HEBELE HÜBELE

çok yorgunum, çooooooook. şu son mim beni de buldu ya, hay bin kunduz, sırası mıydı bu yorgunluğun üstüne. bu sabah yazayım dedim, kaç perşembedir bi uğursuzluktur gidiyor, olmadı, kursağımda kaldı metazori hevesim (bunu yazan tosun, oksimorona otursun). korkunç bir bekleyiş, derken büyük patronun kaprisi, derken derken kendini yiyip bitirircesine bir özlem, derken derken derken bir sabah erken pamuk tüccarı prenses ve yedi bitirdi cüceler ormanda şarkı söylerken… şirinlerin dedesi, bu arada, grundrisse’de mi desem, das kapital’de mi desem, işte her neyse, yabancılaşma-şeyleşme-meta fetişizmi altın yahut şeytan üçgenini kurduğunu keşfeder şu bizim karl marx sakallımızın. ulan hergele hegel, sen misin yabancılaşma ile dışsallaşmayı idealist idealist özdeşleştiren, hı!

abbbbbovvv, vışşşş, len oğlum gece gece işin ne sakallılarla makallılarla allasen? rüyalarına neyim girerler sonra da sabaha bir tahtan eksik uyanırsın. gel sen bu seçme saçma yazını melih cevdet anday’la bitir kaşla göz arası, hadi bakem:

“dolu bir boşluğu doldurup boşaltmak işimiz
ölülerle, gecelerle, sümbüllerle.”*

e bi de şu:

“gözlerine bakıyorum
denizden çıkarılmış bir tabaktaki kuş resmi
dağınık köy evleri gibi orda burda
sepetteki sümbül soğanı gibi gölgeli

yüreğimiz öylesine aşmış ki düşüncemizi
yarışı başlatan tabanca sesi gibi geç
duyuyoruz söylediklerimizi”*

yetmedi, yetmez:

“koştum geldim, ta sınırına değin.
burdan ötesi suskunluk, zaman

ve gözlerin. delilik denizlerim benim.
yitişimin inatçı gömütleri.”*

ah yine yetmedi, yetmez:

“gözlerinin arkasında saçların
saçlarının arkasında
ay.”*

ah ki ah, hiç yetmez:

“seni dün gördüm pencerende
sevincim hiç yoktan sabah ki ağrır
ya seni, ya dün, ya pencerede.”*

e bi de şarkı dinleyek bari oldu olacak.

(*) melih cevdet anday, “göçebe denizin üstünde”, cem yayınevi, 1970.
(**) deep purple, “lalena”.

18 Yanıt to “HEBELE HÜBELE”

  1. metin Says:

    Sevgili Talisman Hanım und sevgili Kaçakkova Bey,

    Sakın yanlış anlamayınız, asla yakınmadım niye beni mimlediniz diye… Bilakis, memnun ve müserrer oldum… Yok, müserrer diiildi, neydi, müsevver oldum… Yok yok, o da diiil, neydi yav valla hatırlayamıyorum. Neyse işte, sevindim diyelim olsun bitsin. Önümüzdeki günlerde bi yazı cızıktıracam, söz.

  2. elektra Says:

    metin bey, bir haftasonu hediyesi diye düşündüm, derkeeeeen aklıma andığınız şarkı geldi e bende de var, hadi dedim metin bey’e yollayayım ben bu şarkıyı.
    belki de vardır sizde, ya da umarım yoktur da hora geçer:)

    http://www.divshare.com/download/7123716-b57

    giderseniz, hediyemi alabilirsiniz:)

    iyi haftasonları…

  3. metin Says:

    Elektra Hanım,

    Hoşgeldiniz efenim. Valla yoktu bu şarkı bende yani! Ne şarkılar sevdim, yoktular! Heh heh!

    Teşekkürler ve size de iyi haftasonları. Biz burada çalışırken ismi lâzım değil birileri Sicilya benim Malta senin geziyorlar habire işte!..

  4. elektra Says:

    sevindim hora geçtiğine o zaman:) bırakın gezsin metin bey, o geziyor bize yağ bal oluyor:))

  5. ekmekçikız Says:

    Aslaaa!
    Beeen, hayattaaa Malta’ya gitmiş değilimdir, külliyen gerçekten uzak bu iddia, külliyeennn!
    O kaddar!

  6. metin Says:

    Yav ha Sicilya ha Malta… Ne farkeder? Bu iki cümle bana bir deja vu yaşattı ayrıcana… Bu sabah da buna benzer iki cümle kullanmış idim sanırsam… Bi de zaten Malta olmasaydı başka yer olacaktı o cümlenin yapısı itibariyle, ne olmuş yane!

  7. metin Says:

    Ayrıca Malta çok boktan bi yerdir, hiçbir özelliği yoktur. Yani ben öyle söyleyenlerin yalancısıyım, kendi gözlerimle görmedim.

  8. metin Says:

    Malta eriğinin de Malta ile uzaktan yakından alâkası yoktur. Hem ben ona adıyla sanıyla yenidünya derim. Cesur Yeni Dünya diyenler de varmış galiba, kulağıma öyle bi söylenti gelmedi diil.

  9. zeynep Says:

    Metin Bey, maşallah diyeyim. Yani çoooooook yorgun haliniz buysa, demek az yorgun filan olsanız tozu dumana katıceksiniz.

  10. metin Says:

    Toz mu beni dumana katar, duman mı toza orasını bilemem gayri Zeynep Hanım. Bildiğim tek şey, kapitalist üretim tarzının marksist eleştirisinin halâ ve halâ feci halde geçerli olduğudur ve de “yerim ben bu ücretli köleliği!” şeklindeki nidamın yedi arşı tutmuş olmasıdır efenim. Ha bi de külfetlerinin eziyetini çektiğim Konstantiniyye şehrinin nimetlerinden yararlanamamanın berbat denklemindeki bilinmeyen ögelerin bu denklemi kaçıncı derece kıldığını bir türlü anlayamamanın ezikliğini de ekleyebiliriz hal-i pür melâlime şeklinde spastik bir tümce kurabilürüm şuracıkta. Binaenaleyh kurdum da netekim.

  11. metin Says:

    Yazıklar olsun okurcuklarım size, hiçbiriniz ilgilenmedi ne Melih Cevdet üstadımızla, ne de Deep’imiz Purple’ımızla…

  12. zeynep Says:

    “dağınık köy evleri gibi orda burda”

    Ben tam da bu mısranın şahaneliğinden bahsedecektim ki, azarı işittik.

  13. metin Says:

    Efenim siz hiç değilse yine de ses ettiniz. Dörtbuçuktan beş!

  14. ekmekcikiz Says:

    Hee, bu durumda ben ise, direkman çakmış bunuyorum, üstelik bir de konuyu Malta filan gibi süfli bir boyuta taşıyaraktan. Kaliba öyle. Cık cık cık!

  15. metin Says:

    Aynen efenim. Ve de ehlen ve sehlen diyeyim gece gece.

  16. metin Says:

    Bakınıs şekil A: Siz öyle Sicilya’larda micilyalarda (hatırınız için Malta demedim!) fink atarkene biz böyle gecenin köründe eşşek gibi çalışıyoz acansların dört duvarı arasında kan ter içinde…

  17. ekmekcikiz Says:

    O finki geçen hafta atmıştım fekat efenim, bu hafta ise dalga geçmekteyim bir güzel, siz çalışırkene…
    Vah vah vah!

  18. metin Says:

    Geçin bakalım, geçin…Son gülen Vilnius’ta, Dubrovnik’te, Kaliningrad’da ve de St. Petersburg’da güler demiş gezgin atalarımız…

Bir Cevap Yazın

