ZİYARET

sessizce oturdu babam
yatağımın başında bir saat.
şapkasını giyince sonunda
kolay, dedim, bu konuşma
kolayca özetlenebilir.
hayır, dedi, kolay değil,
istersen dene.*/**/***

(*) judith herzberg, “sanki”, çev: ülkü tamer, iyi şeyler yayıncılık, 1991. şair hakkında: “sevgiyle acımasızlığın kolayca yanyana gelebildiği bir dünyanın görüntülerini yoğun ve dingin bir şiirsellikle dile getirir.”

(**) birer mücevherdir benim gözümde iyi şeyler’in kitapları. cevat çapan bey’in bu vesileyle kulaklarını çınlatmış olayım, sevgilerimi yollayarak. bu ara fırsat buldukça bu mücevher kitapları elleyeceğim sizin için. bu, ilki olsun.

(***) şiirin adı, yazının başlığında.

5 Yanıt to “ZİYARET”

  1. Günlerin Tortusu Says:

    Metin Bey,

    Lucretius’un İyi Şeyler Yayıncılık’tan basılmış, ve 1975 Türk Dil Kurumu Çeviri Ödülü’nü almış “Evrenin Yapısı” adlı kitabını arıyorum nicedir. (Çeviri: Tomris Uyar-Turgut Uyar birlikte)

    Sizde var mıdır? Bildiğiniz bir kitapçıda, sahafta bulunur mu?

    Selamlar,

  2. metin Says:

    Maalesef efenim. Bulursam size haber veririm, siz bulursanız siz de bana haber verin lütfen…

  3. ayşe ç Says:

    ya ben yine, niye müzikler hakkında dipnot yok diye yakınacağım. ama özellikle böylesini tercih ediyorsunuz heralde. çok ayağa düşmesin, burda bir tadına bakıp geçsinler diye mi düşünüyorsunuz.

  4. metin Says:

    Ayşe Hanım,

    Müzikleri genellikle bir bağlama oturtarak yayımlıyorum, yanına iliştirildiği yazının bağlamına oturtarak. Her zaman değil, ama genellikle öyle.

    Ayrıca, yayımladığım müziğin buranın müdavimleri tarafından çoğunlukla bilindiğini varsayıyorum.

    Bazen de sürpriz olsun istiyorum.

    Dolayısıyla, “çok ayağa düşmesin” gibisinden bir tavır filan sözkonusu değil yani. İlle bir gerekçe bulacaksak, demin söylediklerimi gerekçe olarak kullanabiliriz!

    Siz benim kulübeme yalnızca müzik dinlemek için mi uğruyorsunuz efenim? Zavallı cümlelerimin ne kabahati var?!

  5. ayşe ç Says:

    : ) müziklerinizin müptelasıyım evet. ve bu müziklerin seçicisi illaki merak uyandırıyor bende, okuyorum yazılarınızı..bence müdavimler de tüm müzikleri bilmiyorlardır, çaktırmıyorlar sadece . laf atmış oldum hepsine, şaka olarak alsınlar. benim de arada bildiklerim var tabi, hepten cahil değilim de : ) bilmediklerim bildiklerimden çok.neyse çok konuştum. burası siizn, nasıl uygun görürseniz öyle yaparsınız tabiki. açıkçası cevap vemenizi beklemiyordum, en fazla “size ne ya” deyip geçersiniz diye düşünmüştüm. teşekkür ederim. ben takipteyim. hoşçakalın.

Bir Cevap Yazın

