ALİ ŞİR NEVAİ, MUHAKEMET-ÜL-LÛGATEYN’İNDE NE DEMİŞ? DEMİŞ Kİ:

nevâî ol gül üçün hay hay yığlama köp
ki hey digünçe ni gülbün ni gonçe ni gül bar*

(*) nevâî, o gül için bu kadar zari zari ağlama; çünkü ha deyince ne gül ağacı, ne gonca, ne de gül var.

2 Yanıt to “ALİ ŞİR NEVAİ, MUHAKEMET-ÜL-LÛGATEYN’İNDE NE DEMİŞ? DEMİŞ Kİ:”

  1. Muzmin Anonim Says:

    senden bilirim yok bana bir faide ey gül
    gül yağını eller sürünür çatlasa bülbül
    etsem de abestir sitem-i hare tahammül
    gül yağını eller sürünür çatlasa bülbül

    ellerle o zevk etti ben ateşlere yandım
    çektim o kadar cevr-i cefasın ki usandım
    derlerdi kabul etmez idim şimdi inandım
    gül yağını eller sürünür çatlasa bülbül

  2. metin Says:

    Hoşgeldiniz Muzmin Bey. Evet, elbette hayatın her alanında olduğu gibi aşk meşk mevzularında da reelpolitik!: “gül yağını eller sürünür çatlasa bülbül”

    N’apayım, çatlayayım bari aziz dostum. Ufak bir düzeltmeyle: Benden bülbül değil, olsa olsa karga olur.

Bir Cevap Yazın

