TÜRKÜLERİN SUYUYLA ARINMAK…

türkü severim ben. arabeskçi yavşaklık türküleri de, şarkıları da, popu da kirletti bu ülkede. türküyü ya otantik haliyle dinleyeceksin, ya da sağlam adamlardan.

bugün türkü günüm. cengiz özkan ve muharrem temiz’in “yare dokunma” cd’sinden üç parçayı kendime armağan ediyorum. siz de katılırsanız sevinirim. çaylar benden.

14 Yanıt to “TÜRKÜLERİN SUYUYLA ARINMAK…”

  1. funda Says:

    Katılmaz mıyım büyük keyifle. Çayımı aldım geldim bile..

  2. metin Says:

    Teşekkür ederim Funda Hanım. Ama çaylar bendendi yahu!

  3. Elestirel Gunluk Says:

    Ya sigara!

  4. metin Says:

    I’ıh! Sigara yassah! Kapının dışına çıkıp içebilirsiniz ama sizi de severim ben, kendinizi 4700 küsur zehirle zehirlemenizi istemem sevgili Eleştirel Günlük Kardeş. Ama siz derseniz ki “sana ne benim zehirlenmemden!”, o zaman demin dediğim gibi, kapı önünde tüttürüp tekrar içeri geliniz lütfen.

  5. Elestirel Gunluk Says:

    Ah ah sevgili Metin kardes. Bilmiyorsun benim derdimi. 27 yil ictikten sonra o 4700 kusur zehirli zikkimi, sonunda biraktim. Iki yil oluyor. Onu birakinca yasamin icinden bir cok seyi de birakmis gibi oluyor insan. Ornegin turkuleri dinleyemez oluyorsun. Yani bi parcan oluyor kardes! Cunku cigarasiz Turku kursagina oturup kaliyor…. Boagazinda birseyler dugumleniyor…

    He disarda da icerdim, sen hic dert etme….

  6. bahtsız bedevi Says:

    Aynı dertten muzdaribim ben de. Halk müziğini de mundar ettiler arabeskle bilmem neyle karıştırarak. Midemi bulandırıyorlar. Oysa türkü çok başka bi dünya. Bir çok müzik türüne ilgiliyim ama türkünün dokunduğu yere hiç biri dokunamıyor. Erkan Oğur’ u çok severim ben de. Neşet Ertaş, Yavuz Bingöl, Arif Sağ, Musa Eroğlu ve şu an aklıma gelmeyenler. (Yavuz bi çok diziyle zart zurtla populer kültürün sermayesi olduysa da onun sesindeki dinginliği çok severim. Kaldı ki içimde yer eden ezgilerinin hatrına sermayeliğini yok sayabilirim..)

    Türküler de çok iyi geldi. (İyiden kastım, canımın sızlaması..)

  7. metin Says:

    Bahtsız Bedevi Hanım,

    Hoşgeldiniz. Sizi nerede gördümdü du bakiym, ha galiba Virgilius Bey’in* malikanesinde… Oralara yorum bırakmak namümkün, çünkü kendileri maalesef Blogger ırkçılığı yapıyorlar; demem o ki WP’çiler oralara kutucuk kutucuk yorum bırakamıyor.

    “Türkünün dokunduğu yere hiçbiri dokunamıyor” tümcenizi fevkalade doğru buluyor ve hassasiyetle iştirak ediyorum efenim. Musa Eroğlu Bey ise primus inter pares desem yeridir benimçün.

    Yine geliniz, çayımız kahvemiz bolkepçedir -pardon, bolbardak ve bolfincan demem iktiza ederdi sanırsam.

    (*) Değilmiş. Talisman Hanım’ın malikanesinden hatırlamam gerekirmiş sizi efenim… Şimdi farkettim.

  8. bahtsız bedevi Says:

    Çayımı şimdi içtim, ziyade olsun sizinki efendim. Ama bu gönlü bolluk da çok nazik bi davranış sanal alem için 🙂 Kaç kişi çay teklif ediyor ki sanal alemde? Başka şey olsa neyse, çayın hukuku çok başkadır. En azından benimçün. (benimçün:) Bolcana uğrarız burlara artık. Listeye de eklendiniz zaten en kestirmesinden.

    Beni Talisman’ da, Mathy’ de, Virgilius’ ta bi de tabiki de Gregor’ da görmüşsünüzdür. Orlarda volta atarım. Orda, burda, bi yerlerde sıkcana karşılaşmak dileğiyle gideyim sizin mekandan. Bize de bekleriz çaya 🙂

  9. bahtsız bedevi Says:

    Bu arada, yazdıktan sonra gördüm, ikonlar çıkmış. Hiç de sevmem onları ki ben.

  10. zeynep Says:

    Metin Bey,

    ben de türkü seviyorum artık. Onlarla geç tanıştım, sadece bir kaç yıldır. Henüz çok fakir bir türkü arşivim var, ama hepsi gerçek türküler…

    Bir de şeyi farkettim, ayrılık mesela; ayrılığın hüznünü sanki en içten türküler anlatıyor. Dün bir arkadaşımı Amerika’ya yolcu ettim. Yeniden, gidişine/kaçışına, -kimbilir bir daha ne zaman böyle sarılabileceğiz diyen gözlerine- şahit oldum, hüzünlendim. Dönünce türkü dinlemek geldi içimden…

    İkisini sizinle paylaşmak istedim.

    http://www.imeem.com/people/K2rylyE/music/JH9stXxW/karde_trkler_bahada_yeil_nar_nanay/

    http://www.imeem.com/people/K2rylyE/music/l3gNjXHV/grup_adalilar_grup_adalilar_baglandi_yollarimmp3/

  11. metin Says:

    Zeynep Hanım,

    Çok teşekkür ederim. Hem onları dinledim, hem de çok sevdiğim bir Azeri türküsünün yorumunu… Sizden izin almadan da öbür ilmekte linkini verdim valla, affedin.

    “Ayrılığın hüznünü sanki en içten türküler anlatıyor” sözünüz çok ama çok doğru. Evet, onlar anlatır. Türküler ne çok şey anlatır aslında da, duymasını, dinlemesini bilmek lazım.

  12. zeynep Says:

    Metin Bey,

    rica ederim. Hem affetmek nasıl söz, o türküyü veya oraya yolladığım diğerlerini istediğiniz yerde kullanabilirsiniz tabii ki, bundan zevk duyarım.

    Ben bu Azeri türküyü ilk kez (95 yılı filandı), Trio Aksak’tan dinlemiştim ve sözlerine hayran olmuştum… Türküleri modernize yorumla söyleyen bu grup iki albüm çıkarıp sonra ortadan kayboldu zaten.

    Son iki türkü daha:)
    http://www.imeem.com/people/K2rylyE/music/vcz_K6jB/zlfkar_beyhan_mr_sken/

    http://www.imeem.com/people/K2rylyE/music/nmxi6vdj/erkan_ourzeynebimmp3/

  13. b. Says:

    Çok çok iyi demişsiniz vallahi. Merhabalar.

  14. Emre TÜLÜBAŞ Says:

    süper türküler helal olsun teşekkürler

Bir Cevap Yazın

