ŞİRAZ’DAN SELAM GETİRMİŞEM

sîne mâlâmâl-i derdest ey drîgâ hemdemî
dil zitenhâyî becan âmed hudârâ hemdemî

layıkıyla farsça bilen bir arkadaş düşse buraya şimdi ve abdülbaki gölpınarlı üstadın şu çevirisinin hafız’ın yukarıdaki beytinin çevirisi mi olduğunu bana söyleseydi, ne iyi olurdu:

“topraktan yaratılan bu âlemde bir tek adam bile ele geçmiyor. başka bir âlem yaratmak, yeniden bir insan halketmek lazım!”

23 Yanıt to “ŞİRAZ’DAN SELAM GETİRMİŞEM”

  1. metin Says:

    Google Bey’le uğraşacak halim yok şimdi.

  2. passive Says:

    yok yok çevirmiycem ııh hiç keyfim yok..

  3. metin Says:

    E ama olmaz ki!

  4. Passive Apathetic Says:

    Iyi aksamlar Metin Bey,
    Layikiyla bildigimden degil ya, kac sene oncesinden kalan Farscamla tercume yapmaya kalktim, ya Hafiz ya Golpinarli carpacak beni, hadi hayirlisi. Begenmezseniz siliverirsiniz. Sanirim soyle birsey gibi birsey:

    gonlum esirlikle dolu eyvah sırdasım
    gonul yalnızlıktan cana geldi hudadır tek sirdasi

  5. metin Says:

    Pass Hanımcığım,

    Çok teşekkür ederim, ne güzel olmuş. Ama başım döndü yav, nedir bu sürekli değişim, ikide bir malikane ve rümuz değişikliği?

  6. Talisman Says:

    Sanırım ikisi ayrı kişiler Metin Bey, ya da Passive şizofrenik oldu 🙂

  7. metin Says:

    İkisinin ayRı kişiler olduğunu sanmıyorum efenim nedense.

  8. Talisman Says:

    Öhm baktım da haklı olabilirsiniz, ama emin olamadım..

  9. metin Says:

    Yorumuma ek:

    Ayrıca bir insan aynı anda hem İrlanda’da hem Kızıldeniz’de olamaz mı yani? Bakınıs: Ben! Hem yaşıyor, hem ölü!

  10. metin Says:

    Yorumuma ikinci ek:

    Efenim en iyisi sözü Pass Hanım[lar]’a bırakmak! Bakalım ne diyecek[ler]…

  11. metin Says:

    Gerçi avatar farkından biraz şüphelenmedim değil ama…

  12. metin Says:

    Hay Allah, eğer farklı kişilerse ikisine de ayıp etmiş oldum! Elma dersem çıkınız ey Pass Hanımlar!

  13. metin Says:

    Yahu bence siz haklısınız; ikisi aynı kişiler değil sanırım.

  14. Talisman Says:

    🙂 Sahiden biz kafayı yemeden açıklık getirsinler..

  15. metin Says:

    Efenim ben iyice emin oldum, bu milli meseleyi çözdüm: İki ayrı Passive Hanım var. İkisini aynı kişi zannettiğim için ikisinden de ayrı ayrı özürlerimin kabulünü rica ediyorum.

  16. Passive Apathetic Says:

    Iyi aksamlar Talisman Hanim ve Metin Bey,
    Boyle bir yanlis anlasilmaya sebebiyet verdigim icin kusura bakmayin. Blog dunyasina geleli sadece bir iki hafta oldu ve birkac senedir icinde oldugum bir hali kendime rumuz olarak sectim. Bunu yaparken benzer rumuzda birileri olup olmayacagini kontrol etmemek acemiligini yaptim, zaten vesile oldugum bu kargasa ile acemiligim de ortaya cikti. 🙂 Passive Apatheticlik hali o kadar ustume sinmis ki, sizin Passive Hanim’la beni karistirdiginizi soylediginiz ana kadar alt alta benzer isimli yorumlar yapildiginin bile farkina varmadim. Bundan da anlasilacagi uzere passive sadece sifatim, ismim\halim ise apathetic. Yani dilerseniz bana apathetic diyebilirsiniz. 🙂
    Passive Hanim’dan da eger herhangi bir hosnutsuzluga sebebiyet vermissem ozur dilerim.

  17. passive Says:

    a-a! ben diğer passive i de, konuyu da yeni fark ettim.hay allah beni! benim adım pass sıfatım da mankafa olsun artık olmaz mı? 😀
    ha güzel tesbitler var hakkımda, şizofreni falan.. takdir ederim talisman ve metin beyi..
    mühim değil diğer passive, hepimiz passive-iz lakin biz daha çok farkındayız bunun 🙂 hoşnutsuzluk ne haddime!

  18. metin Says:

    Apathetic Hanım,

    Efenim estağfurullah, özür dilemenize ne gerek vardı. Varlığınızdan haberdar ettiğiniz için asıl biz teşekkürlerimizi sunarız!

  19. metin Says:

    “Asıl” Passive Hanım,

    Efenim valla billa “şizofrenik” gibi lakırdılar benim ağzımdan çıkmış değil. Taliswoman Hanım da fena niyetle söylemiş değildir asla ve kat’a.

    Ne güsel, birken iki oldu Passive’ler şu dünyada!

  20. metin Says:

    Taliswoman Hanımcığım,

    Böylelikle bir milli meseleyi de halletmiş olmanın sevinç, gurur ve huzuru ile dolduk taştık efenim.

  21. passive Says:

    biz passive’ler bu dünyanın denge unsuru bile olabiliriz.biz olmasak belki büyüyecek diğerleriyle aranızdaki boşluk! 😀

  22. Talisman Says:

    Oh rahatladık efenim gerçekten.. 🙂
    Hişş Passive, şizofrenik demenin iltifat etmek olduğunu biliyorsun di mi? Yani bana söylesen iltifat derim ben, sırıtırım.. Sen de sırıt, bir kalp kırıklığı olmasın, diğerleriyle aramızdaki boşluk büyümesin 🙂

  23. passive Says:

    aa kesinliklee, iltifat kabul ettim ben çoktan onu 😉

Bir Cevap Yazın

