BAK SEN! GÜNEŞ BİLE AÇTI VALLA…

“her anlama, farklı bir anlamadır.” (gadamer)

***

“varolmak, bir sanattır.” (kierkegaard)

***

“ölümsüzlüğün zamansal sürenin sonsuzluğu değil de zamansızlık olduğunu anlayan kişi, şimdiki zamanda yaşamasına rağmen ebediyen yaşıyor demektir.” (wittgenstein)

***

kitap falımdan bunlar çıktı sabah sabah…

***

dün akşam trabzon hurması zıkkımlanırken boğulmak suretiyle cartayı çekmeme ramak kaldı… bu kadar yanıbaşımızdayken fersah fersah uzak olduğuna bizi inandıran ölüm, ne kadar da şakacı, değil mi?

***

birazdan hastaneye gideceğim. kendim için değil bu kez. gayrettepe’den koştur koştur kadıköy’e dönmem ve sıpamı dersane sınavına yetiştirmem gerek. “yaşamak değil ama bu telaş beni öldürecek” özdemir asaf usta!

***

leo bey acıkmış. toto hanım acıkmış. kara hanım acıkmış. cero hanım acıkmış. lisa hanım acıkmış. beyaz hanım acıkmış. iyi ki daha ayaktayım, yıkılmadım henüz!

***

bu saatte evde olmak ne tuhaf…

***

gadamer çok önemli birisi. dönüp dönüp konuşmalı onunla.

***

hadi bana eyvallah. daha köprü geçilecek. ayıya dayı denecek. gökten üç avokado düşecek.

10 Yanıt to “BAK SEN! GÜNEŞ BİLE AÇTI VALLA…”

  1. metin Says:

    Daha köprüyü geçmeden kafama taş düştü. Ani bir vedanın taş gibi ağırlığı…

    Yaşamanın yükü yetmiyor mu sahi, acı duygusu şart mı?

    Güneş açmıştı biraz önce… Bulutlar kapayıverdi.

  2. metin Says:

    Bulutlar çekildi yine kenara… Güneş aç-kapa oynuyor! Ben de hastaneye gidemedim, ajansa döndüm kös kös.

    Can Dündar’dan hiç hoşlanmam. Onun gibi ağlak bir hava mı hakim oldu yazılarıma diye sinirleniyorum kendime şu sıralar…

  3. metin Says:

    Damdan düşer gibi “Can Dündar’dan hiç hoşlanmam.” demişim. “Can Dündar’dan hiç hoşlanmam mesela” demeliydim.

  4. ekmekçikız Says:

    Hans Georg Gadamer, hermenötik…
    Sayenizde neler öğrendim, bugün. Yani aslında haberim oldu, okudum diyeyim.”Öğrenmek” çok iddialı oldu.

  5. Suat Says:

    “Can Dündar’dan hiç hoşlanmam. Onun gibi ağlak bir hava mı hakim oldu yazılarıma diye sinirleniyorum kendime şu sıralar…”

    🙂 İlahi abi.. Biz zaman zaman keyifle zaman zaman hüzünle takip ediyoruz.

    Acının zevkini çıkartmayı öğreneli uzun zaman oldu. Hatırlıyor musun, kendisini yaralı görmeyenden daha âlâ yaralı mı olur demiştin bir keresinde, benim sitemde..

    Bu açıdan düşünürsek, buraya yazdığın herşey, ‘insan’ olduğumuzu daha bir kabullenmeye yönelik ikame edilemez katkılar yapıyor.

    Acılarımı seviyorum, ne kadar da büyüsem daha bir büyüyorum onlarla. Değerli satırların da yarenlik ediyor..

  6. tavsan Says:

    Yok bence “mesela”ya gerek yok; sonucta ondan sonra gelen cumleler o cumleyi neden kurdugunuzu acikliyor. “Mesela” olsaydi cumlenin sonunda daha tuhaf kacardi.
    Boyle kitaplardan fal bakiyorsaniz boyle cumleler cikar tabii insanin karsina. Ve ben de boyle zamanlarda yine kitapligimi ozluyorum.
    Ayrica bence hic de aglak bir havasi yok yazdiklarinizin.

  7. kafcamus Says:

    ukalalık kontenjanından küçük bir düzeltme azizim: özdemir asaf değil orhan veli…

  8. metin Says:

    Suat Beyciğim,

    Çok teşekkür ederim. İçime su serptiniz. Sağolun varolun, eksik olmayın.

  9. metin Says:

    Sevgili Tavşan Hanım,

    Valla siz de su serptiniz içime. Size de teşekkür ederim. Endişeye kapıldığım oluyor böyle zaman zaman, n’apayım.

  10. metin Says:

    Kafcamus Dostum,

    Yaşamak değil,
    Beni bu telaş öldürecek.

    Böyle biliyorum ben onu. Özdemir Asaf’ın diye aklımda kalmış yıllar yılı. Büyük ihtimalle de doğru. Dün de çok telaşem vardı, ama üşenmedim kitaplığımın altını üstüne getirip araştırdım siz böyle deyince. “Yalnızlık Paylaşılmaz (YP + Çiçekleri Yemeyin)” ve “Benden Sonra Mutluluk” dışındaki kitaplarını bulamadım evde Özdemir Asaf’ın. Orhan Veli’ye de baktım. Kitaplığım şu sıralar yeniden düzenleme bahanesiyle darmadağın olmuş durumda. Sonuç: Sıfır! Fakat ben gayet emindim sizin bu yorumunuza kadar bunca zaman, o dizelerin ÖA’a ait olduğundan yani… Nasıl böyle bir hata yaparım, yoksa siz mi yanılıyorsunuz, henüz çıkarabilmiş değilim. Doğru bilgiye ulaşır ulaşmaz buraya yazacağım.

    Uyarınız için çok sağolun efenim.

Bir Cevap Yazın

