FRİGO ALASKA!

bana bin yıl gibi gelen bir aradan sonra, son kez sana sesleneceğim. soğukkanlılık yüklü bir dille, olabildiğince. muhasebe yapacak değilim, geçtim o faslı birkaç kalem. hem zararlı çıkarım ben ondan, biliyorum. lafı da uzatmaya hiç niyetim yok, çok kısa keseceğim hatta. kitaplardan türlü çeşitli hikmetli söz bulup buraya yapıştıracak da değilim, nafile.

evet bir zamanlar büyüttüğüm içimde, sarı ışığında ısındığım… yas defterini de kapatıyorum artık. mutlak hiçlik küfesine bindirip bendeki seni, bilinmeyen bir adrese doğru yola koyulmasını söylüyorum hamala. bellibelirsiz hareketini elimin, bir veda işareti olarak algılayıp algılamamanı da merak etmiyorum. sesimin titreyişi de şu boktan kış havasındandır sadece.

calvino’nun marco polo’su benim yerime sözü şöyle bitirir:

“biz canlıların cehennemi gelecekte varolacak bir şey değil, eğer bir cehennem varsa, burada, çoktan aramızda; her gün içinde yaşadığımız, birlikte, yanyana durarak yarattığımız cehennem. iki yolu var acı çekmemenin: birincisi pek çok kişiye kolay gelir: cehennemi kabullenmek ve onu görmeyecek kadar onunla bütünleşmek. ikinci yol riskli; sürekli bir dikkat ve eğitim istiyor; cehennemin ortasında cehennem olmayan kim ve ne var, onu aramak ve bulduğunda tanımayı bilmek, onu yaşatmak, ona fırsat vermek.”

(istiyorsan sayfa 172’ye bak, orada yazıyor: “görünmez kentler”, italo calvino, çev. ışıl saatçioğlu, remzi yayınları, 1990.)

yukarıdaki şarkıyı kendime armağan ediyorum. aşağıdaki şarkıda söyleneniyse tersine çevireyim: geçtim bu emelden! geçmiş olsun. çevreye verdiğimiz zarar için kendi adıma özür dilerim. sana ve bana hayatta başarılar.

6 Yanıt to “FRİGO ALASKA!”

  1. Hakan Güzhan Says:

    Everything Must Change…derken, aslında kaçınılmaz olan değişimi genel geçer dille Everything Changes demek doğrudur bana göre…Elimizden hiçbirşey gelmez durumdayız, geçmişe yaklaşıp yarından uzaklaşarak, sona doğru adım adım yaklaşıyor ve günlerimizi geçiriyoruz…31 Aralık günü iki ayrı genç arkadaşımın yarım saat ara ile gelen ölüm haberi ile neye uğradığımı şaşıran ben de sizin gibi Metin bey, ben de 1 Ocak’a garip girdim…Hayatta değiştiremez şeyler de olsa, ister istemez değişecekler, sadece zamanları var daha…

    Son iki yazınız hangi kelimesinden başlarsam okumaya, diğer kelimesini gücendirecek kadar bir bütün…Büyük keyifle okumaya devam ediyorum…

    Hele hele “evet bir zamanlar büyüttüğüm içimde, sarı ışığında ısındığım… yas defterini de kapatıyorum artık. mutlak hiçlik küfesine bindirip bendeki seni, bilinmeyen bir adrese doğru yola koyulmasını söylüyorum hamala. bellibelirsiz hareketini elimin, bir veda işareti olarak algılayıp algılamamanı da merak etmiyorum. sesimin titreyişi de şu boktan kış havasındandır sadece.” bu satırlarınız nasıl benden ve yüreğimden, nasıl geçmişimden bir dem, kelime bulamıyorum tarife…
    Sizden ricam bu ikinci, bu O’na armağan edilen şarkının sesi kime ait, adı nedir? bağışlarsanız , bari bunu bilerek dinlemek de buruk bir bahtiyarlık gibi armağan olsun bana…

  2. metin Says:

    Efenim Sema Hanım teganni ve terennüm eyliyor. Eskileri, eskiye bağlı bir yorumla ve fakat yeni bir sesle…

  3. Lakırdı » Blog Archive » Günlük 2009-01-04 Says:

    […] yazmış ama ben olsaydım asla geçmezdim o emelden.  https://loverisloser.wordpress.com/2009/01/01/frigo-alaska […]

  4. metin Says:

    Sevgili Suat Bey, bir defin işleminden yeni döndüğümü gözden kaçırmış sanırım… Kral[içe] öldü dostum!

  5. TSD Says:

    Ölmez abicim. Kral da kraliçe de ölmez. Onlar ölümsüzdür. Bir başka dünya, bir başka hayat her zaman mümkündür!

  6. metin Says:

    Suat Beyciğim,

    Bir başka dünyada evet belki… Ama olmasın. Kalsın. Aşk acısı ta oralara kadar sirayet etmesin.

Bir Cevap Yazın

