NİGÂH KÛN Kİ MUM-I ŞEB BERAHI MÂ*

“ben de mi gitsem rimbaud?
…ama adresimiz hep aynı dil!”**

“varlık çan çalıyor, ölüm işte ışık saçıyor
kentte bir kandil gibi dolaşan alnımıza
geçiyoruz bilmem ki bir derin kuytu yerlerden”***

“amaç unutuştur.
daha erken vardım ben.”****

(*) furuğ, “güneş doğuyor”dan (“bak tam karşımızda gecenin mumu”).
(**) oğuz demiralp, “galile”den.
(***) ergin günçe, “son günlere dair mırıltılar”dan.
(****) borges, “önemsiz bir şair”den.

6 Yanıt to “NİGÂH KÛN Kİ MUM-I ŞEB BERAHI MÂ*”

  1. metin Says:

    Metni bir bütün olarak okursanız farklı bir tat alacaksınız…

  2. Obli Vious Says:

    Bu basligi baska bir yerde daha gormus muydum –ya da ne anlama geliyor?– diye aradigim zaman surayi buldum..

    Bir de, galiba siz Ferruhzad’i seviyor/begeniyorsunuz.. Surada tercume edilmis siirleri var; belki bakmak istersiniz.

    Ben?

    Biliyorsunuz (zannediyorum). Tercume/serbest siirden cok kolay lezzet alamiyorum.

    Fakat, metnin butunu okumaga calismadim anlamina gelmiyor.

    Ciğeri yanan ağlar
    Gidene kalan ağlar
    Ağlarsa anan ağlar
    Gayrısı yalan ağlar

  3. metin Says:

    Obli Bey,

    Hayret, başlık olarak ikinci kez kullanmışım -gerçi ilkini Jazzetta’da kullanmışım ya…
    Demek ki ve gerçekten de işaret ettiğiniz üzere, çok seviyor[muş]um ben bu önemli şair kadıncağızı.

    Gönderdiğiniz linkte alıntı yapılan kitaptan haberim var tabii ki. Rahmetli Onat Kutlar’la bu konuda yüzyüze sohbet etmişliğim de…

    Tercüme şiirden ben de pek hoşlanmam, vezni ne olursa olsun. Ama serbest şiire haksızlık yaptığınızın pek farkında olmadığınız düşüncesindeyim.

    Metnin bütününe gelince… Ben kolaj ve benzeri çalışmaları ve deneyişleri severim. Bir mühendis olarak sanırım bilirsiniz ki bütün, parçalarının toplamından fazla birşeydir.

  4. tavsan Says:

    amac unustur vurdu beni. olsun. ben yazimi yazdim; nasil iletecegim size?

  5. tavsan Says:

    haha vurulunca dogru da yazamamisim unutusu; o denli cabukmus demek unutmak.

  6. metin Says:

    Tavşan Hanım,

    Posta kutunuza bakar mısınız lütfen…

Bir Cevap Yazın

