ROMAN KAHRAMANINA SÖYLETTİKLERİ SÖZLER YÜZÜNDEN YAZARLARIN SUÇLANDIĞI BİR ÜLKEDE YAŞADIĞINI NE ÇABUK UNUTTUN BAY METİN?

blogistanda tuhaf şeyler oluyor… tuhaf kurgular, tuhaf niyet okumaları, tuhaf benzetmeler, tuhaf yakıştırmalar, tuhaf bir terör dalgası…

bu daha önce de olmuştu, başka dostlar üzerinde… şimdi kurban benim sanırım… ama ben kurban olmayı kabul edemeyeceğim izninizle. kimsenin tavuğuna kışt demedim, demiyorum ben buralarda. böyle bir yazı yazmak zorunda bırakıldığım için de utanç içindeyim. bu blog, bir günlük. kendim için tuttuğum bir günlük. sadece benim bildiğim, düşsel veya değil, bir kimseye yazılan bir nehir-mektup. isteyen okur, isteyen okumaz. kimseye burayı silah zoruyla okutuyor değilim. yorum bırakanlara da bırakmayın demiyorum, öyle düşünsem yoruma kapalı tutardım zaten. ancak okuyanlardan bir ricam var, keşke en başından açık seçik ifade etmiş olsaymışım: bu günlükteki simgeler, metaforlar, insanlık halleri üzerinden, “gerçek” ya da e-hayatta tanıdığınız kimselere ilişkin çıkarsamalar yapmayın. burada yazılanlar gerçek de olabilir, hayal mahsulü de, ve yapılabilecek çıkarsamalar bu satırları yazanı hiçbir biçimde bağlamaz. “hayal” ya da “gerçek” benim hayalim ya da gerçeğimdir, kendi “gerçek” hayatımda bu hayalin yaşanmışlığı yahut yaşanmamışlığı, ya da gerçeğin hayal, hayalin gerçek ambalajına sokuluşu bu ekranın öte tarafında spekülasyonu yapılabilecek bir husus değildir. “yonca” bir simgesel kişilik olup, adını da bülent ortaçgil’in bir şarkısözü kahramanından esinlenilerek almıştır ve kaldı ki bu da işlevsel bir veri değildir. kimsenin ama hiç kimsenin, muhayyel bir “yonca” üzerinden metin’e bir ceza biçerek yargılı yahut yargısız infaz yapmaya hakkı ve yetkisi yoktur, olamaz, böyle bir densizliğin ve hadbilmezliğin teşebbüsü bile makul görülemez.

çok sinirliyim. şimdilik bu kadarla yetiniyorum. tiksinti duygusuyla doldum.

3 Yanıt to “ROMAN KAHRAMANINA SÖYLETTİKLERİ SÖZLER YÜZÜNDEN YAZARLARIN SUÇLANDIĞI BİR ÜLKEDE YAŞADIĞINI NE ÇABUK UNUTTUN BAY METİN?”

  1. candan Says:

    ah Metin Bey ah!
    biliyordum bunun böyle olacağını.. kendi cephemde birçok yazıyı yazarken daha, kim(ler) tarafından nasıl algılanacağını da.. dünyâya bacakarasından bakmaktan gayrı bir yetenek geliştirememiş olanların yapabileceği en kolay şey bu, anlamıyor musunuz? kimi zaman kızdım, üzerine yazılar yazdım ama sonra güldüm kendime, onları kaale aldığım için de yine kızdım. zâten sayıları çok az bu cibiliyetsiz cinse mensup olanların. hâlâ daha yazıyorlar bana. çok da şeyimdeydi! 😛 derdini biliyorum o marazî tiplerin. siz de anlayacaksınız şimdi. aşk hâline bâri, biraz saygıları olsaydı keşke. biraz daha devâm ederse bu tecâvüz; adlı adınca yazacağım herşeyi, isimleri dâhil. bakalım o zaman ne halt yiyecek bu blogger bozuntuları.
    şuradan biraz feyz alsınlar isterdim.. güzel yazmak adına birşeyler kapsınlar isterdim.. ergen geyiği yapmasınlar isterdim.. neyse… bir de bunlarla sıkmayın canınızı.

    lover is winner demek isterim son olarak. bir de komina! 😉

  2. metin Says:

    Cano Hanım,

    Yok yok, infaz yapanlar hem marazi tipler değiller, hem de burada değiller. Biraz durum farklı sanırım sizin dediğinizden. Zaten başımdan geçenlerle kendime saygımı zedeleme noktasının kıyısına gelmişken, daha açık konuşmamalıyım. Beni anlayacağınızdan adım gibi emin olduğum için bu notu yazma gereğini duydum.

    Teşekkür ederim duygularımı paylaşma inceliğinde bulunduğunuz için. Gerçekten çok teşekkür ederim.

  3. metin Says:

    Bu yazıyı okuyanların bir sonraki (yeni, bugünkü) yazıyı da okumaları, mevzuyu tamamlayıcı olur.

Bir Cevap Yazın

