PAZAR ESİNTİLERİ

90 dakika değil 90 yıl süren bir milli maç olsa… sözümona “cumhuriyetçi” “elit”i, yüzyıldır ülkeyi matkaplamaktan bıkıp usanmayan darbecisi, ar ve haya ve namus ve vicdandan tamamen azat olmuş postal yalayıcısı, köşeyazarı kılıklı alçağı, uzman ifadesine göre çükü kalkmadığı için maç kazanıldıkça ülkeyi teksas’a çeviren magandası, futbol yazarı/yorumcusu sıfatlı embesili, hep birlikte seyretseler, “çoş”salar; maç hiç bitmeyeceği için sokaklarda ne palet izi, ne silah sesi, ne balgam lekesi olsa…

***

sonu s ile biten bazı kısaltmalara kılım… onlardan biri de bugün başımızdaydı: sbs… seviye belirlemenizi yiyeyim ben sizin, e mi… okullarınızı, okul müessesenizi, müfredatınızı, tedrisatınızı, üstünden başından cehalet akan öğretmenlerinizi, für elise’yi bok eden teneffüs zillerinizi…

***

milliyet 27. sayfadan ‘taksim’de darbeye hayır yürüyüşü’ başlığıyla verdiği haberde kısa bir metin kullandı. vatan haberi 16. sayfadan ‘taksim’de 3 bin kişi darbeye karşı yürüdü’ başlığıyla küçük bir şekilde verdi. hürriyet, radikal, tercüman, akşam ve cumhuriyet gazeteleri ise sayfalarında ‘darbeye karşı 70 milyon adım yürüyüşü’ haberlerine yer vermedi.”

ergenekon medyasından ne beklenir başka…

***

bizim de birer kuyruğumuz olsa… kediler gibi pat pat sallasak birşeylere kızdığımızda…

***

sayısalda 6 tuttursam, istifa etsem, uzak bi köşeye çekilsem, yazsam, çizsem, senaryolasam, bestelesem, bloglarım için bir adet müessese müdürü, bir adet editör, bir adet büdütör tutsam, sonra da mümkünse bir kene tarafından ısırılmamayı başararak doğanın kucağında ölüp gitsem…

6 Yanıt to “PAZAR ESİNTİLERİ”

  1. metin Says:

    Sadece cumaları kitap eki, pazarları da “İki”si için alıyorum şu Radikal’i. Verdiğim o iki adet elli kuruşa acıyorum. Kendime kızıyorum, Ergenekon medyasını beslediğim için. Gündüz demokrat, cuma+pazarları hırt mıyım aceba tohtor bey?

    İsmet’e not: Gazeten gibi bizi de şizofren yapacaksın sonunda… Allah Taraf’ını versin -gerçi verdi bile de haberin yok! Maskeni düşürdü Taraf.

  2. tavsan Says:

    Radikal’in internet sitesinde var ama haber; hem de kocaman. Demek ki internet okurlarina baska, kagit okurlarina (dayanamadim yazdim) baska profil ciziyorlar. Gerci ben ilk ciktiginda demistim Radikal icin Aydin Dogan’in sahibi oldugu gazeteden ne beklenir diye. Leman’da Gonul Adami diyordu, uclara gitmeyelim diye kendileri alternatifler yaratiyorlar gibisinden.
    Ben ama tuhaf bir insan olarak Perihan Magden, Ayca Sen, arada da Murat Yetkin ve Ayse Karabat’i okuyorum Radikal’de.
    Bir de sayisalda 6 tutturursaniz blog budutorlugune talibim ben:)

  3. metin Says:

    Tavşan Hanım,

    “Ben ama tuhaf bir insan olarak Perihan Magden, Ayca Sen, arada da Murat Yetkin ve Ayse Karabat’i okuyorum Radikal’de.” demişsiniz ya, ben de okurum onları. Murat Yetkin’i sevmem, gazeteciden ziyade başka bişidir o, bildiğimiz bişilerden işte, söyletmeyiniz! Perihan Mağden’i çok sever sayarım -gitgide zıvanadan çıkardığı imlası hariç. Ayça Şen’e bayılırım -onu radyo günlerinden severdim zaten. Ayşe Karabat’ı okuduğunuza göre köşe bucak okuyanlardansınız siz de eline aldığı gazeteyi, di mi?

    Büdütörlüğü verdim gitti size valla! Söz! Hele bi tutsun.

  4. metin Says:

    http://www.radikal.com.tr/Default.aspx?aType=YazarYazisi&ArticleID=884659&Yazar=YILDIRIM%20T%DCRKER&Date=23.06.2008&CategoryID=97

  5. tavsan Says:

    Biraz geciktim ama yorumunuz uzerine birkac birsey daha ekliyim istedim: Murat Yetkin’i ana akimdan birinin gozuyla ana akim siyasette, ulkeler arasinda vs. neler olup bittigini ogrenmek icin okuyorum arada bir. Benim anladigim kadariyla, maalesef, devlet politikalari bizim insanlara bakisimiz gibi/kadar genel iyiligi isteyen insancil politikalar degil. Murat Yetkin’i bunu iyi yansitan biri olarak begeniyorum ben. Sonucta ondan beklentim ne olmasi gerektigini yazmasi degil; ana akim siyasette neler olup bittigini yazmasi.
    Cok ender okudugum Ayse Karabat’i da kose bucakliktan ziyade, Filistin-Israil topraklarinin havasina farkli bir bakis olsun diye okuyorum. O topraklarla ilgili ozel bir bagim oldugu icin degil de, bir dunya/insanlik/dinler melodrami oldugu icin orada olup bitenler.

    Budutorluk icin cok tesekkur ederim! Umarim tutturursunuz 6’yi; yalniz hatirlatmak istedigim birsey var -supheye dustum de: kazanmak icin oynamak gerek biliyorsunuz;)

  6. metin Says:

    Tavşan Hanım,

    “Sonucta ondan beklentim ne olmasi gerektigini yazmasi degil; ana akim siyasette neler olup bittigini yazmasi.”

    Tastamam öyle, ben de bu amaçla göz atıyorum arada bir kendisine.

    “supheye dustum de: kazanmak icin oynamak gerek biliyorsunuz”

    Aklıma Tanrı’nın “bilet almıyor ki kerata!” dediği fıkra geldi şimdi! Oynuyorum, üstelik oynamakla da yetinmiyorum. (Bu son dediğim şu an için bilmece gibi gelebilir size. Sonra açıklarım müsait bir vakitte.)

Bir Cevap Yazın

