pek sevdim. tekrar teşekkürler…

  2. metin Says:

    Ha, elbette unutuşta da bir derece, bir doz, bir çatallanma imkânı vardır, bulunur hep. İyi ki de öyledir.

    Lâkin bellek işini bilir mi, orası bence biraz meçhul. Bazen kısa devre de yapabiliyor netekim!

    Şarkıysa güzel, evet. Ama sözlere de dikkat.

  3. Akçay'ca Says:

    “dudaklar, öpüşler, aşk, her şey
    yeniden doğar
    o ölümsüz, o yalın unutuşta:

    gecenin kızlarıdır yıldızlar”

    4. zaman=masanın üzerinde duran tüm şeylerle oynayan bir kediye dönüşür
    5. unutuş=varoluşun peşindekilerinin, yokoluşunun peşindeki iz olur
    z
    a
    m
    a
    n
    l
    a
    .

  4. marla Says:

    Güçsüz olmaktan nefret ediyorum. Ama güçsüzüm ben. Eskiden güçlüydüm, aşıktım, gururluydum, gözükaraydım, kararlıydım, serttim, nettim, sınırsızdım, engindim, geniştim. Daraldım, küçüldüm, silikleştim, kurudum, havlu attım.

    Unuttum ama özgürleşemedim. En önemlisi de bu cümle işte. Çözüm bulamadığım bu.

  5. BAYAN E. Says:

    …aşkın bakışı, yalnızlaştıran bir bakıştır. (Milan Kundera)

  6. yüksek ökçe Says:

    bu film konuya dair çok şey anlatır
    http://www.imdb.com/title/tt0338013/

  7. metin Says:

    Akçay’ca Hanım, Bayan E ve Yüksek Ökçe Hanım’a çok teşekkür ederim katkıları için.

  8. metin Says:

    Marla Hanım,

    Çok basmakalıp iki laf edeceğim ama inanıyorum diyeceklerimin doğruluğuna:

    1. “Güçsüzüm” derseniz gücünüz olmaz.
    2. Yeterince unut[a]mamışsınız demek ki.

  9. JoA Says:

    ne zamandır soracağım, çekiniyorum. bari bu yazının altına saklayıp sorayım dedim. rus ruleti geri sayımı ne ola metin beyciim? bir de ne ameliyatıdır bu? (soruları yanıtlamak mecburi değildir elbette.) böylece bu yazıyı amacından saptırmış oldum, kusuruma bakmayın.

  10. metin Says:

    Sevgili JoA,

    Abovvvvvv! Daha demin bulmacayı çözemez kimse dedimdi, şimdi kendimi tekzip etmek zorunda bıraktınız beni. O sorduğunuz sualle yakın alâkası var bulmacanın. Diyebileceğim bu kadar. Siz yine de zihninizi boş yere yormayın bence, vakti gelince bulmaca kendi kendini çözecek zaten, bütün Kritonlu ve Andromedalı hemşehrilerimiz de hadiseye şahit olacaklardır. (Bu hadisenin örovizyon artizi Hadise ilen heçbi alâkası neyim yoktur!)

    Ameliyata gelince… Zor ve kritik bir ameliyat olduğu söylendi. Benim bi de narkozdan ödüm kopar, hatta ameliyattan ziyade ondan korkarım. Amaaaaan, ne olacaksa olacaktır, dert etmeme gerek yok.

  11. JoA Says:

    peki efendim, sanırım bir şeyler gelir gibi oldu aklıma. bekleyelim görelim:)

Bir Cevap Yazın

