ÖNEMLİ BİR DUYURU

– dünyaya geniş bir pencereden bakan,
– işinin hem aşığı hem de ehli,
– gözü akreple yelkovanda olmayan,
– çözümü tıbbi müstahzaratta bulma kolaycılığından hazzetmeyen,
– istanbul’un anadolu yakasında konuşlanmış bir
çocuk psikoloğu (ya da belki de psikiyatristi) arıyorum.

öyle birini tanıyanların insaniyet namına bana haber vermeleri rica olunur.

23 Yanıt to “ÖNEMLİ BİR DUYURU”

  1. thelosthighway Says:

    Bildiğim tek psikolog Kemal Sayar. Sıkı şiirleri de var. Düpedüz şair yani. İşine yarar mı bilmem ama hiç olmazsa şiirlenmiş olursun Metin. Yeri Bağdat caddesinde üstelik. Sana yakındır muhtemelen.

    Bir de sağlam bir web sitesi yaptırmış ki sorma. Banu’nunki kadar güsel olmasa da ehh işte. Bir bakarsınız: http://www.kemalsayar.com

    Selametle abicim.

  2. metin Says:

    Sağolasınız. Bakıyorum şimdi.

  3. banu Says:

    Ben İstanbul’da yaşamadığım için hiç bilmiyorum. Ama öğremenilirsem geri döneyim haber vermek için…

  4. metin Says:

    Biliyordum onu da, hani belki iyi tanıdığınız birileri olabilir diye düşünmüştüm. Teşekkür ederim.
    (Bu arada bu Kemal Sayar, tanışılması gereken birine benziyor -ilk izlenimim.)

  5. Talisman Says:

    Ben büyük psikiyatristi biliyorum, çok iyi.. Çocuk konusunda uzman bilmiyorum ama 😦

  6. metin Says:

    Valla işin doğrusu, belki de lazım olan odur. Çünkü problem, çocuktan ziyade çocuğun dışında.

  7. thelosthighway Says:

    Kesinlikle Kemal Sayar ile tanışmak gerekiyor. İki Güneş Arasında ve Hüzün Hastalığı adlı kitaplarını okumuştum daha önce.

    Modern toplum, modern insan, modern tıp ile ile ilgili kayda değer yaklaşımları var. Modern psikiyatri’yi ve yöntemlerini epey eleştiriyor. Alternatif yöntemlere, 3. dünya tıbbına da kulak verilmesi gerektiğini, maneviyatın, kalbin, ruhun önemsenmesi gerektiğini filan söylüyor ve epey bir ayrıntılı giriyor mevzulara. Çok sıcak, samimi ve güleryüzlü kitapları olduğunu söyleyebilirim. Bu işi de para için yapmadığına eminim.

  8. Simon Templar Says:

    ben öğrenebilirim. ama biraz zaman alabilir. en az birkaç gün, belki 1-2 hafta.

  9. star Says:

    kime lazım olmaz ki!!!

  10. metin Says:

    Hiçbir şey olmasa bile yine de bir şekilde tanışacağım Kemal Sayar ile sevgili Kayıp Derviş.

  11. metin Says:

    Teşekkür ederim Simon Templar. Bekleyebilirim biraz.

  12. Hatice Says:

    metin bey,

    kemal sayar’ı överler. onun dışında yine caddeye yakın, caddebostan tarafında mustafa ulusoy var. sezgileri kuvvetli ve terapileri bu yüzden işe yarıyor.

    bu ikisi psikiyatrist, psikoterapist. ayrıca çocuk psikiyatristi olarak mücahit öztürk’ü öneririm size.

    kabul ederseniz bir onerim de ilaclar konusunda. elbette ilacı tek cozum olarak algılamak yanlıs ama ilaclar konusunda onyargılı davranmak da dogru degil. cunku bazen bir terapinin iyi etkilerinin digerine kadar surebilmesi ilaclar sayesinde oluyor. ya da bireyin terapiye hazır hale gelmesi icin de ilaclara ihtiyac olabiliyor.

    kolay gelsin. umarim ufaklık kısa zamanda kendini iyi hisseder.

  13. metin Says:

    Hatice Hanım,

    Çok teşekkür ederim ilgi ve yardımınıza.

    Önümüzdeki günlerde bu sorunla ilgili olarak ciddi biçimde harekete geçmem gerekecek. Mesele bana göre çocuktan ziyade onun dışındakilerde. Ama bunun için yine çocuk uzmanına mı yönelmemiz gerekir, yetişkin uzmanına mı, sanırım önce ona karar vermek lazım. Bir de ben, ergenliğin getirdiği ve her çocuk için geçerli olan sorunlarla bize özgü sorunları harman mı ediyorum onu da tam kestiremiyorum. Endişelerimde haklı olduğumu biliyorum ama bunun derecesini bilmiyorum.

    Neyse bakalım, göreceğiz hanyayı konyayı.

  14. Hatice Says:

    aslında hepimizin meseleleri dışımızdakilerle ilgilidir. psikiyatri, bize dışımızdakilerin içimize olan etkilerini kontrol yetisi kazandırabildiği müddetçe önemsenmelidir. aklıma geldi, mesela aşk bu yetinin tamamen ya da büyük oranda iptal olmasıdır. bu yüzden psikiyatride hastalık olarak da yer alır.

    ergenlikse oldukça zor bir dönem ve bu dönemde yaşananların etkisinden kurtulmak da zor oluyor. ya da biz “y jenerasyonu” bu ergenlik olayını fazla mı abartıyoruz, bilemiyorum.. 🙂 ama endişelerinizde haksız olduğunuzu düşünmeyin. ebeveynler ergenlik döneminde /ve dahi öncesinde gereken ciddiyet ve hassasiyeti göstermedikleri için hep birlikte yeni neslin elindeki gelecekten kaygı duyuyoruz.

    neyse. daha fazla vaktinizi almayayım.. selamlar.

  15. metin Says:

    “mesela aşk bu yetinin tamamen ya da büyük oranda iptal olmasıdır. bu yüzden psikiyatride hastalık olarak da yer alır.” [HH]

    Efenim şahsen epeyce iyileştim sayılır!

    “ebeveynler ergenlik döneminde /ve dahi öncesinde gereken ciddiyet ve hassasiyeti göstermedikleri için” [HH]

    Herşeyi bir yana bırakın, sosyal hayat o kadar tehlikeli bir hal aldı ki, endişelenmemek imkansız. Neler neler okuyor, duyuyor, görüyoruz. Ben korkuyorum açıkçası.

  16. metin Says:

    Kemal Sayar’dan randevu cevabı bekliyorum…

  17. Hatice Says:

    metin bey

    mustafa bey ile sizin icin konustum. o da kemal sayarı tavsiye etti. maalesef ergenler kendisinin calısma alanına girmiyormus.

    bildirmek istedim..

    bu arada iyilesmenize 🙂 cok sevindim, cok mutlu oldum. insallah daha guzel gunlere eristiginizin haberlerini de alırız sizden.. evlat dunyanın en zor isi galiba, annem benim yuzumden panik atak geciriyor :/

    saygılar

  18. metin Says:

    Hatice Hanım,

    İlgi ve yardımınıza çok teşekkür ederim, çok naziksiniz. Posta kutunuza bakar mısınız lütfen?

  19. thelosthighway Says:

    Kemal Sayar randevunuzu merakla bekliyorum. Valla sizin yerinize ben heyecanlandım üstat. Ben de mi bir randevu talep etsem. (Şiir konuşmak için ama 🙂 )

  20. metin Says:

    Sevgili Kayıp Derviş kardeşim, Kemal Bey’le mailleştik biraz. O, kendisiyle değil de başka bir uzmanla görüşmemiz gerektiği sonucunu çıkardı yazışmalarımızdan nedense. Ben de nedenini sordum- cevabını merakla bekliyorum. Bugün yarın cevap verir sanıyorum.

    Şair yanına ise eğilemedim henüz. Telaşım biraz azalsın, oraya da bakarım artık.

  21. metin Says:

    Kemal Bey’le mutabık kaldık, o ilgilenecek. Kitaplarını nerede bulabilirim bilmiyorum, bakacağım arada derede. İlgimi çekerse sohbet ederiz o konuda da sizinle Kayıp Derviş kardeşim.

  22. Simon Templar Says:

    hay Allah, geç mi kaldım.. dediğim gibi 2 haftaya yakın sürdü. çok tavsiye edildiğinden yazayım yine de: Çiğdem Hanım ve Duygu Hanım.

  23. metin Says:

    Verdiğiniz bilgi için size de çok teşekkür ediyorum Simon. Kemal Bey’le olan diyalog bir sonuç vermediği takdirde deneme-yanılma yöntemimi sürdüreceğim, o vakit sizin tavsiyenizi de dikkate almakta tereddüt etmem tabii ki. Sorunum gerçekten büyük. Ne yapacağım, nasıl altından kalkacağım şimdilik bilmiyorum.

Bir Cevap Yazın

