AĞAÇ, ORMAN, VS

iyi yaşamak nedir?

her coğrafyada, her dönemde sayısız kez sorulmuş olan bu sorunun yanıtı kolay değil –son derece de öznel olmak durumunda elbette. öncelikle de “iyi” nedir, “yaşamak” ne demektir, bunlar üzerinde uzlaşmak gerek, soruya yanıt aramak için. biz şimdi bu iki kavram üzerinde uzlaştığımızı varsayarak yanıt seçenekleri üretelim. bunlardan bazıları birbiriyle paralel olabilir, biri diğerini içerebilir, sorun değil.

bugün işte böylesine klişe/bayat bir konuyu aklınıza sokmak istedim. belki de aklınızdan hiç çıkmayan bir konudur.

doğru şıkkı bulana şık bir bravo belgesi vereceğim. ama biliyorum, doğru şık yok. bazı şıklar şık olabilir, o kadar.

n’evet, iyi yaşamak deyince şunlardan hangisini/hangilerini anlarsınız ve neden?:

– sağlıklı yaşamak

– gönlünce/hayat felsefesiyle uyumlu yaşamak

– kendisiyle barış içinde olmak

– başarılı olmak

– “ruh ikizi”ni bularak onunla yaşamak

– para içinde yüzmek

– onuruyla yaşamak

– iyimserlik zırhı içinde yaşamak

– her istediğini/canının istediğini yapabilmek

– barışçıl/uyumlu ilişkilerle örülü yaşamak

– entelektüel zenginlik içinde yaşamak

– yaşamak, bir ağaç gibi hür, ve bir orman gibi kardeşçesine

– e şıkkı

soruya köpüklü türk kahvesi eşliğinde çalışmak isteyenlere e-kahve ikram edebilirim. fal bakmaya mecalim yok yalnız, söyleyeyim.

siz bu kazık soruya ipe sapa gelir yanıt ararkene bir yandan da sarah abulamız şakıyor:

7 Yanıt to “AĞAÇ, ORMAN, VS”

  1. funda Says:

    yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür
    bir orman gibi kardeşçesine..

    hem ağaç olmak hem orman olmak benim için yaşamak ustanın söylediği gibi..

  2. metin Says:

    Ah Funda Hanım, keşke öyle olabilse… Keşke aynen Nazım’ın dediği gibi yaşayabilsek…

  3. ekmekçikız Says:

    Siz bugün yine zor sınav yapıyorsunuz, Metin Bey. Olur mu, yaa?

    Yazalım bakalım:
    Sağlık en başta, ancak kafa sağlığı öncelikli ki, o, zaten vücudun sağlığını idare eder.
    Kendisiyle barış içinde olan insan, gönlünce/hayat felsefesiyle uyumlu ve onurlu yaşıyordur düşüncesindeyim.
    “Başarı” ve “para içinde yüzme” bana göre değil, hayatı kolaylaştırdığı kadarıyla paraya itirazım olmaz ama, başarı kime göre, ne için,… filan falan. Geçiniz.
    Canının her istediğini yapabilmek sıkıcı, insana ulaşacak hedef bırakmaz, onu da geçiniz.
    İyimserlik, barışcıl uyumlu ilişkiler, entellektüel zenginlik,… o ilk sıradaki kafa sağlığı şartımın bütünleyicileri. Ayrıca zikretmeye gerek var mı? Hatta orman kardeşliğini de bu bağlamda değerlendirebiliriz.
    Gelelim, şu ikiz kardeş haline:
    Bi kere, benim ruhum hep aynı kalmıyor ki, ikizini bulayım da, üstelik onunla sonsuz bir uyum sağlayayım! Bunu sağlayacağım diye göbek çatlatmaya, enerjiyi boşa tüketmeye hiiç gerek yok, derim.
    Dedim.
    🙂

  4. metin Says:

    He wallah, eyi dedünüz!

    Ekmekçikız Hanım,

    Çok teşekkür ederim, elinize zihninize sağlık. Ben bu “ruh ikizi” lakırdısına da uyuz oluyorum zaten, öyle birşey katiyetle mümkin değildir binaenaleyh, benzin vaadı da biz mi içtik netekim? Diğerlerine verdiğiniz cevaplara da katıldığımı söyleyebilirim.

  5. metin Says:

    Ek:

    Bu “ruh ikizi” gibi bütün pop-kavramlara uyuz oluyorum aslında ben.

  6. çuvaldız Says:

    Kendisi ile olan savaşını(!),tek maddesi “umut” olan bir antlaşma ile her seferinde barışa evirerek nihayetlendiren birinin yaşamı “iyi” dir!

    “O umut ki,insanların yoldan çıkan akıllarını yola sokmakta önce gelir”

    Hastalıkla,fakirlikle,başarısızlıkla,yalnızlıkla,cahillikle,baskı altında yaşamamak için başlatılan ve ardından elde edilenleri(!) korumak için sürdürülen savaşın akıl ve vicdanın çok uzağında ikamet eden kötülüğe ulaşmasına engel olup,bir insan yaşamının “iyi” kavramı içinde tanımlanmasını mümkün kılan tek şey umut’tur.

    İnsanın sadece kendisinin kazanacakları için umut besleyerek savaşıyor olması iyi midir o da ayrı tabii!  Yoldan çıkmamış sağlıklı bir akıl ve yaşamla temin edilebilen entelektüel zenginlik ne için arzu edilir ki?Umut, asla bencillik içermez,müsennâ bir fiil gibidir.Tabiatı gereği tekil olamaz,paylaşılmak zorunadır bu nedenle bile tek başına “iyi” dir!

  7. tavsan Says:

    ben biraz gec kaldim ama yine de yanitlasam olur herhalde di mi? cok secenek sunmus olmaniza dayanarak cok sececegim ben:)
    – sağlıklı yaşamak
    – gönlünce/hayat felsefesiyle uyumlu yaşamak
    – kendisiyle barış içinde olmak
    – “ruh ikizi”ni bularak onunla yaşamak
    – barışçıl/uyumlu ilişkilerle örülü yaşamak
    – entelektüel zenginlik içinde yaşamak
    – yaşamak, bir ağaç gibi hür, ve bir orman gibi kardeşçesine

    iste bunlarin hepsinden isterim. gerci kendimle hicbir zaman tam baris icinde olmak istemem, bu beni durdurur. ruh ikizi secenegini koydum cunku bir sevdigim var ve omrumu onunla paylasmaya devam etmek istiyorum hep. yine de bu kavram bence populer olmasinin otesinde tehlikeli bir kavram. mukemmel denilen seyin varolabilecegi, ustune ustluk mukemmel kisi ve mukemmel iliski diye birseylerin varolabilecegine dair bir his veriyor insana. halbuki o degil; ask var ask; sevgi var, ‘biz’ var(iz).

    bu yine ameliyat, yine hastane demissiniz; tez zamanda saglik diliyorum; dinginlik ve hatta bir miktar aylaklik diliyorum (o nasilsa sarmasik gibi yayilip kapliyor hayati, o yuzden bir miktar diledim; bir dozu varsa ‘dozunda’ diyeyim).

Bir Cevap Yazın

