“WE ARE ALL JUST PRISONERS HERE, OF OUR OWN DEVICE”

çetin altan’ın meşhur köşeyazısıdır: “bugün canım yazı yazmak istemiyor.”

benim de öyle. onun için -muhtemelen bildiğiniz- bir müzik “olay”ından bahsedeyim bugün. hatta bahis mahis etmeyeyim, sadece dinleteyim size. bağlama ustası ahmet koç bir vakit anlamsızca bir çabaya girmiş ve bağlamayla my way, hotel california, shape of my heart gibi parçaları yorumlamıştı. evet, bence anlamsız ve komik birşeydi yaptığı, lakin yine de ilginçti. o yorumları birer kere -sadece birer kere- dinlemek hoş olabilir. hotel california’yı mesela.

ben bu parçayı -popülerlikte sınır tanımadığı için klişeleşip bayağılaşmış pek çok şeyden kaçışımın aksine- çok severim ve tekrar tekrar dinlemekten bıkmam. hele o gitar solosu gerçekten de muhteşemdir. bir de sözlerinde gizlediği metaforik anlamlar için sürüsüne sepet şehir efsanesi uydurulması da hoştur. gelgelelim hotel california başlıbaşına bir metafordur. hayattır; dışarı çıkamayız, içinde yanıp kavruluruz. ve ölümdür; girdin mi çıkışı yoktur. meğer ki eagles bu derinlikte yazmamış olsun, hiç önemi yok.

neyse, dinleyelim. bağlama quel-alaka, ama yine de hoş, evet, bir defalığına.

9 Yanıt to ““WE ARE ALL JUST PRISONERS HERE, OF OUR OWN DEVICE””

  1. Talisman Says:

    Ben de severim “Hotel California” yı ama ne dediğini tam anlayamamak beni sinirli yapıyor..

  2. metin Says:

    Yeniden-üretimde o bir sorun değildir efenim, içiniz rahat olsun!

  3. Elestirel Gunluk Says:

    Ben muzigi diger yazili ve gorsel sanatlara gore daha kolayca evrensele gidebilecek potensiyeli olan bir ugrasi olarak goruyorum. Saz da Afrika’daki ilkel arac da (Djembe Drum ya da Shakera) enstrumandir ve birilerinin bu enstrumanlarin sinirlarini zorladiginda seviniyorum ve quel-alaka demiyorum. Buna quel-alaka deyisleri de alakasiz buluyor hatta altinda bati emperyalizmi karsisinda hissedilmis asagilik kompleksinin yansisi olarak goruyorum. Beethoven’in 9uncu senfonisini Kardes Turkuler yorumlasa ne guzelk olur diyorum hem de 1500 kisilik bir orkestrayla. Alakaliligi basarili yorumlanmasindadir yoksa kullanilan aletin uygarlik cizgisinde batiya gore nerede oldugu degildir…

  4. metin Says:

    Sevgili Eleştirel Günlük,

    Bağlamaya aşk derecesinde düşkünlüğü olan bendeniz, sazın veya diğer enstrümanların sınırlarının zorlanmasına asla karşı olmadığım gibi, tam tersini savunan biriyim. Hele “Batı emperyalizmi karşısında aşağılık duygusuna kapılmak” falan, hiç alakam bile yok! Size teşekkür ederim, bu eleştiriniz yeni yazımın vesilesi oldu. Kardeş Türküler gibi ışıltılı ve parlak bir grup bir yana, size bu konuda son derece başarılı başka bir çabanın öznesini; Erol Parlak’ı hatırlatmaktan da sevinç duyarım.

  5. kafcamus Says:

    kardeş türküler deyince, opera-şan eğitimi alan kadınların türkü söylemesinin damağımda bıraktığı lezzetsizliği ifade etmek istedim. buradan aynı modelin adamlarını seviyorum gibi bir sonuç çıkmasın tabii ortaya. ama ruhi su’nun yeri başkadır tabii. neden? her türküyü iyi söyleyemese de en azından türkünün içine girmeye çalıştığını hissedersiniz. bu da doğru nota basmaktan, ses oyunları yapmaktan daha manalıdır kanımca.

  6. Elestirel Gunluk Says:

    Metin sen benim kusuruma bakma o gun sanirim satasacak birilerini ariyordum senin blog cikti karsima. Sanirirm tetikleyici oge de “quel-alaka” soylemi idi…

    cafcamus opera-şan eğitimi alan kadınların hepsi degil yahu…Ben bir iki defa turkuleri guzel yorumlayanlari dinlemistim…

  7. kafcamus Says:

    e.g. muhterem,

    beni fc sanmana bir şey demem tabii de, cafcamus ne yahu?:) “k” ile azizim. bu lafı da pek sevmem ama “istisnalar kaideyi bozmaz”.

  8. Elestirel Gunluk Says:

    🙂

    kafcamus sen de kusura bakma ne diyeyim… Istisnalar kaideyi bozar bozar. Eger bozmazsa bu cogunlugun azinlik uzerindeki soven ve fasizan baskisi olur…

  9. metin Says:

    Kafcamus Bey ve Eleştirel Günlük Bey, yaw bi çıkın günyüzüne! Lütfen yaw!

Bir Cevap Yazın

