BELLA MATRIBUS DETESTATA*

bu deyim bizim sosyal dilimizde de yerini bulduğunda birşeyler değişmeye başlamış olacak… şimdi bozkurtlarla bozkürtler sahnede. bize, insanlığımızdan utanmak kalıyor.

(*) [lat.] annelerin nefret ettiği savaşlar

6 Yanıt to “BELLA MATRIBUS DETESTATA*”

  1. metin Says:

    Jazzetta’da yazıyor olsaydım belki kendi çapımda bir analiz yapardım. Ama bıktım aslında. Kendimi bildim bileli bu kirlilikten bıktım. Zihinlerin iğfal edilmişliğinden bıktım. Körleşmişlikten bıktım. Bi bok olacağı yok.

    Bence siz de yorum filan yapmayın bu kısacık yazıya. Hiç gerekmez. Ben diyeceğimi ölü bir dilden söyledim, Latinceden. Türkçeye de Kürtçeye de gerek kalmadı. Ne zamanki ölümseverlikten yaşamseverliğe terfi eder anneler, o zaman adam oluruz belki. Yoksa işimiz global petrol, silah ve uyuşturucu baronlarının insafına kalmış -ki bu cümlede feci şekilde sırıtan bir oksimoron var gördüğünüz gibi.

    Evet evet, yorum yapmayın. Hiç ama hiç gerek yok. Kelime ishali olmaktan başka işe yaramaz. Çok mu kötümserim. Evet, kötümserim ben.

  2. metin Says:

    Bu arada Soğuk Yemek de harbiden Jazzettalaşmaya yüz tuttu. Yakında bir çözüm bulmam gerekecek.

  3. passive Says:

    metin beğ!
    anlamadığım bişi var.
    hiç savaşsız bir yıl geçirdiniz mi?..barış deyen bir şey ya yoksa..nie bu kadar çok istiyosunuz..hiç bir zaman barış yanlısı olmayacağım!
    yaşasın emperyalizm kahrolsun kapitalismm! oldu mu? 😀
    bence oldu. ne desem olacaktı bu da oldu.
    peki siz hiç bilmez msiniz “kandan korkanlar da bir gün gelir kan dökmek ister” :PPP
    diyeceğim şu ki: savaş felan yok!
    piç edilmiş bir dünya var!

  4. Friedrich Camus Says:

    Batmadan düzelmez bu dünya işte.

  5. metin Says:

    Sevgili Passive,

    Barış isteyenin savaş isteyenden ne farkı var -dediğiniz doğru. Hele de “barış savaşçıları” diye bir [oksi]moronca lakırdı üretmişlerdi vaktiyle muhterem solcularımız, kıçımla gülmüştüm bu lakırdıya.

    Ben “savaş-barış” kavram ikilisinin zihinlerden silindiği bir söylem ve dünya istiyorum.

  6. metin Says:

    Efenim dünya battı batacak zaten. Sıçtık içine.

Bir Cevap Yazın

