KATİLİ GÖRDÜM (1)

kartezyen bakışla tatil sonrası serencamı

descartes bey’in kadıköy çarşısında bendenize, kulağıma eğilerek söylediği üzre, “üşeniyorum, o halde yarın!” hevet, ben de öyle yaptım. ama tabii üşenmek işin bahanesiydi sadece. tatil, her seferinde bana insan olduğumu, das kapital’i hatmetmeme ve manzarayı bütün vahşeti ve dehşetiyle idrak etmeme rağmen halâ insan şeklinde, şu kadar gram beyni ve bir topak yüreği olan, iki ayağı üzerine dikelmiş, düşünceli düşünceli sokaklarda sürten bir memeli olduğumu hatırlatır ve bu rönesans mı rönemort mu olduğu tartışmalı tatil sonrası titreyip kendine dönme süreci bende depreşyon (tikkat: ş ile) yaratmaya yeter de artar. hakkaten yaratmış olmalı ki, döner dönmez utopos’ta “kuramla kılgının tarihsel arkaplanda çoğun trajiğe varan çelişkin ilintisi, iktisat tarihi ve iktisat teorisinde bize ‘serbest piyasa’ ile onun karşıtı olan ‘merkezi planlama’nın ütopik karakterli düşman kardeşler oldukları gerçeğini hep hatırlatır, bla bla” deyu yazı bilem cızıktırmışım yani. uzun zamandır yazılarımı kağıt denilen tabula rasaya döktürmüyorum, dijital dijital akıtıyorum, o yazının da sadece ilk cümlesini eciş bücüş karalamışım o kadar. aşağıya da bir not düşmüşüm: totalitarizm – ütopya, 0555 5XX XX XX ali. kim lan bu ali? totaliter bir şahıs mı? valla biliyorsam namerdim. aradan bir tatil sonrası sendromu süreci geçmiş, nereden hatırlayayım şimdi. ha bi de tatildeyken kimler öldü kimler kaldı diye soru tümcesi kurup ib, pink floyd, masumiyet müzesi, necdet şen diye sıralamışım. ilki ilhan berk, evet, sıkı şairimdir benim, şimdi daha da şahane şiirler yazıyordur. pink floyd’a ne olmuştu, çıkaramıyorum. masumiyet müzesi’ne tatilden dönünce şöyle bir göz attım, daha bismillah demeden defoyu görünce çok sinirlendim orhan abi’me, sonra nerde cevdet bey ve oğulları’nı filan yazan adam, nerde bu müze bileti pazarlayan adam diye sokurdanıp homurdandım içimden, allahtan cadde kızlarımız duymadı. necdet şen’e ne olmuş onu da bilemedim şimdi. yine insanı can evinden vuran, ustura keskinliğinde, üslubu ve dili mükemmel bir makale dayamıştır burnumuza kesin.

lafı sündürdüm de sündürdüm. yaşlandıkça çenem düşüyor maşallah. “gerçek” hayatta ağzımdan kerpetenle alırsınız lafı halbuysam, burda böyle yalnız. çene ishali hapı mı karıştırıyorlar gazozumuza bu blogistanda bilmem. neyse, biliyorsunuz sıcağı sıcağına bir tatil enstantanesi sunmuştum siz okurcuklarıma. bir kahvaltı masasıydı bu. şuracıkta, aha. şimdi kaldığımız yerden devam etmeye niyetliyim. ama görüntüleri bilgisayara yüklemem zaman alacak biraz, dijital makineyle çekmemiştim çünkü. hem zaten öyle ahım şahım gezi fotoğrafları değil bunlar, turistik turistik sürtmediğim ve bi de makine kullanmayı beceremediğim için. onunçün yayımlamasam da olur yani. zaten tatil notlarım da bi tuhaftır benim, yediğimi içtiğimi, gezdiğimi gördüğümü anlatmak niyetiyle başlasam bile -ki o niyetle başladığım bile söylenemez- cıvıtır, cozuturum daha ikinci tümcede.

bütün bu caydırıcı, eh biraz da çeldirici dil dökmelerime rağmen daha halâ okumak isteyenler çıkarsa aranızda, n’apalım, günah benden gitti kardeş.

çok işim var bugün. aylar önce trafik kazası geçirip de bacağına üç adet platin bilmemne takılan leo bey resmen böğürüyor, açım, bu lanet olası kafeste canım sıkıldı, ulan ben minyatür de olsa bir kaplan parçasıyım, kafese tıkılacak adam mıyım diye. sıpayı dersaneye uğurladım, fırsattan istifade bu yazıya oturdum, ama karnım benim de aç balkondaki kaplan parçası gibi. sonracığıma, madafaka bey’in nazik davetine icabet edilip savunma verilecek. ekmekçikız hanım’ın yandan çarklı seyahatnamesi kıraat edilecek. yeni kitabımın son provasına bir göz atılacak, orası burası mıncıklanacak. markete uzanılıp olmayan paralar saçılacak. birikim dergisinin son üç sayısındaki birkaç makale hatmedilecek. ihmal ettiğim jazzettacığımın gönlü alınmaya çabalanacak. buradaki ve oradaki yorumlara cevap yetiştirilecek. kalbime taze kanla birlikte bir yerlerden buluşturduğum bir parça yaşama sevinci pompalanacak. süper lotonun geçmiş sonuçları analiz edilecek, çıldırtıcı hayaller kurulacak, cuma sabahına dubrovnik aktarmalı vilnius tren bileti ayırtılacak iki kişilik. siz şimdi fosur fosur uyurkene bu cumartesi sabahı, ben vazife icabı ekran başına tünemişim zaten, hadi bakalım rastgele.

but even in silence i heard the words, gardaş…

demeden geçemedim. alâkayı sen kur gari. maydonozu bırak şuracığa, salata yapacam öğlene.

6 Yanıt to “KATİLİ GÖRDÜM (1)”

  1. metin Says:

    Ayşe Ç. Hanım’a not:

    Bxlxixnxd Gxuxaxrxdxixaxn, “Nxixgxhxt Fxaxlxl”.

  2. metin Says:

    Alentirikler gitti, sokakta elektrik idaresinin adamları arkeolojik kazı yapıyorlardı, bu saate kadar işi uzattı zepevenkler, o yüzden bütün planlarım şaştı ve yazının yanlış yazdığım başlığını da değiştirme imkânını şimdi bulabildim.

  3. metin Says:

    Böyle şubatın karakışında tatil yazısı döktürürsek kimsecikler okumaz tabii ki… Devam edeyim mi, yoksa yaza mı bırakayım acaba?

  4. JoA Says:

    sesinize ses vereyim dedim. okunmadığını kim söylüyor? lakin utopos’taki yazınızın konusundan hiçbir şey anlamadım; tatile çıktığınız için içten içte kıskandım ve sinir oldum; kahvaltı masasını sözcüklerimle kir toz içinde bırakmak istemedim; “rönemort”a özendim. bunlardan kelli bir şey yazmadıydım. siteminizi neden üstüme alındım ben de bilmiyorum metin bey, suçlu psikolojisi yarattınız yani durup dururken, alacağınız olsun.

    not: salata güzel miydi bari?

  5. ekmekcikiz Says:

    Devam edin tabii ki, Metin Bey.
    Altı ay mı oldu nedir, devamını bekleyipdururuz…

  6. metin Says:

    Şahaneydi salata sevgili JoA.

    Yorumlara cevap -aradan bir kış bir de ilkyaz geçmiş de olsa- itinayla verilir servisinden bildirilmiştir.

    Peki, devam edeyim bari Gezginç Hanım.

    (Aynı servis)

Bir Cevap Yazın

