ICCICIK POLİTİKOHOPTRİNAM YAZI MÜSVEDDESİ

az önce onca lüzumsuz işimin gücümün arasında dost bloglardan birini okurken burada derecesini tarif edemeyeceğim kadar çok sevdiğim iki büyükustanın adına rastlayınca ve onlarla ilgili bir linke gönderilince ve de o linkteki yazının okur yorumları kısmısına bakınca acı acı gülmekten öldüm geberdim. aha buraya da not düştüm bunu ki, acı acı gülmekten gebermek nasıl olurmuş bana sorun lâzım olunca diye. 

antonioni ve bergman. has sinema budur. “tamamen duygusal”ım bu hususta usta! 

peki antonioni ve bergman seven biri aynı zamanda erkeneocon da seviyorsa n’olcek? n’olsun, yıldırım türker’in yazısının altına “abey, nasıl oluyo da oluyo, hem sen seviyon bu herifleri hem ben, halbuysam ikimiz ayrı dünyaların insanlarıyık!” diye cızıktırır olur biter. ben de dötümle gülerim bu vaziyete acı acı. çünkü hem büyüme ve serpilme çağımda hem de kartlaşma ve dökülme çağımda etrafımda, sağımda solumda hep bu beyaz yahut kendini bir nevi beyaz hissedenler ve bu yüzden de ittihat ve terakki eyleyenler kulübü taifesi konuşlanmıştır ve öyle bir mahalle baskısına maruz kalmışımdır ki, o yüzden işte gülme organımı değiştirmek mecburiyeti hasıl olmuştur.

işte buradadır o yorum, okuyunus ve okutturunus, belki siz de dötünüze yeni bir fonksiyon yükleme ihtiyacı hissedebilirsünüz (belki de hissetmez ve hissettirmezsünüz). başka işe de yarasın bu hassas örgenlerimiz, fena mı olur. 

aranızdan “lan sol liberal metin, sana n’oluyo, bizi sarakaya mı almaya çalışıyon o boklu dötünle, hı, de bakem?” diye höykürenler çıkacak olursa, başım gözüm üstüne derim başka da bişi demem, susar otururum dötümün üstünde. o kadar da efendiyim işte. ben kendine demokrat olanlardan değilim abü. ister mecusî ol ister erkeneoconusî, her kim olursan ol, antonioni ve bergman ustaları seviyosan, gel! bizim dergâhımızın kapısı hakiki sinemasevere her daim açıktır.

4 Yanıt to “ICCICIK POLİTİKOHOPTRİNAM YAZI MÜSVEDDESİ”

  1. metin Says:

    Sevgili Eleştirel Günlük kardeş, gördüğünüz gibi eşşekliğimi yine yaptım! Bakınız, bu büyükustaların üçüncüsünün adını unutuverdim zikretmeyi. Evet, eve gitmeden yazayım hemen buraya altın harflerle adını onun:

    Theo Angelopoulos.

  2. ekmekcikiz Says:

    Yaa, işte böyle unutursunuz!
    Benim de iki elim sizin yakanıza düşmeden yazmışsınız, neyse ki!
    Yine de çenemden kurtulamadınız, ama!
    😉

  3. farukahmet Says:

    Forgive me father, for i have sinned.

    Mea culpa! Ben hâlâ hiçbir Bergman filmi seyretmedim. Antonioni de seyretmedim. Utanıyorum, ama durum bu; şu nalet Amerikan dizilerine öyle alıştım ki, 20 dakikayı, hadi bilemedin 40 dakikayı aşan herhangi bir şeye sabrım yetmiyor artık. Çok merak ettiğim filmleri bile bir iki ay elimde süründürdükten sonra bir punduna getirip de ancak seyredebiliyorum.

    Karar: Ödev gibi oturup sistematik izleme yapacağım artık. Bergman’la başlayayım. Peki hangisinden başlayayım? Kronolojik mi tavsiye buyurursunuz, tematik mi?

  4. metin Says:

    Faruk Ahmet Beyciğim,

    Efenim hiç farketmez. İki türlü de olabilir. Yalnız vurgulamakta fayda var: Bergman, Antonioni, Angelopoulos gibi ustalar yarım sevilmiyor. Ya tam sevilir, ya hiç hoşlanılmaz. Umarım sizinki ilki olur.

    İyi seyirler, heyecanlı keşifler dilerim size. Bizi de haberdar ederseniz sevinirim sonuçtan!

Bir Cevap Yazın

