ÇİŞBÖLÜMÜ

haftasonu sabahları taş kebabı yapma mutluluğum sona erdi sayın seyircı (“seyirci” değil efenim, “seyircı”). dersane belasına zebbahın köründe nalları şakırdatmam iktiza ediyor. bu sabah da öyle yapmışken dedim bari soğuk yemekçilere mühim bir sual tevcih buyurayım fırsat bu fırsat. bir uyandım mı bir daha uyku tutmuyor nasılsa.

evet, işte sorumuz geliyor:

dünyanın en lüzumsuz, en nafile, en beyhude, en gıcık, en tilt mesleği nedir? bu meslek mensuplarını n’apmalı, atem tutem men seni dolaba goyem men seni türküsünü mü üflemeli kulaklarına?

ben cevabı biliyorum. siz de bilin, kendinizle gurur duyun.

22 Yanıt to “ÇİŞBÖLÜMÜ”

  1. ekmekcikiz Says:

    Seyircı cevap veriyor:
    Her kim ki, hasbelkader seçtiği mesleği sevmemektedir, onun için en nafile, gıcık, tilt meslek odur. Dedim.

    Bakalım bir de, cevaplar dökülsün, sizin cevabınıza dair tahminim doğru çıkacak mı?

  2. çuvaldız Says:

    başlığa bakarsak “tuvalet bekçileri” olsa gerek .-) kolanya,peçete vermek,büyük/küçük parası almak ne kadar meslek sayılabilir o da ayrı konu tabii 🙂

  3. metin Says:

    Çuvaldız Hanım,

    Hoşgeldiniz. Ne zamandır semtimize uğramıyordunuz -hele buraya sanırım hiç adım atmış değildiniz. Özlettiniz kendinizi efenim.

    Başlık yanıltıyor olabilir sizi. İşbölümünü tiye alıyor olabilirim. Ayrıca isabetle buyurduğunuz üzere tuvalet bekçiliği bir meslek sayılmaz pek, olsa olsa bir iştir.

  4. metin Says:

    Ekmekçikız Hanım,

    Seyircı temsilcisi olarak verdiğiniz cevaba hayran kalmakla birlikte, doğru yahut yanlış diyemiyorum. Çünkü dersem diğer seyircıların tahminde bulunma haklarını gaspetmiş olurum. Bakalım, hayırsız okurcuklar cumartesi havailiğinden fırsat bulur da yorum yaparlarsa, ben de biraz burada eğlenmiş olurum.

  5. Obli Vious Says:

    Cevap: Askerler

  6. funda Says:

    evkadınlığı yada evhanımlığı yada evadamlığı desem ve seçenek sunsam size, istediğinizi seçseniz…

  7. miso Says:

    Efendim ben şu anda bu yorumu aklıma hiç bir şey gelmediğini ilan etmek için yazıyorum. Aklıma meslek ismi bile gelmiyor. Kıt mıyım? Böyle kıt bir öğretmenden kime ne faide?

    marruu

  8. BT1 Says:

    Şimdi,
    seyircı seyreden, e ben seni seyretmiyorum okuyorum, ozaman ben okuyucu. He anladım, diyeceksin “okuyorsunda , nerenle ?”. Evet , tamam gözlerimle, ama buda seyiretmek değil, sadece okumak, ortada hareke halinde olan bir şey olmadığından, o şeyi seyir etmek halinda bulunmuyorum. Okuyucuyum okuyucu. çok piste okurum.

    neyse okuyayım dedim burası denk geldi.

    okudum soruyu aklıma en gereksiz meslek gelmedi. çünkü böyle bir meslek birimi yok. Herkes açısından bakıyorum şimdi: (o burdan güzel gözüküyor manzara) ben finans sektöründeyim e işimi sevmesemde lüzumsuz değil, çünkü şirkette bir görevim var, eğer ben olmazsam aksayacak durumlarda var. ayrıca yine herkesin bakış açısından bakıyorum: tuvalet temizleyicisiyim, e tuvaletleri temizlemezsem çok afedersiniz çişlerin, bo.ların arasında tuvaletinizi giderirken, kokudan kendiizden geçersiniz hatta girmezsiniz bile altınıza yapacak duruma gelirsiniz.

    bu bağlamda, yani, her ortaya çıkan iş bir şekilde lüzumlu oluyor. baktığınız açıya bağlı. zaten lüzum olmasa ortaya insanların aklına böyle bir olanağıda gelmezdi.

    şimdi bu soruyu yazan ( yazdığı için onada yazıcı(printer) derim ben), yazıcı arkadaşta kendi açısında baktığında işi lüzumsuz görüyor, halbuki öyle değil.

    değil işte ısrar etme.

  9. metin Says:

    Hiçbiriniz bilemediniz efenim. Aşkolsun yani.

  10. ekmekçikız Says:

    Pekii, bilemedik.
    O zaman cevap nedir, siz lütfediniz.
    Lütfen.

  11. metin Says:

    E hadi, başka tahmin yürütecek kimse yok mu?

  12. çuvaldız Says:

    Hoş buldum Metin bey,
    Sıklıkla uğramakla beraber pek ses etmiyordum.Bundan yazdıklarınıza yorumsuz kaldığım anlaşılmasın lütfen 🙂

    Sorunuzun cevabını bilemediğim gibi serzenişinizden yola çıkarak cevap olma ihtimali taşıdığını düşündüğümden “babalık” mesleği diyebilirim.Evlilik bir müessese,onun ürünlerinden biri de “çocuk”,böylelikle kocalığın terfisi de babalık oluyor ise siz de bu sebeple yaptığınız bir takım şeyleri yine başka nafile ve gıcık mesleklerden biri olan jokeylerin nalları şakırdatmasına benzetiyorsanız…!

  13. metin Says:

    Efenim babalık meslek değil elbette. Yani şöyle söyleyeyim ki, bu soruyu sorarken kinaye, mecaz, metafor vb söz sanatlarına başvurmadım; ciddi ve asık bir suratla dümdüz sordum. Neyse, fazla uzatmadan belirteyim. İtiraz eden olursa kahramanca savunurum fikrimi elbet:

    NOTERLİK!

  14. metin Says:

    Mahalle muhtarlığını meslek sayabilseydik, onu da noterliğin yanına eklerdim.

  15. çuvaldız Says:

    Nihayet! 🙂

  16. metin Says:

    Noterler Odası falan alınmasın üzerine sakın. Noterlere lafım yok benim, noterlik mesleğinedir itirazım. Noterler n’apsın, mesleklerinin gereklerini yerine getiriyorlar sadece!

  17. ekmekcikiz Says:

    Noterlerin hiç öyle nafile bir meslek icra ettiklerini düşündüklerini sanmam. Çuvalla para kazanıyorlar, oturdukları yerde kağıt imzalayarak. 🙂
    Bir de, yaptıkları işleri başka meslek mensubları icra edebildikleri için, bazı memleketlerde o meslek yoktur.

  18. metin Says:

    “Çuvalla para kazanıyorlar, oturdukları yerde kağıt imzalayarak.”

    Yav demeyin öyle, şimdi rencide mencide olurlar filan.

  19. Obli Vious Says:

    Bulundugu bolgede 1nc Noter olan yaslica bir hanim noterle sohbet etmistim –bir kac ay once.

    Ben de sizin gibi dusunuyordum: Oturduklari yerde para kazaniyorlar diye.

    Pek de oyle degilmis. Aldiklari paranin onemli bir kismini devlet aliyor.

    Buna ek olarak da ciddi sayilabilecek bir riskleri var: Herhangi bir vekalet ya da benzeri bir resmi evragi onayladiklari zaman –sahte ciktiginda– sorumlu oluyorlar ve maddi cezalar odemek zorunda kaliyorlar.

    Sohbet sonrasinda hak vermeden edemedim.

    Ha, bir de, hem noter olmak oyle kolay degil, hem de istediginiz yerde noter olamiyorsunuz. Bilmemkacinci dereceden baslamak ve ucra bir kasabada kirayi bile odeyemeyecek kadar az geliri olan bir seyle basliyorsunuz.

    Ondan sonra, bir noter olecek de, siz de teftis sonuclarina ve kideminize gore aldiginiz puana gore oraya talip olan diger noterler arasindan one gececeksiniz de..

    Olme merkebim olme..

  20. metin Says:

    Obli Bey,

    Benim itirazım noterlik müessesesinin/mesleğinin bizatihi kendisine. Yoksa doğrudur, olabilir yani dedikleriniz. Bir de nezaket sahibi olanlarını tenzih ederim ama, notere işiniz düştüğünde çektiğiniz sıkıntı, eziyet ve eşşek yerine konmaları toplasanız buradan aya kimbilir kaç kez gidip dönülebilir…

  21. aynurun 5 çayı Says:

    Tüm hanımları 5 çayı bloğuma bekliyorum efendim.

  22. metin Says:

    Muhtarlara kötü haber… Noterlere ne zaman sıra gelir acaba -gelir mi?

Bir Cevap Yazın

