AHMET ÜMİT HAKLI.

“aşk köpekliktir.”

32 Yanıt to “AHMET ÜMİT HAKLI.”

  1. metin Says:

    Köpekliğin burada ne anlama geldiğini diz iz e benk şeklinde açıklamamı beklemiyorsunuz değil mi? Çok umrunuzdaysa ve okumamışsanız önce kitabın son kısmını ve sonra yazarla yapılmış birkaç söyleşiyi okuyun derim. Zaten yok hiçbiriniz de ortada, ben kime konuşuyorum yaw!

  2. Talisman Says:

    Ahmet Ümit seven biri atlarr.. O benim ve köpeklik çok aşikar yormayın kendinizi.. Bir de Ahmet Ümit iyi yazar ama sonları bağlayamıyor bence..

  3. thelosthighway Says:

    Amores Perros:
    “Octavio’nun gözünde köpek bir eğlence, gelir getiren bir şey. Model olan kadının gözünde köpek bir süs ve Pejmürde adamın gözünde köpek, kaypak olmayan, kendi doğasıyla içkin canlı bir varlıktır. Ve bu rollerin aşkları da köpekleriyle paraleldir.”

    http://seyrussefer.wordpress.com/2007/07/21/amores-perros-alejandro-gonzalez-inarritu-2000/

  4. kacakkova Says:

    metin bey efenim neler oldu, bir kayboldunuz tesadüfen buldum burayı, caponcanızdan tanıdım hemen (yooksa cince mi bu?Neyse)…..
    buldukya buna da şükür,,,,thePOOR’suz olsun ne yapalım….

    bu aşk mevzusu oradan oraya sürüp duruyor……

    aşk köpekliktir deyince benimde aklıma başka bir tarif geldi metin bey.

    Şöyle;

    “İki kişiden ancak dost olur aşk üç kişiliktir”.

  5. metin Says:

    Thelosthighway, doğru söze ne denir azizim…

  6. metin Says:

    Sevgili Kaçakkova, siz de hoşgeldiniz. Evet, Japonca o. Kiraz ağacı demek. Ben kaybolmadım efendim, Metin-thePoor Bey kayboldu. Yerine şimdilik beni bıraktı. Ama o geri gelince de ben gitmeyeceğim sanırım.

    Aşk konusu derin konu efendim, bitmez. Zaten bu mekanın açılış gerekçesi de aşk acısı! Şu tarifi biraz açar mısınız rica etsem?

  7. metin Says:

    Belirtmeyi unutmuşum. O Japonca kelimenin altında da benim bir haikum yazılı. Jazzetta’da okuyabilirsiniz ama şimdi link veremiyorum böyle kendi evlerimize bacadan girmek zorunda kaldığımız için.

  8. everfever Says:

    aaa metin abi! nasılsınız? yeni evin hayırlı olsun. (jazetta’yı kötülemek gibi olmasın[ki estafurullah, yapmam öyle bişi] burası daha bir ferah olmuş, daha da bir güzel olmuş, ben buraya daha sık uğrarım. Blogroll’uma koymam da bir sakınca var mı? Hazır açık bir alan bulmuşken etrafta koşturmam da bir sakınca var mı? Yanlışlıkla bir şeyleri kırarsam özür dilerim şimdiden)

    Kacakkova’ya da: Aşkın içindeki üçüncü kişiyi sopayla kovalamak isterim 🙂

  9. metin Says:

    Amanin! Efervesan Tablet Beyciğim gelmiş, hoşgelmiş.Beğendiğinize sevindim, evet Jazzetta’yı pek bi kasvet bürümüştü -gerçi buraya da yaslı geldim şen mi giderim belli değil ya neyse.

    Ne demek, elbette ekleyebilirsiniz linklerinize. Burası serbest bölge, gümrüksüz. Kırıp dökmek, etrafı batırmak, nara atmak da serbest.

    Aaaah ah o üçüncü kişi yok mu!!!

  10. Talisman Says:

    Üçüncü kişiler kendine güvensizler için lazım bence yani kendi düşüncesine güvenmiyor ancak biri referans verince “aa bu iyiymiş” deyip aşık oluyor.. Üçüncü kişiye ihtiyaç duyan tüm bünyeler size sesleniyorum: Yok oluuuunnnn..

  11. Talisman Says:

    Ha bir de ben dünyanın en kötü insanıyım ama sizin post-aşk hezeyanlarınız pek zevkliymiş.. Yani okuması.. Off cidden duyarsızın tekiyim 🙂 ehih..

  12. metin Says:

    Keyfinize bakın efenim, hiç sorun diil!

  13. kacakkova Says:

    “kişinin birbirine aşık olabilmesi için üçüncü kişi şarttır. ıssız bir adada iki kişi sevişebilir, kavga edebilir, yemeğini paylaşabilir, beraber şarkı söyleyebilir.. ama aşık olmazlar. aşk bir başkasına rağmen yaşanan bir duygudur. düşünebilecek başkaları da varken yalnızca onu düşünmek, sevişebilecek başkaları da varken yalnızca onunla sevişmek istemektir. o yüzden aşk, en az üç kişiliktir. ”

    bu bir copy-paste, altay öktem’im bir şiiiri olduğu söyleniyor. ben aradığım tam kaynağı bulmadım.bir psikanalitik temelli değerlendirme vardı, yanlış hatırlamıyorsam.asıl orada değerlenediriliyordu bu aşkın olanağı olarak üçüncü. bulunca bildiririm.
    ama şu yukardaki çalıntıda durumu izah ediyor bana kalırsa.gerçi direk sevişmeye bağlanmış konu, ama olsun.
    sopayla kovalanacak biri yoksa, aşk da yok.
    everfever dikkat edersen “en az” üç kişiliktir diyor.
    valla insanın endişelenmemesi mümkün değil.
    lan kim bunlar? 😉

    neyse efenim asıl kaynağı bulursam devam ederiz.

  14. kacakkova Says:

    iki kişinin birbirine aşık olabilmesi için üçüncü kişi şarttır.

    baştaki “iki” eksik çıkmış…..çalıp çırpmayı beceremedik,
    bu arada kaynak itüsözlüktür……bakılırsa komik şeyler yazılış konuya dair….

  15. ah, mine’l aşk « Mutlak Töz Says:

    […] bir şey, “kendi için” olarak ancak koşulabiliyor ve düşünülebiliyor. “Aşk kökepliktir“  denilmiş, Spinoza yaşasaydı, “Köpek kavramı havlamaz” diye bir şey […]

  16. Hatice Says:

    metin bey,

    çarçabuk tamir olur kırılan parça inşallah..
    sessiz de olsa buralarda olacağım..

    sevgiler,

  17. metin Says:

    Sevgili Kaçakkova, teşekkürler yeni yazınız için de.

    “düşünebilecek başkaları da varken yalnızca onu düşünmek, sevişebilecek başkaları da varken yalnızca onunla sevişmek istemektir. o yüzden aşk, en az üç kişiliktir. ” Bu ise, mevzuyu açıklığa kavuşturan mükemmel bir vargı, bana kalırsa.

  18. metin Says:

    Hatice hanım, hoşgeldiniz, çok teşekkürler. Ming vazoyu tek parça haline getirecek bir duygusal teknolojinin üretildiğini öğrenirseniz lütfen bana da haber verir misiniz?

  19. Talisman Says:

    Hımm bu durumda Adem le Havva birbirine aşık değildi. Hiçbirimiz aşk çocuğu değiliz 😦
    Aşk çocuğu ne demekse 😀

  20. metin Says:

    Yani lafı ağzımdan aldınız, aşkolsun!

  21. Ece Says:

    Aşk hakikaten insanı mahvediyor…
    Bir de aşkınızı sundukça, maşukun şımarması yok mu, deli olicimm:))
    sizi seviyorum metin abi…

  22. Hatice Says:

    Metin Bey 🙂

    Yapıştırıcı teknik çok bilindik bir şey aslında: “Yeni bir aşk..”

    Ne diyordu ödüllü şarkıcımız?

    Yeni bir aşk
    Yeni bir iş
    Yine gülecek bir neden lazım
    ..
    Kendime yeni bir ben lazım 😉

  23. metin Says:

    Çok zor işte o. Çünkü “böyle bir sevmek görülmemiştir”, şairin deyişiyle. Zamana da inanmıyorum ki ilaç ola. Susmamak, kelimelerin şırıltısına sığınmak istedim ki kalabileyim. Cesaret rezervimin göstergesi sıfırda, yeni bir aşk, ı’ıh, almayayım.

  24. Hatice Says:

    sizi anlıyorum. —anlıyor oluşum bir gerçek.—
    ama zaman ona insansak da inanmasak da
    ilaç gibi bir şey.
    gerçi aşığın derdi ilacıdır ama bir süre sonra
    bağışıklık kazanır gönül.
    aşk acısı insanın insan yanını çıkartır gün yüzüne.
    gerçi siz daima insan gibi insandınız ama
    katmerlisine kim hayır der ki..
    mutlu sözcüklerinizi okuyacağıma inanıyorum
    en kısa zamanda..

  25. metin Says:

    Efendim o sizin iyiliğiniz, çok sağolun.

    Normale döneceğim günler bir an önce gelsin istiyorum. Aşk, evet, insanı zenginleştirir, ama bir yanıyla da -hele de terkedilen sizseniz-, çok yıkıcı ve yıpratıcı birşey.

  26. metin Says:

    Ece, aşk hem üret[tir]ici, hem tüketici bişi. Feci bişi.

  27. zihni Says:

    Şu zamanın teknolojisinde kaybolmak diye bir şey var mıdır?
    Arayan bulur, ama yalnızca arayan… rastlantılar aramak sayılmaz:))

    Arayan bulur dedim de,
    bazen, bulduğunu yitirmeye başladığını anladığı an, onun adına AŞK derler.

    Merhaba Metin’ciğim….

  28. metin Says:

    Çok sevindim beni bulduğunuza Zihni Bey. Ama dikkatinizi çekerim; bulduğunuz kişi Metin-thePoor değil, Metin!

    Aşk fena, amma velakin ondan daha fenası, terkedilmenin acısı, gurur ve hayal kırıklığı… Bu yüzden MtP şu anda çok uzaklarda… Yerine beni, uşağını bıraktı. Malikanesine değil, bu kulübeye.

  29. bendeuzuldum Says:

    yaw bu sahifeye girince, kafa cekmek elzem olmaya basladi.
    carptiniz bizi metin gardasim.

  30. metin Says:

    Efendim ne yapayım, sussam çıldıracaktım, iyisi mi çeneye vurayım dedim…

  31. metin Says:

    Bozguna uğramanın acısıyla kavrulduğum günlerde bana keder arkadaşlığı eden bu Bendeüzüldüm rümuzlu arkadaş nerede ola ki şimdi acaba?

  32. metin Says:

    Zor günlerimde buraya gelen, iki çift lafın belini büken bütün bu ziyaretçilere bunca zaman sonra bir kez daha şükranlarımı sunuyorum. (İçimden geldi!)

Bir Cevap Yazın

